@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 16 - Twitter

''Justin!'' Ropar hon och kramar hans ben. Justin tar upp henne i sin famn. ''Hej Jazmyn'', ler han och pussar henne på kinden. ''Ryan!'' Utbrister hon sedan och hoppar från Justins famn till Ryan. Han flinar stort mot henne innan hon sedan hoppar till Kennys famn, sedan stirrar hon frågande på mig. ''Vad heter du?'' Frågar hon.
''Mary'', ler jag och hon kastar sig i min famn. Jag tar förvånat emot henne med ett leende.
''Hon gillar dig'', viskar Justin i mitt öra. Det han sagt fick mig att bli en aning stolt, jag ler stort.

När jag vaknar nästa morgon har jag på mig samma kläder som jag kom med igår. Lyckat! Jag har ännu inte pratat så mycket med Justins mormor och morfar. Jag reser mig upp ur sängen och lämnar gästrummet. Jag går ut till köket och möts av hans mormor. ''Godmorgon Mary'', ler hon. ''Godmorgon!'' Svarar jag glatt och sätter mig vid bordet mittemot henne. ''Klockan är två på eftermiddagen och Justin sover fortfararande'', skrattar hon och lägger undan sin tidning.
''Haha, han är nog sliten sen resan igår'', ler jag. Hon nickar. ''Jag ska gå och väcka honom, vänta här du'', ler hon och lämnar köket. När hon gått blir det tyst i hela köket. Undra var hans morfar befinner sig? Kanske ute i trädgården?
Efter en liten stund kommer hans mormor tillbaka med Justin bakom sig. Han ser helt nyvaken ut och även han bär samma kläder som igår. Jag skrattar åt honom.
''Jag hörde att Justin inte berättat vad vi heter, jag heter Diane och hans morfar heter Bruce'', ler hon och kollar lite surt på Justin eftersom han inte berättat. Jag skrattar och nickar. Justin sätter sig ner bredvid mig.
''Hur går det med Jasmine då?'' Frågar Diane och häller upp två glas juice och ställer dom framför oss.
''Bra'', säger Justin och dricker en klunk ur glaset.
''Jag gillar inte alls henne'', säger Diane och rycker på axlarna. ''Sist hon var här och jag serverade hemlagad pizza åt henne sa hon att hon ville ha tacos, vem säger så?'' Säger hon lite irreterat och jag blir förvånad. Otacksam.
''Men det var bara en gång...'' Mumlar Justin och dricker upp sin juice. Jag tar min första klunk och lyssnar intensivt på deras samtal.
''Men första gången jag träffa henne då? När jag sa: Hej Jasmine! Så sa hon kalla mig Miss. Villegas''.
Jag sätter juicen i halsen och hostar några gånger. ''Herregud, är du okej?'' Frågar Diane oroligt.
Med ett skratt nickar jag. ''Ja, men jag får bara inte fram att hon sa så'', säger jag förvånat.
''Det är så snobbiga tjejer är..'' Säger hon och kollar på Justin. ''Förresten Justin.. Din pappa kommer hit idag'', ler hon.
Justin kollar upp på henne och lyser upp i ett brett leende. ''När då?'' Frågar han sedan. Det plingar på dörren.
''Nu'', svarar hon med ett skratt och skyndar sig ut i hallen och låser upp dörren. ''Tjenare Diane!'' Hörs en glad röst.
''Kom'', flinar Justin och springer ut i hallen. Jag reser mig upp och kliver ut i hallen jag med.
''Justin!'' Utbrister hans pappa och omfamnar han i en stor kram sen vänder han sig mot mig. ''Ny flickvän?'' Frågar han med ett smile och både jag och Justin skrattar. ''Nej, hans vän'', ler jag sen och får en kram jag med.
''Jeremy'', flinar han sen. ''Mary'', ler jag tillbaka.
''Var är Jazmyn och Jaxon?'' Frågar han sen. ''Jaxon sitter i vardagsrummet och kollar på Svampbob Fyrkant och Jazmyn var uppe rätt sent igår så jag tror faktiskt hon sover'', ler Diane. Jeremy nickar och försvinner in i vardagsrummet.
''Om jag väcker Jazmyn, vill ni gå ut med dom då?'' Frågar Diane. Justin ger ifrån sig en suck.
''Självklart!'' Svarar jag med ett leende. ''Tack Mary!'' Säger hon och ler mot mig och ger sen Justin en hopplös blick.
När hon gått in i ett rum för att väcka Jazmyn börjar jag skratta. ''Det är inte roligt.. Jag är faktiskt trött'' säger Justin och försöker låta allvarlig, men efter en kort stund brister även han ut i skratt. Jag blinkar mot honom och drar på mig mina lila Supras. ''Bara så du vet så var de där mina'', flinar han och blinkar mot mig. Jag ger han en äcklad blick.
''Haha, jag har ett par likadana som jag ska ha sen'', flinar han och jag skrattar. Han drar på sig ett par svarta skor med vita skosnören och nu kommer även Jeremy ut i hallen med Jazmyn och Jaxon bredvid sig. ''Hej'', ler Jazmyn lite nyvaket och vi ler mot henne. Jaxon vinkar mot oss och vi vinkar glatt tillbaka. ''Let's go'', flinar Jeremy och vi lämnar huset.
Vi kommer ut på deras baksida och Jeremy tar upp Jaxon i sin famn. Jazmyn börjar springa runt på baksidan som en galning, Justin ger räcker mig hans keps och springer efter henne. Med ett skratt drar jag på mig hans keps på huvudet och kollar på honom när han springer efter Jazmyn. ''Så, hur lärde du och Justin känna varann då?'' Frågar Jeremy och jag vänder mig med ett leende mot honom.
''Jag sökte till hans dansskola'', ler jag och han nickar. ''Så du dansar? Får jag se?'' Flinar han. ''Nu?'' Frågar jag och skrattar. Han nickar.
''Visst'', ler jag.
Utan musik börjar jag dansa liten stund och vänder mig sen mot han med ett skratt. ''Wow, du är grym!'' Flinar han.
''Tycker du? Tack!'' Ler jag och Justin kommer tillbaka med Jazmyn hållandes i handen. Jag tar fram min mobil och tar ett kort på dom där dom står så söta tillsammans, sen laddar jag upp bilden på min twitter. '''Visst är dom söta tillsammans?! :D'' skriver jag och börjar få svar direkt som ''Aww, vad söta!'' men jag reagerar på ett svar. '''Sa jag inte åt dig att hålla dig borta från honom, din lilla bitch?!'' med en klump i halsen loggar jag ut och stoppar ner mobilen i fickan. Jag går bort och sätter mig i en gunga på deras tomt. Justin, Jeremy, Jazmyn och Jaxon kommer efter mig.
''Vad har hänt?'' Frågar Justin. ''Äh, inget'', säger jag och pressar fram ett leende. ''Berätta för oss'', ler Jeremy och tar upp Jazmyn i sitt ena knä och Jaxon i de andra.
''Det är bara Justins fans..'' Säger jag och kollar ner i gräset. ''Vad sa dom?'' Frågar Justin.
''Asså förut.. När jag gick på promenad så.. Kom det några tonåringar och sa att jag skulle lämna dig ifred, att jag var en slampa och nu laddade jag upp den där bilden på dig och Jazmyn, och det var nån som skrev 'Sa jag inte åt dig att hålla dig borta från honom, din lilla bitch?''' säger jag och håller tårarna inne. Jeremy suckar och Justin tar fram sin iPhone och allt jag ser är att han loggar in på twitter. Jag flyttar mig lite närmare honom för att kunna se vad han skriver.
'''Lägg av nu! Mary är min vän och hon ska inte behöva bli hotad! Vad hände med mina beliebers som alltid var glada och stöttade mig?'' skriver han och jag flyttar ett steg tillbaka.
När vi lekt en stund med Jazmyn och Jaxon och efter att jag och Justin har bytt kläder, och han tagit på sig sina lila Supras så vi har likadana skor.. Går vi mot ett köpcenter. ''Vilken glass vill du ha?'' Frågar Justin med ett leende så han visar tänderna när vi står utanför en glasskiosk.
''Jag kan betala själv'', ler jag tillbaka. ''Hoppas du gillar ben&jerry's'', flinar han och vänder sig mot mannen i kassan.
''Hej, två ben&jerry's American Dream i strut'', ler Justin och lägger upp pengar på katedern. Mannen i kassan nickar och börjar fixa glassarna och räcker sedan Justin dom. Justin ler och räcker mig en utav dom. ''Jag kunde betalat själv'', säger jag och låtsas vara sur medans jag tar emot en, sen brister vi båda ut i skratt.
2 kommentarer för nästa del!
När tycker ni det ska börja hända grejer mellan dom? I vilken del? :)



Comments
POSTAT AV: :D

redan i början var det som gnistor mellan dem ^^

POSTAT: 2011-06-29 / KLOCKAN: 21:15:51 /



POSTAT AV: Clara

2:a kommentaren! Yay!

Iaf! Hitta precis hit. Du är jätteduktig på att skriva! Diggar novellen starkt. Sååå när kommer nästa?

Kraaaaam <3

POSTAT: 2011-06-29 / KLOCKAN: 23:26:47 /



POSTAT AV: Nelly

Jättebra:D Jag tycker det ska hända mer mellan dom typ efter nästa del??

POSTAT: 2011-06-30 / KLOCKAN: 00:16:26 /



POSTAT AV: Nelly

Jättebra:D Jag tycker det ska hända mer mellan dom typ efter nästa del??

POSTAT: 2011-06-30 / KLOCKAN: 00:17:32 /



POSTAT AV: RT

FÖRSTA DAGEN HIT, hHAH JAG HITTADE DENHÄR BLOGGEN IDAG :D FETTTT stolt <333 TYCKER ATT DET SKA VARA LITE ROMANTIK mellan dom någonstan nu elller när dom är i canda då? Och sen så kan det hända lite drama väl,för justin är ju TSM med Jamsine så lite drama skulle sitta PERFECT :)

POSTAT: 2011-06-30 / KLOCKAN: 19:10:04 /



POSTAT AV: RT

FÖRSTA DAGEN HIT, hHAH JAG HITTADE DENHÄR BLOGGEN IDAG :D FETTTT stolt <333 TYCKER ATT DET SKA VARA LITE ROMANTIK mellan dom någonstan nu elller när dom är i canda då? Och sen så kan det hända lite drama väl,för justin är ju TSM med Jamsine så lite drama skulle sitta PERFECT :)

POSTAT: 2011-06-30 / KLOCKAN: 19:10:21 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback