@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 9 - Friends?

Varför åkte jag hit från första början? Jag reser mig upp och kollar ut genom fönstret. Jag får syn på Justin och.. Jasmine Villegas? Juste, hon skulle ju vara hans lilla prinsessa på balen. Tårarna börjar rinna igen och jag slänger mig på sängen ännu en gång. Varför händer det här mig? Vad har jag gjort för fel?

Jag reser mig upp ur sängen otroligt pigg. Fredag, sista dagen innan helgen! Jag går fram till garderoben och drar på mig ett par vita jeans, ett svart linne och en lila hoodie. Jag går ner till köket och möts av Jasmine Villegas, Justin, Alfredo och Usher.
''Godmorgon!'' Säger Alfredo och Usher samtidigt glada.
''Godmorgon'', ler jag. Jag går fram till Jasmine för att inte verka otrevlig.
''Mary'', mumlar jag och skakar hennes hand.
''Jasmine'', ler hon. Jag nickar och slår mig sedan ner bredvid Usher.
''Vad ska du hitta på idag efter skolan då?'' Frågar Usher med ett smile.
''Jag ska träffa min kompis på stan'', svarar jag och ler tillbaka.
''Okej''. Jag reser mig upp och går fram till skåpet. Jag tar fram ett glas och häller upp juice, sedan sätter jag mig ner igen. Jag känner hur någon kollar på mig och vänder mig om. Jag möts av Jasmines bruna ögon.
''Vadå?'' Frågar jag lite irreterat.
''Inget, jag känner bara igen dig.'' Säger hon.
''Omöjligt'', svarar jag och dricker upp det sista ur glaset.
''Varför skulle det vara omöjligt?'' Frågar hon förvirrat.
Jag ger henne ett litet leende innan jag svarar ''För ingen känner igen mig?''
Hon ger mig en rädd blick och vänder sig sedan mot Justin. Hon viskar nånting i hans öra och han viskar tillbaka. Jag ger han en irreterad blick och lämnar köket. Jag går in i danssalen och sätter mig på golvet och lutar huvudet mot väggen. Efter en liten stund kommer Jasmine in och slår sig ner bredvid mig.
''Jag hörde om kyssen mellan dig och Justin..'' börjar hon.
Jag spärrar upp ögonen och möter hennes blick.
''Men jag är inte arg på dig, men jag ville bara säga förlåt, ifall du har känslor för honom'', säger hon nervöst.
Jag rycker på axlarna. ''Det är okej'', mumlar jag och ler försiktigt.
Justin kommer in i danssalen och spärrar upp ögonen när han ser att Jasmine sitter bredvid mig. Han går längre in i salen och snart kommer även Alfredo, Usher, Ryan Butler, Amanda, Scooter, Mama Jan och några fler.
''Nu ska vi träna mer på Somebody To Love!'' Ropar Alfredo ut över salen. Jag reser mig upp och Jasmine också. ''Vi ses'', ler hon och lämnar salen. Med en lätt suck går jag fram till Justin. ''Kläderna?'' Säger jag och undviker att möta hans blick. ''Juste, vänta lite..'' Säger han snabbt och försvinner. 2 minuter senare är han tillbaka.
''Här, skorna har du redan på dig ser jag'', flinar han och räcker mig kläderna.
''Mhm'', svarar jag och går in på toaletten och byter om. Jag kollar mig i spegeln och ser att några tårar börja rinna. Nej snälla, inte här.. Inte nu! Jag torkar snabbt bort dom och lämnar badrummet. Jag lägger de andra kläderna i en hög inne i salen.
''Nu kör vi!'' Ropar Usher och musiken börjar spelas. Jag börjar dansa tillsammans med de andra och nu börjar även Justin sjunga. Vi dansar och kommer till andra versen. Usher börjar sjunga. Vi fortsätter dansa och låten tar slut.
''Awesome!'' Ropar Alfredo.
''Nu är det rast i 20 minuter sen har ni matte här inne!'' Ropar Usher andfådd. Jag lämnar rummet och går ut. Utanför dörren står.. Tami?!
''Tami?! Vad gör du här?!'' Frågar jag och lyser upp.
''Jag visste att du inte skulle klara dig tills efter skolan, så jag kom nu!'' Ler hon och omfamnar mig i en kram.
Jag skrattar och besvarar hennes kram. ''Tror du jag får stanna nån dag?'' Frågar hon och biter sig i läppen.
''Absolut! Vi pratar med Scooter!'' Ler jag och vi skyndar oss in.
Scooter sa självklart ja. Skoldagen rullar på och äntligen är den slut! Jag och Tami skyndar oss upp på mitt rum.
''Vem använder den där sängen?'' Frågar hon och pekar på den bredvid min.
''Chloé, hon är riktigt schyst'', ler jag.
''Varfan ska jag sova?'' Frågar hon och skrattar.
''Skavfötters med mig'', skrattar jag och slår mig ner på min säng. Jag tar fram min laptop.
''Jag ska bara duscha!'' Säger Tami högt och försvinner in på badrummet.
Jag loggar in på Facebook och ett meddelande från Justin kommer upp. Med en suck trycker jag upp rutan och läser. ''Logga in på Skype'', jag höjer på ena ögonbrynet men gör ändå som han säger. När jag loggat in kommer det upp en ny ruta. ''Justin ringer till dig. Acceptera/Tacka nej'' , efter en liten stunds tänktetid trycker jag på ''Acceptera'' och Justin ploppar upp. Efter en kort stund kan jag även se mig själv och jag ser att micken är på.
''Hej'', säger han och kollar på mig.
''Hej'', svarar jag och glor tillbaka.
''Asså Mary.. Snälla förlåt? Jag vill inte förlora dig'', säger han lågt och kollar ner.
Jag rycker på axlarna.
''Jag vet inte Justin'', svarar jag.
''Jag gör vad som helst?'' Säger han och kollar upp och flinar lite.
Jag kan inte låta bli att skratta åt hans smile.
''Omg, det är typ första gången på 2 dagar som du skrattar!'' Säger han förvånat.
''Jag vet'', säger jag och fortsätter skratta åt hans reaktion.
''Vänner?'' Frågar han och flinar.
''Vänner'', svarar jag med ett leende.
''Sweet! Nu måste jag dra, vi ses!'' Ler han.
''Det gör vi'', ler jag och loggar ut.
Tami kommer ut ur badrummet efter en stund och ler mot mig.
''Jag hörde allt'', flinar hon och börjar borsta sitt hår.
Jag skrattar.
''Stalker'', ler jag.
''Alltid! Ska vi shoppa? Jag ber dig, jag måste ha nya kläder!'' Ler hon och slår sig ner bredvid mig.
''Visst!'' Ler jag och reser mig upp.

5 Kommentarer för mer!

Comments
POSTAT AV: Anonym

tycker hon inte ska gåta över Justin, jag tycker hon ska ha Alfredo som sin prins på balen för han är så skön och snygg (;

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 21:11:36 /



POSTAT AV: Anonym

gråta*

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 21:11:54 /



POSTAT AV: sabbe

meeeeer ! :D

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 21:19:54 /



POSTAT AV: jennie

aww undra vilken dress hon ska ha på balen hon måste vara as snygg ocg såklart snyggare an jsamine

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 22:08:06 /



POSTAT AV: Celia

Nu måste ju justin falla för henne!!:) Hahaha nästa del längtar!!!

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 22:17:58 /



POSTAT AV: Anonym

Mer men asså hon kan typ gå med tami hon behöver ingen kille för att ha roligt

POSTAT: 2011-06-23 / KLOCKAN: 23:23:34 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback