@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 4 - The House

- Oh my god Mary! Skriker hon glatt.
- Jag vet! Skriker jag tillbaka minst lika glad.
Kan livet bli bättre eller?


- Du måste ringa mig ikväll! Ler Tami.
- Jag lovar! Ler jag och hoppar in i Limousinen.
Jag vinkar åt henne genom fönstret och spänner sedan på mig bältet.
- Du vet var vi ska va? Frågar jag chauffören.
- Absolut, svarar han och kör.
Han parkerar utanför en vit grind. Jag höjer ena ögonbrynet och kollar ut genom fönstret och får syn på det coolaste huset jag någonsin sett. Seriöst? Wow!
- Tack för skjutsen! Ropar jag åt chauffören, tar min fulla väska och attackerar huset.
Jag ska precis slita upp dörren då jag märker att den är låst.. Jag får syn på en bricka utanför med en grön knapp. Jag trycker på den och det går några signaler.
- Namn? Hörs Alfredo's välbekanta röst.
- Tjeeena Alfredo! Det är Mary Jansen! Säger jag glatt.
- Tjena Mary! Välkommen in! Säger han lika glatt och dörrarna öppnas.
- Tackar! Ler jag och springer in med min väska.
Jag hamnar i en stor hall och flämtar till.
- Wooow.. Säger jag och kollar runt.
Jag hör fotsteg bakom mig och vänder mig om. Jag spärrar upp ögonen.
- Hej, du måste vara Mary, ler han.
- Japp, det är jag! Ler jag.
Att stå här mittemot Justin Bieber känns så overkligt.
- Ditt rum är nummer 7 och du delar med en tjej vid namnet.. Chloé, kom jag ska visa dig vägen! Ler han.
Jag tar upp min väska.
- Låt mig ta den där, flinar han.
Innan jag hunnit protestera har han tagit min väska. Jag följer lydsamt efter honom upp på övervåningen.
Vi stannar till vid nummer 7 och han öppnar.
- Chloé har inte kommit än, men hon kommer nog snart! Känn dig som hemma! Flinar han och ställer ner min väska på golvet.
- Tack, ler jag och kastar mig ner på en utav sängarna närmast fönstret.
Han skrattar och lämnar rummet. Jag känner verkligen inte igen namnet Chloé.. Antagligen någon jag inte känner eller inte har träffat. Jag stänger ögonen.
Jag vaknar av nånting som kastas i mitt ansikte. Jag hoppar till och reser mig upp. En kudde. Jag vänder mig om och får se en lång, smal tjej i min egen ålder med blondt långt hår.
- Chloé, ler hon och skakar min hand.
- Mary, säger jag med ett skratt.
Jag tar upp kudden från golvet och kastar den tillbaka på henne. Hon skrattar och kastar den på sängen.
Senare.

Det plingar till i telefonen.
'' Hej tjejer! Nu är det dags att träffas för att lära känna varann bättre! Kom ner på nedervåningen inom 5 minuter! /Scooter'' Hur i helvete hade han fått mitt nummer? Och alla andras för den delen? Jag skrattar och tar på mig mina lila tofflor och går sällskap med Chloé ner på nedervåningen.
Vi sätter oss på en lila soffa i vardagsrummet.
- Coola soffor, dom passar mina tofflor! Säger jag med ett leende.
Chloé skrattar.
- Yeah baby! Ler hon och ger mig en highfive.
Nu kommer även Justin, Scooter, Kenny, Mama Jan och Alfredo in.
Dom slår sig ner på en vit soffa mittemot oss.
- Okej, vi börjar på den här raden, ler Alfredo och pekar på höger sida.
- Berätta om dig själv! Flinar Justin och blickarna vänds mot en mörkhyad tjej som även verkar vara i min ålder.
Hon börjar pladdra på om sitt liv som verkar helt perfekt till skillnad från mitt.
När det till slut blir min tur tar jag ett djupt andetag.
- Jag heter Mary Jansen, är 16 år och bor med min ''fosterfamilj'' här i Atlanta. Jag har inte visat någon att jag faktiskt dansar förutom till min bästa vän Tami och så Alfredo, ler jag.
Alfredo skrattar.
- Jag har dansat sen jag föddes, jag typ.. Brinner för det? Säger jag och höjer på ena ögonbrynet.
Dom andra nickar.
- Öh.. Mina intressen är att vara med Tami, lyssna på musik och självklart att dansa! Ler jag.
Jag stirrar ut över vardagsrummet och känner allas blickar på mig.
- Ja, det är väl typ allt? Avslutar jag med ett smile.
Crewet ler mot mig och skriver ner massa saker.
- Okej, alla vet vad danstävlingen går ut på? Ni ska lära er flera moves, två av er får medverka i Justins musikvideo Somebody To Love, vi kommer besöka massa platser och ja.. Ni kommer verkligen trivas! Ler Mama Jan varmt mot oss.
Vi alla nickar med ett smile.

Inte så jätterolig del.. Men vad tycks? Tror ni jag kan få 8 kommentarer? :D

Comments
POSTAT AV: Angelina

Den var bra! :) Ett tips är att ha en lite längre bit från förra delen. Bra! :D

POSTAT: 2011-06-19 / KLOCKAN: 10:11:58 / URL: http://bieberromance.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Nice! ;D



Vet Donna om att hon har kommit in på dendär "danceschool" ? Kom inte Brittany in? :P

POSTAT: 2011-06-19 / KLOCKAN: 10:40:30 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: :D

helt oki kapitel

:DD

POSTAT: 2011-06-19 / KLOCKAN: 12:03:33 /



POSTAT AV: Anonym

ett "okej" kapitel xd

POSTAT: 2011-06-19 / KLOCKAN: 13:54:22 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback