@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 14 - The Prom And The Date (DEL 2.)

''Vad vill du ha? Jag betalar!'' Flinar han. ''Neeej, jag betalar!'' Ler jag.
''Jag tror du gillar choklad'', ler han och innan jag hunnit reagera har han beställt två chokladglassar.
Jag ger han en sur blick men brister sen ut i skratt. Han räcker mig en chokladglass och jag ler tacksamt.
Vi sätter oss i sanden, äter glass och kollar ut över vattnet.


Vi sitter på resturangen och käkar pizza i en pinsam tystnad.
''Imorgon är det sista dagen innan lovet som är i 2 månader'', säger han och kollar på mig. Jag nickar med ett leende.
''Jasmine åker hem, och jag ska till Canada'', flinar han. ''Orättvist'', ler jag och han tänker efter.
''Vill du följa med?'' Frågar han och lyser upp. Jag rycker till. ''Vill du det?'' Frågar jag.
''Ja! Ryan följer också med, han är en av mina bästa vänner, du vet.. Armkrockaren?'' Flinar han och jag skrattar.
''Visst, jag är på'', ler jag. ''Grymt!'' Flinar han.
Vi käkar färdigt och lämnar sedan resturangen och börjar gå mot biografen. ''Vilken film vill du se?'' Frågar han.
''Jag vet inte vilka det finns'', säger jag frågande.
''Dom som går just nu är Bad Teacher, I am number four, Trassel och Never Say Never'', flinar han.
''NEVER SAY NEVER!'' Säger jag högt med ett leende. Justin skrattar och nickar. Det blixtrar till framför oss och snart kommer paparazzis rusande mot oss.
''Kom!'' Säger Justin och tar tag i min hand. Vi springer så fort vi kan ifrån dom och stannar mellan två hus.
''We made it'', ler Justin. ''Klart vi gjorde'', ler jag och släpper taget om hans hand.
Vi gömmer oss en liten stund till och skyndar oss sedan mot biografen och går fram till kassan.
''Två biljetter till Never Say Never'', flinar Justin och kvinnan i kassan kollar på han med stora ögon.
''Absolut, vänta lite...'' Stammar hon och försvinner. Jag brister ut i skratt och Justin också. Hon kommer tillbaka med två biljetter.
''Ni får dom gratis.. Justin Bieber, min dotter är ett stort fan av dig! Skulle du kunna signera den här skivan?'' Frågar hon med ett leende och räcker fram Justins skiva My World 2.0.
''Absolut! Vad heter din dotter?'' Frågar Justin och tar emot en svart penna. ''Pennie'', ler hon.
''Pennie..'' Mumlar Justin och skriver på skivan. ''Till Pennie.. Follow your dreams /JustinBieber ♥''
Jag ler när jag ser vad han skrivit på skivan och kassörskan kollar tacksamt på Justin.
''Tack så hemskt mycket, hon kommer bli galen!'' Ler hon. Vi ler tillbaka och tar biljetterna.
''Sal 7..'' Mumlar Justin och jag följer efter honom tills vi kommer till en stor dörr med en stor läskig livvakt utanför.
''Justin Bieber ska se på sin egen film'' skrattar livvakten och tar emot våra biljetter. Vi skrattar och fortsätter in i biosalongen. Vi sätter oss på tredje raden och filmen börjar. När vi kommit en bit in i filmen blir jag tårögd. Tänk att han nästan var fattig förut, att hans mamma fick jobba hela dagarna och att hans pappa inte fanns där för honom. Och kolla på honom nu.. Jag torkar snabbt bort tårarna som försöker rinna ner.
När filmen är slut lämnar vi biosalongen och börjar gå mot huset igen. ''Vad tyckte du?'' Frågar han och ler.
''Det var den bästa filmen jag sett Justin'', ler jag tillbaka. Han kollar på mig och lyser upp. ''Tycker du verkligen det?''
''Det gör jag'', ler jag och vi kliver in i huset. Jag drar av mig skorna och går ut i köket. Klockan visar halv tio.
''Vi ses imorgon'', ler jag. ''Det gör vi'', ler Justin tillbaka och omfamnar mig i en kram. När han släpper taget springer jag upp för trappan och in på mitt rum där jag möts av Chloé som läser en bok.

5 Kommentarer för nästa del! :)
Kan ni sprida vidare min blogg btw? (;

Comments
POSTAT AV: Jaqueline

Oh my! Inte bra att de höll handen när de blev jagade.. Men du har en tanke med detta antar jag? ;)

Men super duper bra!

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 18:37:57 /



POSTAT AV: Biebzdream -

Hej, kolla gärna in min novellblogg :) har precis börjat med en ny.

Läs gärna och kommentera vad du tycker! :)

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 19:50:50 / URL: http://biebzdream.blogg.se/



POSTAT AV: sabbe

Awesome :D ! mer!!

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 20:23:49 /



POSTAT AV: Anonym

Jättebra! Längtar tills nästa del! :D

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 21:01:22 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeeeer!! :D

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 21:02:23 /



POSTAT AV: Linneá

Gillar att det inte går för fort fram mellan Justin och Mary! Längtar tills nästa del! :D

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 21:04:32 /



POSTAT AV: linnea

Jätte bra Meeeer :D

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 21:25:02 /



POSTAT AV: linnea

Jätte bra Meeeer :D

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 21:25:39 /



POSTAT AV: Amilia

mera mera mera det är skitbra :D <3

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 21:48:56 /



POSTAT AV: Biebzdream -

SV; TACK! :D kan du kanske länka mig? ;) Och jag kan själv klart göra en design till dig! :D

POSTAT: 2011-06-26 / KLOCKAN: 22:13:25 / URL: http://biebzdream.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback