@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 2 - Late. Like Always. (PART 1)

Nästa morgon vaknade jag av mitt alarm. Jag satte mig upp i sängen och slog av det. Jag satt och tvekade ett tag om jag skulle gå till skolan idag eller stanna hemma. Jag hade varit hemma hela veckan. Idag var det fredag, alltså sista dagen innan helgen. Jag bestämde mig för att gå ändå. Jag reste mig upp och gick fram till fönstret. Jag drog undan gardinerna och kollade ut. Solen lyste riktigt starkt trots att det var slutet av September. Jag log lite för mig själv, utan att veta varför. Jag älskade när solen lyste. Jag hatade vintern. Det var så kallt och trist. Jag gick slutligen ifrån fönstret och fram till min garderob. Jag drog ut ett par vita jeans och en grå t-shirt med tryck på som jag snabbt drog på mig. Sedan drog jag på mig ett par vita strumpor och gick in till badrummet. Jag granskade min spegelbild och skakade på huvudet. Hur kunde håret bli sådär under en natt? Jag tog fram hårborsten och blötte ner den innan jag drog några drag igenom håret. Sedan satte jag upp håret i en slarvig tofs.. Jag tog en sista blick i spegeln innan jag gick ner för trappan och ut till hallen. Jag funderade en stund på om jag skulle äta något, men efter att jag för det mesta måste dricka té efter varje måltid så valde jag att låta bli. Det var verkligen jobbigt, att inte kunna äta utan att dricka en kopp té efter. Eftersom att jag hade för mycket järn i mig.. Jag gick iallafall in i köket och kollade på lappen som satt på kylskåpet. ''Återbesök på Stratford International Hospital den 1 oktober''. Det var imorgon. Då skulle jag transplantera blod. Alltså sitta i ett litet rum i tre-fyra timmar och få tre påsar blod. Det gjorde inte så värst ont, det jag störde mig mest på var väntan. Man hade verkligen inte någonting att göra.. Jag skakade bort tanken och gick ut till hallen. Jag drog på mig mina svarta boots och utan min jacka gick jag snabbt mot starbucks. Jag var sugen på en latte.. En enorm tystnad spred sig i cafét när jag klev in. Jag suckade och gick fram till kassörskan. ''Hej, en latte tack'' sa jag vänligt. Hon nickade med ett leende och försvann. Med en suck drog jag upp plånboken ur min väska.

''Två dollar tack'', sa hon. Jag nickade och räckte henne två dollar. Hon log. ''Tack! Välkommen åter.'' Jag tog min latte och log åt henne, ''tack'' sa jag innan jag lämnade Starbucks bakom mig. Jag skyndade mig sedan mot skolan med min latte i handen. Jag kollade på den stora klockan som satt på tornet och flämtade till. Jag skulle ha varit i skolan för tio minuter sedan. Men hur då? Jag hade ju inte ätit någon frukost! Tiden flög verkligen förbi.... Jag la väskan runt axeln och började springa mot skolan.

Enormt kort, men detta var bara part 1 på detta kapitel eftersom att jag måste iväg nu! Det kommer mer när jag kommer hem! Promise.

Comments
POSTAT AV: Liiz

I Like It, men bara en fråga, hon tog väl ingen spruta på morgonen?

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 13:08:03 /



POSTAT AV: Cherry

Så sjukt bra :DD ♥♥

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 14:22:45 /



POSTAT AV: Lovisa

Jätte bra:D

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 17:01:46 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

GRYMT

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 17:57:17 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Justinmusic

Heey, tack så jätte mycket :)

Jag skulle absolut kunna göra en ny header till dig, jag är inte bra på att fixa andra saker som tillexempel menyn som du har nu osv..men en header kan jag absolut göra! :)

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 18:55:43 / URL: http://justinmusic.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback