@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 17 - Jaden Smith

''Jag kan betala själv'', ler jag tillbaka. ''Hoppas du gillar ben&jerry's'', flinar han och vänder sig mot mannen i kassan.
''Hej, två ben&jerry's American Dream i strut'', ler Justin och lägger upp pengar på katedern. Mannen i kassan nickar och börjar fixa glassarna och räcker sedan Justin dom. Justin ler och räcker mig en utav dom. ''Jag kunde betalat själv'', säger jag och låtsas vara sur medans jag tar emot en, sen brister vi båda ut i skratt.


Jag vaknar nästa morgon av att någon skakar på mig. Jag flyger upp ur sängen och möter Jaden Smiths blick.
''Omg! Du är Jaden Smith!'' Skriker jag och han skrattar. ''Jag menar.. Jag heter Mary'', ler jag.
''Jaden, fast det visste du visst redan'', säger han och ler så hans tandställning syns. Jag nickar ivrigt.
''Men.. Vad gör du här i Canada?'' Säger jag frågande och börjar bädda sängen. Han sätter sig i fåtöljen en bit bort.
''Det var ett tag sen jag träffade Justin så jag är här på besök över dagen bara'', flinar han och rättar till sin keps.
Jag nickar med ett leende. ''Det var grymt kul att träffa dig iallafall'', ler jag och tar ut nya kläder ur min garderob. Det får bli ett par vita jeans shorts och en svart T-shirt.
''Jag ska bara byta om'' ler jag och försvinner snabbt in på badrummet och pustar ut. Hade jag precis träffat Jaden Smith? Hade Jaden Smith precis väckt mig? Jag tvättar snabbt ansiktet och drar på mig kläderna.
Jag lägger de andra i tvätten och låser upp toadörren. Där möts jag av Justin som står med ett leende på läpparna. ''Varför sa du inte att Jaden skulle komma?!'' Viskar jag och han skrattar.
''Jag visste det inte själv, han överraskade mig med'' flinar han och drar med mig ut i hallen.
''Vi tänkte gå ut'' flinar Jaden. ''Men jag har inte borstat mina tänder...'' säger jag.
''Det får du göra sen!'' Flinar Justin och ställer mina skor framför mina fötter. Jag rycker på axlarna och pressar i fötterna, sen lämnar vi huset. ''Vad ska vi göra då?'' Frågar jag och stoppar ner händerna i fickorna på jeans shortsen.
''Bada!'' Säger Jaden och flinar stort. Justin flinar minst lika stort och ger mig en hånfull blick.
''Men jag har inga badkläder på mig.. Vänta, ni planerade det här!'' Säger jag och kollar på dom.
''Du tar fötterna, jag tar armarna'' flinar Justin och innan jag hunnit reagera bär dom mig.
''Nej, släpp ner mig!'' Säger jag panikslaget och börjar sparka med fötterna och dom bara skrattar.
Dom bär upp mig på bryggan och kollar på varann innan de nickar. ''Snälla!'' Piper jag.
''Fine.. Vi ska släppa ner dig..'' Säger Justin och jag pustar ut lättat. Dom släpper taget om mig och jag faller ner i vattnet. När jag kommer upp ur vattenytan blänger jag argt mot dom och dom brister ut i skratt. Efter en kort stund kan jag inte hålla mig heller och börjar skratta med dom. När jag inser att de inte tänker sluta skratta smyger jag mig upp på stegeln och kommer upp till bryggan. Jag smyger fram till Jaden och knuffar ner honom och Justin kollar skräckslaget på mig. ''Hello Buddy!'' Ler jag och slänger ner även han i vattnet. När båda kommer upp ur vattenytan börjar jag skratta åt Jadens blöta affro. Justin börjar också gapskratta och även Jaden.
Den dagen gick överdrivet fort och det blev dags för Jaden att åka hem.
''Jag kommer sakna dig bro!'' Säger Justin och omfamnar han i en kram. ''Jag kommer sakna dig också'' flinar Jaden och vänder sig sen mot mig och omfamnar mig i en kram.
''Lova att komma tillbaka hit innan vi åker tillbaka till Atlanta'' ler jag. ''Jag lovar'', säger han och ler tillbaka.
Jag släpper taget om honom och vi vinkar till honom när han lämnar oss i en limousine.
Jag och Justin sätter oss på varsin gunga och kollar ner i marken. ''Han var så mycket schystare än jag trodde han skulle vara'' säger jag och ler sorgset.
''I know.. Men han lovade ju att komma tillbaka innan vi åker tillbaka'' flinar Justin och vi kollar upp igen. Jag nickar och kollar upp i himlen. Jag möts av flera tusen stjärnor och jag ler stort.
''Så, hur länge stannar vi nudå?'' Frågar jag för att avbryta tystnaden som uppstått.
''En månad, om du inte vill åka hem innan förstås'' ler han.
''Nej, klart jag vill stanna. Din familj är riktigt schyst'', ler jag och han ger mig en ledsen blick.
''Jag då?'' Säger han och gör sin hundvalpsmin. ''Jodu, du är väl okej'' säger jag och brister ut i skratt.
Han reser sig upp och börjar sakta gå mot mig och jag höjer på ena ögonbrynet. Han kommer fram till mig och drar ner mig från gungan. ''Ey!'' Utbrister jag och fortsätter skratta. Jag hamnar i sanden med Justin över mig.
''Vill du äta sand?'' Frågar han med ett flin och jag skakar snabbt på huvudet. Han börjar kittla mig, och jag som inte tål när folk kittlas börjar gapskratta. En harkling hörs bakom oss och jag flyger upp och vänder mig om. Och där står Jeremy och flinar. ''Dagens ungdomar asså'' skrattar han och sätter sig på en gunga. Jag och Justin ler lite och sätter oss på de andra bredvid.
''Vad gör ni här ute?'' Flinar han och börjar gunga lite sakta. ''Öh..'' Börjar Justin. ''Han kittlas'', säger jag och himlar med ögonen. Jeremy skrattar. ''Aa, det såg jag'' flinar han sen.
''Synd att Jaden var tvungen att åka redan idag'' säger han och rycker på axlarna. Jag och Justin nickar långsamt.
När vi pratat en stund går vi tillbaka in och en doft möter oss. Jag luktar och inser att det är paj. Nyfikna kliver vi in i köket och Diane ger oss en varsin paj med ett leende. ''Tack!'' Ler jag och följer efter Justin ut i vardagsrummet. Vi sätter oss i soffan och smakar på våran paj.
''Borde vi inte göra dom sällskap?'' Frågar jag. Justin rycker på axlarna.
''Visst, om du vill lyssna på snack om städningsprylar'' säger han med ett skratt. Jag skrattar till.
''Tack Justin för att jag fick följa med hit, det är verkligen awesome här!'' Ler jag och menar det. Han ler stort.
''Tack för att du ville följa med! Det skulle varit dötrist utan dig'', ler han och kollar in i mina ögon. Jag ler.
''Är det okej om vi träffar Ryan och min andra bästa vän Chaz imorgon?'' Frågar han och jag nickar.
''Absolut!'' Ler jag. ''Jag ska bara på toa!'' Fortsätter jag sen och han nickar. Jag skyndar mig in på badrummet.
När jag kommer ut möts jag av Justin som ligger medvetslös på golvet. ''Justin?'' Får jag fram panikslaget men får inget svar.
Förlåt för att den kom upp så sent men idag har jag varit med kompisar och badat :)
Någon som är intresserad av länkbyte btw?

Comments
POSTAT AV: Sabee

mer (:!

POSTAT: 2011-07-01 / KLOCKAN: 00:17:22 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-01 / KLOCKAN: 00:30:38 /



POSTAT AV: Emma

Ja vill gärna göra länkbyte med mina 2 novellbloggar Beautifulbieber.blogg.se och Biebsfavorite.blogg.se :) jag lägger in dig på båda bloggarna ikväll någon gång:)

POSTAT: 2011-07-01 / KLOCKAN: 16:38:14 / URL: http://beautifulbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

GRYMT

POSTAT: 2011-07-01 / KLOCKAN: 21:20:41 /



POSTAT AV: Donna

Jag kan inte finna kapitel 18 :(

POSTAT: 2012-03-16 / KLOCKAN: 20:36:43 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback