@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 7 - Did i do something?

- Vad heter du? Frågar hon och vänder sig mot mig.
- Mary, ler jag.
- Okej.. Hmm..
Hon tänker efter och jag höjer på ena ögonbrynet.
- Då är ni Jary, ler hon och skuttar iväg.
När hon försvunnit börjar jag skratta.
- Jary, jag skulle kunna vänja mig vid det, flinar Justin.
Jag vänder mig och kollar frågande på honom.
- Vad menar du? Frågar jag.
- Det här, ler han och innan jag hunnit blinka pressas hans läppar mot mina.


Jag vaknar med ett leende på läpparna. Jag sträcker mig efter mobilen och skärmen lyser ''3 missade samtal från Justin''
Jag skrattar och ringer upp honom.
''Godmorgon Mary!'' Svarar han glatt.
''Godmorgon Justin'', säger jag sömnigt.
Jag reser mig upp och drar upp persienerna. Jag vänder mig mot Chloé's säng. Ingen där. Med en suck sliter jag upp garderoben.
''Juryn har bestämt vilka två som ska vara med i Somebody To Love'', säger han.
Jag biter mig i läppen och blir nervös.
''Jasså? Vilka då?'' Frågar jag medans jag tar ut nya kläder.
''Du och Amanda'', säger han och jag hör att han är glad.
Jag hinner inte ens reagera.
''Jag? Är det sant?'' Frågar jag glatt.
''Japp, 100 procent!'' Svarar han minst lika glatt.
''Tack så mycket Justin, du anar inte hur mycket det betyder för mig!'' Ler jag och drar på mig nya kläder.
''Du behöver inte tacka, du är värd det!'' Säger han.
Jag kollar generat ner i golvet för ett ögonblick, sedan bäddar jag sängen och lägger pyjamasen på täcket.
''Så.. När har vi träning då?'' Frågar jag med ett leende.
Det blir tyst en liten stund.
''Vid typ sju ikväll'', svarar han till slut.
''Okej'', ler jag.
''Men innan det ska alla på skolan äta middag på en resturang tillsammans vid typ fem'', säger han glatt.
''Sweet!'' Ler jag.
''Japp, vi ses senare!'' Säger han.
''Det gör vi'', svarar jag med ett leende innan jag lägger på.
Jag lägger mobilen på byrån och kastar mig i sängen. Jag är världens lyckligaste tjej!
Kyssen igår, betydde den nånting? Eller var det bara för skojs skull? Tankarna flyger omkring. Jag tar upp huvudet från kudden. Jag bara måste reta Brittany! Jag tar fram mobilen och ringer upp henne.
''Hallå?'', svarar hon nyvaken.
''Hej Brittany, det är Mary!'' Säger jag glatt.
''Mary? Var är du nånstans?'' Frågar hon lite piggare.
''Jag kom in på Justin Biebers dansskola till skillnad från vissa andra!'' Ler jag.
Hon flämtar till.
''Du gjorde vadå?!''
''Du hörde mig, och jag ska medverka i hans musikvideo Somebody To Love också'' Säger jag och ler stort.
Det läggs på. Jag brister ut i skratt och reser mig upp. En shoppingtur är inte helt fel!
Jag drar på mig mina lila Converse och på vägen ner krockar jag in i Amanda.
'' Oj, förlåt!'' Säger jag och flämtar till.
''Det gör inget, kan du fatta att vi ska vara med i Justins musikvideo? Så coolt!'' Ler hon.
''Jag vet!'' Ler jag och tränger mig förbi henne.
Jag lämnar huset och går mot shoppingcentret. När jag kommer fram får jag syn på Forever 21. Jag rusar in i butiken och börjar genast kolla bland kläderna.
''Behöver du hjälp?'' Ler en kvinna mot mig.
Hon har svart kort hår och på hennes namnbricka står det ''Samara''.
''Ja gärna, jag vill ha nånting lila'', ler jag.
''Absolut! Kom med mig!'', säger hon och drar med mig till någon avdelning.
''Vilken storlek har du?'' Frågar hon glatt.
''S, men jag kan ha M också''.
Hon nickar och börjar gå lite längre bort i butiken. Jag följer långsamt efter henne.
''Här har du en hel avdelning med lila!'' Ler hon innan hon lämnar mig.
Jag börjar leta bland hyllorna. Efter en stunds letande hittar jag min drömklänning. Den är lila med silvriga paljetter, riktigt cool faktiskt. Jag kollar på priset och flämtar till. 300 dollar? Jag hänger tillbaka klänningen med en suck och lämnar butiken. När jag kommer ut krockar jag in i någon.
''Förlåt!'' Utbrister jag och vänder mig mot personen.
Där står Mama Jan med ett leende på läpparna.
''Har du följt efter mig?'' Frågar jag.
''Ja, jag visste att du skulle hitta nånting dyrt och sen hänga tillbaka det! Men du får handla vad du vill. Skolan betalar!'' Ler hon och räcker mig massa pengar.
I chock tar jag emot pengarna och ler tacksamt mot henne. Sedan rusar jag snabbt in i butiken igen och drar ner klänningen. Den ska jag lätt ha om det blir någon bal. Jag skyndar mig till kassan och lägger fram klänningen.
''300 dollar, tack!'' Ler kvinnan och lägger ner klänningen i en påse.
Jag räcker henne pengar och tar emot påsen.
''Välkommen åter!'' Ropar hon glatt efter mig.
Jag skyndar mig ut och möts av Mama Jan's glada ansikte. Jag ler mot henne och räcker henne resten av pengarna.
''Behåll dom'', ler hon.
Jag ler mot henne och lägger ner pengarna i fickan.
''Vi ses senare Mary'', säger hon och fortsätter gå mot någon affär.
Jag börjar promenera tillbaka. När jag kommer fram skyndar jag mig upp på mitt rum och lägger påsen i garderoben. Det plingar till i min mobil. Jag tar upp den och meddelandet är från Scooter.
''Hej tjejen! Vi har träning på Somebody To Love om 5 minuter! :)''
Jag svarar med ett ''Okej'', sedan lägger jag mobilen på byrån och går ner på nedervåningen.
Jag skyndar mig in i danssalen och möts av Scooter, Justin, Alfredo, någon annan kille och.. Usher! Jag spärrar upp ögonen och Usher kommer fram till mig.
''Usher Raymond, du måste vara Mary!'' Flinar han och skakar min hand.
Jag nickar ivrigt och skakar hans tillbaka.
''Kan du dansstegen?'' Frågar han.
''Japp'', svarar jag och kollar runt i salen.
Scooter kommer fram till mig.
''Det där är Ryan Butler'', säger han och pekar på den andra killen som står några meter bort och kollar sig i spegeln.
Med ett skratt nickar jag. Justin kommer fram till mig med en hög kläder och ett par lila skor.
''Ta på dig det här'', säger han och undviker min blick.
''Okej?'' svarar jag fundersamt och tar emot kläderna.
Jag lämnar salen och går mot toaletten. Varför undviker han mig? Har jag gjort nånting fel? Jag skakar på huvudet och låser toalett dörren efter mig. Jag drar av mig kläderna och drar på mig de svarta tightsen, den vita långa tröjan med texten ''Somebody To Love'', och en lila kofta. Jag kollar ner på de lila skorna och tar upp en av dom. Märket är ''Supra'', jag ler och drar på mig dom. Jag kollar mig i spegeln och skrattar till. Jag släpper ut mitt vågiga hår, tar med kläderna och lämnar toaletten. När jag kommer tillbaka till salen kastar jag mina kläder på golvet och skyndar mig fram till Alfredo.
''Jag skulle dö för dom här skorna! Var köper man dom?'' Frågar jag glatt.
''Köper? Varför ska du köpa ett par när du får dom där gratis?'' Frågar han och blinkar mot mig.
''Du skämtar!'' Utbrister jag glatt.
''Dom är dina'', flinar han.
Jag ler stort och omfamnar han i en kram. Till min förvåning besvarar han den.
Jag ställer mig lite längre bort i salen och musiken startas. Amanda kommer inrusandes i salen med nästan likadana kläder som mig och ställer sig bredvid mig. Vi börjar dansa till musiken.

Senare.

Jag slår mig ner på sängen med en suck. Justin har undvikit mig hela dagen. Jag tar fram mobilen och går in på ''skriv nytt meddelande''. Jag knappar in ''Justin? Har jag gjort nånting fel? Varför undviker du mig helt plötsligt?''
Jag skickar iväg messet och lägger mig och kollar upp i taket. Det plingar till i mobilen. Redan?
Jag låser upp knapparna och kollar på svaret. ''Förlåt, jag borde inte ha kysst dig igår. Jag är tillsammans med Jasmine Villegas. Jag föll verkligen för dig och glömde bort henne.. Men jag kan inte bara dissa henne sådär''
Jag känner hur jag långsamt blir röd av ilska och knappar in ''Du är en riktig idiot Justin, det vet du va?''

6 Kommentarer för nästa del! :)
Internet är tillbaka nu btw^^

Comments
POSTAT AV: Anonym

meeer! :D

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 14:32:08 /



POSTAT AV: G =)

ojojoj ;O :D

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 17:38:00 /



POSTAT AV: soz

Mer!!!!

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 19:17:16 /



POSTAT AV: Nathalie

Jättebra Sis! :)

Fortsätt så!

Mer :D

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 19:26:52 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: Gaby

älskar den här novelen vill ha mer!!

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 19:27:38 / URL: http://bieberprank.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

meeer!!

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 19:28:10 /



POSTAT AV: Anonym

meeer!!

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 19:28:11 /



POSTAT AV: Anonym

meeer!!

POSTAT: 2011-06-22 / KLOCKAN: 19:28:40 /



POSTAT AV: Fella&Cindra

läst allt så här långt nu , grymt alltså !

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 11:46:42 / URL: http://bieb.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback