@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 8 - Why?

Jag låser upp knapparna och kollar på svaret. ''Förlåt, jag borde inte ha kysst dig igår. Jag är tillsammans med Jasmine Villegas. Jag föll verkligen för dig och glömde bort henne.. Men jag kan inte bara dissa henne sådär''
Jag känner hur jag långsamt blir röd av ilska och knappar in ''Du är en riktig idiot Justin, det vet du va?''



Jag vaknar nästa morgon av en otroligt irreterande signal från mobilen. Med en irreterad suck tar jag luren mot örat.
''Vad?!'' Svarar jag irreterat.
''Wow, lugna ner dig!'' Hörs Alfredos skrämda röst.
''Oj är det du Alfredo? Förlåt!'' Utbrister jag och reser mig upp.
''Det gör inget, men vi som medverkar i musikvideon Somebody To Love ska äta frukost tillsammans nere vid köket om nån minut'' säger han lite gladare.
''I'll be right there'', svarar jag och drar på mig mina lila morgontofflor.
Jag kollar ner på mina kläder. Pyjamas. Great! Med en suck sliter jag upp dörren och skyndar mig ner till köket.
Jag möts av Justin, Alfredo, Usher, Ryan Butler, Scooter Braun, Mama Jan och några fler som jag inte känner.
Jag slår mig ner bredvid Ryan och kollar ner i bordet. Jag vill inte möta Justins blick.
''Det finns massa frukost på bordet!'' Ler Mama Jan och slår sig ner bredvid Scooter.
Jag nickar och ler ett tacksamt leende mot henne innan jag fortsätter kolla ner i bordet.
''Har det hänt nånting?'' Frågar Scooter och jag känner hans oroliga blick mot mig.
''Nejdå, jag är bara lite trött'', svarar jag och kollar ner på min pyjamas.
''Okej.. Hugg in!''
''Jag är inte så hungrig'', svarar jag. ''Men jag gör er gärna sällskap!''
Jag känner Justins brännande blick i nacken och ger han en irreterad blick innan jag kollar neråt igen.
''Visst ska det bli kul att vara med i Justins musikvideo Somebody To Love?'' Frågar Alfredo glatt.
''Mhm, jätte'' mumlar jag.
Springande fotsteg närmar sig och snart sitter Amanda bredvid mig.
''Förlåt att jag är sen! Jag var nere på stan och handla en balklänning!'' Ler hon.
Jag kollar upp och ger henne en chockad min.
''Ska vi ha bal?'' Frågar jag.
''Japp, om en vecka! Se till att hitta en drömprins tills dess'' blinkar hon.
''Nja, jag tror inte jag kommer'' svarar jag trött.
''Va? Klart du ska komma!'' Flinar Usher.
Jag vänder blicken mot honom. ''Varför då? Det är väl inget speciellt? Dessutom har jag ingen ''drömprins''.
''Men det är väl inte så svårt att fixa?'' Frågar Scooter.
''Vi får se'' mumlar jag.
''Är det okej om Jasmine kommer?'' Frågar Justin och kollar på Usher, sedan Scooter, sedan Mama Jan.
''Jasmine Villegas?'' Frågar Usher.
''Ja''.
''Klart hon får komma!'' Ler Mama Jan och sträcker sig efter smöret.
Jag känner en klump i halsen och fäller en tår. Jag torkar snabbt bort den.
''Bra'', ler Justin och kollar ner på sin iPhone.
Jag fortsätter kolla ner i bordet och en arm snuddar vid min.
''Förlåt!'' Utbrister Ryan.
''Det gör inget, jag är van vid sånt'', suckar jag.
''Vad menar du?''
''Jag är mobbad'', svarar jag och reser mig upp.
Jag börjar gå mot hallen när en röst ropar efter mig.
''Mary! Kan vi prata?'' Frågar Amanda.
''Sure'', svarar jag och skyndar mig ut och sätter mig framför poolen. Inte långt därefter sätter sig Amanda bredvid mig. ''Vad har hänt?'' Frågar hon lite oroligt.
''Ingenting'', svarar jag och rycker på axlarna.
''Ingenting? Jag ser att det är nånting. Berätta, jag kan hålla en hemlighet!'' Säger hon och lägger sin arm runt mig.
Jag vänder mig mot fönstret och ser allas oroliga blickar mot mig. Tur att dom inte hör mig nu! Jag tar ett djupt andetag och vänder mig mot Amanda. ''Justin kysste mig'', svarar jag till slut.
''Wow! Men varför är du så ledsen då?'' Frågar hon en aning chockad.
''För nu säger han att han är tillsammans med Jasmine Villegas''.
''Oh...'' Säger hon sorgset.
Ytterdörren öppnas och förbi oss går Justin. Han skyndar sig mot fotbollsplanen. Utan att tänka reser jag mig upp och springer efter honom. När jag kommer fram till fotbollsplanen vänder han sig om. Jag skyndar mig fram till honom.
''Justin? Varför gör du såhär?'' Får jag fram.
''Förlåt'', mumlar han och kollar ner i gräset.
Jag känner några tårar rinna ner längs kinden och torkar snabbt bort dom.
''Du är precis som alla andra killar! Ett jävla svin!'' Säger jag och nu rinner tårarna. Han säger inte ett ljud.
''Jag vet inte ens varför jag gråter, du är inte ens värd mina tårar!'' Säger jag argt men tårarna slutar inte rinna.
''Förlåt.. Jag.. Jag tänkte inte på vad jag gjorde'', säger han och kollar in i mina ögon.
''Ge mig en jävla anledning till att jag ska förlåta dig!'' Säger jag och torkar tårarna men inser att det är onödigt.
''Jag har ingen'', säger han lågt.
''Nej precis, jag tänkte väl det!'' Säger jag högt och springer tillbaka in i huset med bara pyjamas.
Jag skyndar mig upp på mitt rum och slänger mig på sängen. Jag vill hem. Hem till Tami. Hem till min ända vän. Jag tar fram min mobil, går in på kontakter och ringer upp Tami.
''Hej Mary! Hur har du det?'' Svarar hon glatt.
''Snälla hämta mig'', piper jag.
Hon flämtar till. ''Vad har hänt Mary?'' Frågar hon oroligt.
Jag börjar berätta om hur bra allting började, om hur Justin sedan kysst mig och nu berättat att han är tillsammans med Jasmine Villegas.
''Vilket svin!'' Säger hon upprört.
''Snälla hämta mig bara'', säger jag lågt ännu en gång.
''Men du har kommit så långt.. Vill du bara ge upp allting nu?'' Frågar hon.
''Jag vill inte ge upp men.. Jag blir bara ledsen av att se honom..'' säger jag.
''Vi kan väl träffas på stan imorgon?'' Frågar hon lite gladare.
''Fine'', svarar jag och lägger på luren.
Varför åkte jag hit från första början? Jag reser mig upp och kollar ut genom fönstret. Jag får syn på Justin och.. Jasmine Villegas? Juste, hon skulle ju vara hans lilla prinsessa på balen. Tårarna börjar rinna igen och jag slänger mig på sängen ännu en gång. Varför händer det här mig? Vad har jag gjort för fel?
Kommentera för nästa del! :)



Comments
POSTAT AV: Gabbi

awezome! :D

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 12:03:09 /



POSTAT AV: jennie

mer men måste du ha bilder på selena gomez ???

as grym novell på balen måste hon vara snyggast och vakrast !!!

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 13:15:13 /



POSTAT AV: Nathalie

Jätte bra novell!

Men jennie hela novellen är ju om Selena gomez..?

Mer! :D

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 15:37:59 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback