@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 6 - Jary

- Försök själv nu, ler han och börjar om låten.
Jag nickar och börjar dansa. Kom igen Mary, du vill ha det här! Jag dansar så bra jag kan och avslutar det perfekt, hoppas jag iallafall. Jag vänder mig om mot Justin med ett stelt leende.
- Shit, du äger Mary! Ler han och drar på sig kepsen igen.
- Tack, ler jag.
- Det kommer bli ett nöje att få undervisa dig, säger han och blinkar med ena ögat.
Jag skrattar till och drar på mig munkjackan.
- Vi ses sen! Flinar han.
- Det gör vi säkert, ler jag och skyndar mig upp mot rummet igen.


Jag vaknar nästa morgon av ett högt plingande i mobilen. Med handen letar jag ett bra tag efter den och till slut hittar jag den. Skärmen lyser ''Justin''. Jag öppnar meddelandet ''Hej, har du lust att hitta på nåt idag? Du är ledig idag och jag ser fram emot att lära känna dig bättre! ;)''
Jag ler och knappar in ''Javisst, låt mig bara byta om, jag messar dig snart! :)'' Jag lägger tillbaka mobilen på skrivbordet och reser mig upp. Jag går fram till min garderob och drar ut en tröja med lila ränder och ett par svarta jeans, bh, trosor och ett par vita strumpor. Jag går in på badrummet och drar på mig kläderna. Jag lägger de andra kläderna i tvättkorgen och sätter upp håret i en slarvig toffs. Med ett leende på läpparna går jag och lägger min mobil i fickan.
- Var ska du? Frågar Chloé som verkar ha vaknat.
- Promenad bara, vi ses senare! Ler jag och drar snabbt på mig mina svarta Converse och därefter smäller jag igen dörren efter mig.
Jag tar upp mobilen och skickar iväg ett meddelande till Justin. ''Möt mig utanför huset om nån minut då''
Jag lämnar huset och ställer mig utanför och spanar in den häftiga poolen. Jag väcks ur mina tankar när dörren slits upp och ut kommer en glad Justin. Jag ler när jag ser honom. Han är snyggare och mycket schystare än jag kunde ana!
- Hej, flinar han och omfamnar mig i en kram.
- Hej, ler jag och besvarar kramen.
Den varar i ungefär 10 sekunder, sedan börjar vi gå.
- Var ska vi? Frågar jag med ett snett leende.
- Jag har inget speciellt på hjärnan, så vi kan väl bara ta en promenad? Flinar han.
- Visst!
Vi lämnar huset, polen och allt annat bakom oss och bara går. Var vet jag inte eftersom jag inte känner igen mig.
- Vad gör du om jag tar din hand nu? Flinar han.
- Låter dig? Säger jag med ett skratt.
- Bra, ler han och tar min hand.
Ett pirr känns i magen och jag ler snabbt mot honom.
- Berätta om dig själv, flinar han.
Fanfanfan. Vad ska jag säga? Att jag är slav åt Donna? Visst.
- Jag heter Mary Jansen, är 16 år, älskar dans och är såkallad slav åt Donna, du vet.. Hon som tjatar om en duett med dig fast du säger nej varje gång? Säger jag och brister ut i skratt.
Han börjar skratta minst lika mycket.
- Du är rolig du Mary, flinar han och håller hårdare om min hand.
Jag skrattar och får syn på en liten flicka komma springandes mot oss. Jag släpper snabbt taget om Justins hand innan flickan kommer fram och slänger armarna runt Justins midja.
- Jag älskar dig Justin Bieber! Säger hon överlyckligt med gråten i halsen.
- Aw, jag älskar dig också, vad heter du? Frågar han glatt.
- Sofia, Sofia Bieber! Säger hon fortfarande överlyckligt.
Jag håller för munnen för att inte visa mitt skratt.
Justin skrattar till.
- Kan jag få din autograf? Frågar hon med uppspärrade ögon och räcker honom en svart penna.
- Visst, var ska jag skriva den? Frågar han och tar emot pennan.
- Jag har inget papper så.. Skriv bara på min vita tröja! Ler hon.
- Sure, flinar han och signerar hennes tröja med ''Justin Bieber ♥''
- Tack Justin, jag älskar dig! Ler hon.
- Älskar dig också, här har du din penna! Flinar han och räcker henne den.
- Tack! Är ni tillsammans? Frågar hon med ett leende.
Jag skakar på huvudet.
- Nej, flinar Justin.
- Joo! Jag såg att ni höll handen! Envisas hon.
Vi skakar på huvudet och skrattar.
- Vad heter du? Frågar hon och vänder sig mot mig.
- Mary, ler jag.
- Okej.. Hmm..
Hon tänker efter och jag höjer på ena ögonbrynet.
- Då är ni Jary, ler hon och skuttar iväg.
När hon försvunnit börjar jag skratta.
- Jary, jag skulle kunna vänja mig vid det, flinar Justin.
Jag vänder mig och kollar frågande på honom.
- Vad menar du? Frågar jag.
- Det här, ler han och innan jag hunnit blinka pressas hans läppar mot mina.

Förlåt för kort del och för väntan. Men nu är det såhär: Jag är oftast upptagen på dagarna och bloggar mest på kvällarna. Iallafall.. 5 Kommentarer för nästa del! :)



Comments
POSTAT AV: bbiebs.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Skitbra! :D

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 01:23:07 / URL: http://bbiebs.blogg.se/



POSTAT AV: bbiebs.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Skitbra! :D

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 01:23:14 / URL: http://bbiebs.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Mer bäst men typ gå inte för fort fram då känms det inte så realistisk(stavning?)

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 02:27:30 /



POSTAT AV: Jasmine

Jag går inte för fort fram -.-'

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 11:46:57 / URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



POSTAT AV: Amilia

Skitbra !

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 13:59:03 /



POSTAT AV: Sabbe

Meeeeeeer! :D

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 16:03:08 /



POSTAT AV: :D

va söta men det verka gått väldigt snabbt för dem xD

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 17:01:21 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeer! :D

POSTAT: 2011-06-21 / KLOCKAN: 19:27:59 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback