@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 2 - Guess what Justin said?!

Hon skyndar sig efter mig.
- Men då måste vi prata med Brittany! För du SKA söka! Ler hon och vi kommer in i skolbyggnaden.
- Jag är inte så intresserad att ha Justin Bieber som dansslärare, kan han ens dansa? Frågar jag och låser upp mitt skåp.
Hon rycker på axlarna.
- Ingen aning, vi får kolla upp det sen! Ler hon medans vi går mot lektionssalen.


Jag skejtar den sista biten hem och skyndar mig sedan upp på mitt rum. Jag tar fram min laptop ur lådan och googlar upp ''Justin Bieber dance'' , jag tar första alternativet och kommer in på Youtube. Videon startas.
''Hello, i'm Justin Bieber and i'm gonna show you some moves!'' Ler han och börjar dansa till Floridas låt Right Round. När videon är slut kan jag inte låta bli att le, han var ju trots allt bättre än jag trodde! Jag klickar bort Youtube och googlar ''Justin Bieber dansskola'' Jag klicker återigen på första alternativet och det kommer upp en hel sida med fakta. ''Är du en duktig dansare? Då ska du besöka Junior Danceschool! Läraren är Justin Bieber och hans crew! Dansskolan börjar den 10 Juni och pågår i ett helt år! Vi har självklart vanliga lektioner också, men de flesta lektionerna består av dans! Du är ledig varje Lördag och Söndag inklusive lov ibland. Tiderna är från 10.00 till 18.00, därefter är det fritt! De 10 bästa dansarna kommer få medverka i Justin Biebers musikvideo Somebody to love! Anmäl dig på Junior Danceschool senast den 30 Maj.''
Jag tar snabbt upp mobilen ur fickan och ringer upp Tami.
- Nå?! Svarar hon glatt.
Jag läser upp allting igen högt för henne och hon ger ifrån sig ett glädjetjut.
- Omg! Du måste söka! Säger hon glatt.
- Jag vet inte Tami.. Tänk om jag inte kommer med? Säger jag tveksamt.
- Det kommer du göra! Vi får prata mer om det här i skolan imorgon, jag måste gå.. Ciao! Säger hon och det låter som att hon ska explodera av lycka.
- Okej, hejdå! Ler jag och lägger på.
Jag stoppar ner mobilen i fickan igen och kollar tveksamt på dataskärmen.
Jag suckar och klickar bort sidan. Jag skyndar mig ner till köket. Dags att fixa middag.. Jag möter en glad Donna i köket.
- Jag ska ut och jogga, jag vill ha maten serverad när jag kommer tillbaka! Ropar hon och smäller igen ytterdörren efter sig.
Jag himlar med ögonen och börjar laga middag.
Tami:
Med snabba steg springer jag mot Junior Danceschool. När jag står en bit ifrån dörren får jag syn på en stor mörkhyad man. Antagligen livvakten.. Jag kollar mig förvirrat omkring och får syn på ett fönster som står på glänt! Jag räcker över ena benet över fönsterkanten och sedan andra benet. Innan jag hunnit blinka står jag inne i en stor sal med en förvirrad Justin Bieber framför mig. Jag skrattar till.
- Tami, ler jag och skakar hans hand.
- Justin.. Säger han förvånat.
- Jo jag vet, jag behöver din hjälp! Ler jag och slår mig ner på en stol.
- Vad kan jag hjälpa dig med? Frågar han fortfarande förvånad.
- Jo det är såhär.. Min kompis Mary, hon är kung på att dansa! Men hon verkar inte förstå hur talangfull hon faktiskt är! Om du såg hennes moves, shit asså! Här kolla!
Jag räcker honom min videokamera.
- Tryck bara på play, ler jag och börjar undersöka rummet.
Danspokaler med Justins namn på? Det hade jag aldrig kunnat tänka mig. När jag undersökt salen går jag tillbaka till Justin. Videon verkar ha tagit slut och han spärrar upp ögonen.
- Så.. Vad tyckte du? Frågar jag med ett leende och tar tag i min videokamera.
- Hon är verkligen duktig! Flinar han.
- Tycker du hon ska söka? Frågar jag tveksamt.
- Om jag gör? Hon ska absolut söka! Jag tror hon kommer komma långt! Ler han.
Jag ger ifrån mig ett glädjetjut och Justin kollar konstigt på mig.
- Äh, get use to it! Ler jag och stoppar ner videokameran i väskan.
Jag tar upp ena benet på fönsterkanten igen.
- Ey, vänta! Ropar Justin.
Jag tar mig upp på fönsterkanten och vänder mig åt Justins håll.
- Hälsa Mary från mig att hon måste söka! Ler han.
- Ska bli sir! Säger jag med ett skratt och hoppar ner.
Mary:
Jag kliver in i skolbyggnaden och attackeras av Tami.
- Gissa vad Justin sa?! Ler hon med uppspärrade ögon.
Jag kämpar mig ur hennes grepp och kollar förvånat på henne.
- Justin? Har du snackat med Justin? Frågar jag förvirrat och går mot mitt skåp.
- Ja det har jag! Och han sa att jag skulle hälsa till dig att du absolut ska söka till dansskolan! Ler hon och sliter upp sitt skåp.
- Säg inte att du visade honom videon när jag dansar? Frågar jag och tar ut min engelskabok.
- Kanske... Ler hon medans vi börjar gå till engelska salen.
- Tami! Säger jag förskräckt.
- Äh, se det positivt! Han gillar dina moves! Ler hon.
- Han är kändis, det är hans jobb att få folk glada, suckar jag.
- Mary! Sluta ändra allting till negativt! Jag såg hur han kollade in dina moves, han gillar det! Ler hon och armbågar mig i sidan.
- Jag vet inte Tami.. Säger jag tveksamt.
- Kom igen Mary, för min skull! Ler hon och ger mig sin hundvalpsmin.

Andra delen ute. Vad tycker ni? Ska hon söka? :D


Comments
POSTAT AV: Gabbi

Awezoome och hon ska absolut söka ;D kommer det en till idag? :)

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 13:41:24 /



POSTAT AV: Jasmine

det kommer absolut en till del idag! :)

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 13:52:00 / URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

NICE sis ;D

Klart hon ska söka! :)

Älskar denhär novellen redan! ;D

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 15:42:30 /



POSTAT AV: Anonym

OFc hon ska söka.

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 15:49:40 /



POSTAT AV: Madeleine

Yesss! Hon ska söka! Mweeeeeera!!

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 17:08:47 / URL: http://karinbeatrice.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback