@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 4 - It's Showtime


''Vi tränar mer imorgon!'' Sa Allison. Jag nickade utmattat och la mig ned på gräsmattan. Jag andades djupa andetag. ''Vad är klockan egentligen?'' Frågade jag. Jag hade riktigt svårt att andas, vi måste ha tränat i minst fyra timmar. Jag var helt död. ''Halv tolv på kvällen'', sa Clarissa. Jag spärrade upp ögonen. Vi hade tränat i åtta timmar utan att ta en ända liten paus! Jag svor för mig själv och sträckte mig efter min vattenflaska.
''Kan.. Du ge mig den?'' Frågade jag. Det kändes verkligen som om att jag skulle dö vilken sekund som helst. Allison var snabb med att resa sig upp och ge mig den snabbt. Jag log tacksamt och drack direkt upp halva flaskan innan jag skickade vidare flaskan till Clarissa. Hon drack och gav den sedan till Allison. Jag stängde ögonen för ett tag och lugnade ner mig. Jag andades tungt och reste mig upp försiktigt. Jag visste att när jag vaknade imorgon bitti skulle jag ha världens träningsvärk. Och imorgon skulle vi träna ännu mer. Jag la ned vattenflaskan i min lilla väska och la väskan runt axeln. ''Jag måste hem nu. Vi ses imorgon?'' Sa jag och log. Dom reste sig också upp och nickade. Dom skulle åt andra hållet. Det var söndag imorgon, alltså skedde tävlingen på måndag. ''Vi träffas här imorgon klockan elva på morgonen'', föreslog Allison. Både jag och Clarissa nickade och dom omfamnade mig i en kram. ''Gå hem och duscha nu'', sa Clarissa och brast ut i skratt. Jag och Allison skrattade med henne. ''Hejdå tjejer'' sa jag och vinkade åt dom. ''Hejdå!'' Ropade dom efter mig. Trött och sliten begärde jag mig hemåt. Jag drog upp min mobiltelefon ur fickan. Tre nya meddelanden från mamma och sju missade samtal. Åh nej! Hon måste vara riktigt orolig! Jag knappade snabbt in ett nytt meddelande och skickade direkt iväg det till henne. ''Förlåt mamma! Jag har varit och tränat skateboard med Clarissa och Allison hela dagen! Glömde bort tiden, jag ska tävla på måndag! Du får gärna komma och kolla :) Jag är på väg hem! Hemma om 5 minuter /Cassie''. Sedan ökade jag takten och när jag kom fram till huset pustade jag ut. ''Fick du mitt meddelande?!'' Ropade jag såfort jag smällt igen dörren bakom mig. ''Ja'', hörde jag mamma säga på avstånd. Jag antog att hon stod i duschen. Jag drog av mig skorna, samt min jacka och ställde mig utanför dörren. ''Skynda dig, jag stinker'' sa jag. Hon skrattade. ''Jadå'', sa hon och duschen stängdes av. Jag log och gick vidare ut till köket där jag drack ett stort glas vatten. Toalett dörren öppnades snabbt och mamma kom ut för att ge mig en kram. Jag backade undan. ''Vänta med det tills jag har duschat'', sa jag och log. Hon nickade och lät mig gå in i duschen. Jag drog av mig mina kläder och hoppade in i duschen direkt. Jag tvättade både kroppen och håret noggrant. Sedan rakade jag benen och drog på mig ett par vita shorts och en svart T-shirt som hängde ovanför duschen. Jag borstade igenom håret noggrant. Sedan la jag mina andra kläder i tvättmaskinen och satte på den. Jag lämnade badrummet och gick ut till köket för att ge min mamma en kram. Hon besvarade den med ett leende på sina läppar.
''Så, jag hörde att du skulle tävla på måndag?'' Sa hon. Jag nickade. ''Det är i Skateboardsparken klockan halv sex på eftermiddagen'', sa jag. Hon nickade och log. ''Jag kommer'' sa hon. Jag log brett och klappade med händerna innan jag sprang upp på rummet med min väska. Väl uppe på rummet öppnade jag väskan och drog upp pappret som låg där i. Jag tvekade om jag skulle ringa nu? Klockan var halv ett på natten och alla måste väl sova? Men om jag väntar tills imorgon kanske det är försent? Jag knappade in numret som stod på telefonen och efter två signaler började jag bli orolig. Efter den tredje signalen fick jag ett svar.
''Dylan Shane'' hördes en mansröst, han lät pigg och inte nyvaken. ''Ansvarig för tävlingen i skateboardstävlingen på måndag klockan 17.30'' fortsatte han. Jag lös upp. ''Hej Dylan. Mitt namn är Cassie Jones och jag skulle hemskt gärna vilja vara med i tävlingen'' sa jag. Ett glädjeskratt hördes i luren på andra sidan änden. ''Hur gammal är du Cassie?'' Frågade han. Jag log. ''Sexton.'' Jag väntade spänt på hans svar. ''Okej. Vet du vad?'' Sa han. Jag väntade nyfiket på vad han skulle säga, men när han inte sa något blev jag nervös. ''Vadå?'' Sa jag. Han skrattade till. ''Du har precis snott den sista platsen till tävlingen!'' Sa han glatt. Jag skrek till ett glädjetjut. ''Den sista?!'' Utbrast jag. ''Ja!'' Sa han. 'Vem vet, hade du ringt imorgon hade den kanske redan varit tagen'' sa han. Jag började göra små dansrörelser i rummet och var rent ut sagt överlycklig. ''Tack så jättemycket!'' Sa jag ivrigt. Han skrattade ännu en gång. ''Inga problem, men var vid parken klockan 17 på måndag'' sa han. Jag nickade för mig själv. ''Ja!'' Sa jag. ''Jag kommer vara där!'' Sa jag överlyckligt och la på luren. Jag skickade snabbt iväg två likadana meddelanden till Clarissa och Allison.
''Jag ringde och anmälde mig. Gissa vad?! Jag snodde den sista platsen!! Jag ska vara i parken klockan 17.00 på måndag!!!!! Shit kan inte vänta! Det är tack vare er, love you! ♥''
Jag log för mig själv och gick fram till mitt fönster. Jag drog för gardinerna och stängde det lilla fönstret bredvid för att jag frös. Jag gick tillbaka till min säng och kröp ner under täcket. Jag drog fram min laptop och medans jag startade den kollade jag på min mobil. Ett nytt meddelande. Det var ifrån Clarissa. ''Yes!! Fyfan vad grymt tjejen! Vi ska ta hem det här! Love you too! :D ♥''
Jag log brett. Allison hade inte svarat så hon måste ha somnat. Jag satte larm på 10.00 och la undan mobilen på skrivbordet. Sen vände jag blicken till datorn. Den hade startat så jag loggade in på Facebook. Jag kollade mina nya händelser, meddelanden och bekräftade även två vänförfrågningar som var från inga mindre än Ryan Butler och Chaz Somers. Jag himlade med ögonen men bekräftade dom ändå. Jag skrev ett nytt inlägg och delade det. ''Skateboards tävling på måndag kl 17.30 i Skateboardsparken! Ni får gärna komma och kolla :)''. Jag blev förvånad när folk började gilla statusen direkt. Jag ryckte till när Chaz kommenterade den. Jag tvingade mig själv att läsa hans kommentar och när jag läst den blev jag orolig. ''Haha! Jag kommer vinna ;)'' Jag valde att inte bry mig om det men när Ryan också kommenterade blev jag riktigt nervös. ''Alla vet att jag vinner. Skejtar du Cassie?! No way, du skämtar!''
Jag log inombords, men ville inte le på utsidan. Jag svarade med en enkel kommentar, ''Vi får väl se.''
Det var allt jag skrev och innan jag hann logga ut skrev Chaz till mig i chatten. Jag ryckte till och suckade.

Chaz: Tjoo! Skejtar du? :O
Cassie: Yup, har gjort det ett tag nu :)
Chaz: Skämta inte med mig! Hur länge?
Cassie: I tio år. Varför?
Chaz: ABOO! Nu har jag fått ett hot här! :(
Cassie: Haha, oroa dig inte. Du har nog stor chans att vinna ändå :D
Chaz: I know, right? Jag är liksom kung. Men lycka till på måndag ändå, då ska jag se dina skillz!
Cassie: Haha, detsamma! Yeah u will.
Chaz: Hejdå! ;)
Cassie: Hejdå :)

Efter det loggade jag ut med detsamma. Jag ville inte att Ryan skulle börja skriva samma frågor och saker. Jag stängde av datorn och somnade med den bredvid mig.

*

Det var måndag och klockan slog 16.00. Jag satt och skakade i hela kroppen och ville bara skrika rakt ut. ''Ta det lugnt. Du fixar det här'', sa Allison och log uppmuntrande. Jag nickade och log tillbaka, men jag var inte så säker på att hon hade rätt. Det kändes som om att jag skulle dö närsomhelst. Då slog det mig.
''Åh nej!'' Utbrast jag och fick panik. ''Vadå?'' Frågade Clarissa. Mina ben började skaka ännu mer och jag var riktigt nära på att falla ihop. ''Jag har inte tagit min medicin sen i lördags!'' Sa jag skräckslaget. Clarissa spärrade upp sina ögon och ropade på min mamma. Hon kom snabbt ut i köket och kollade förvånat på mig. ''Cassie har glömt bort att ta sin medicin! Hon tog den senast i lördags!'' Sa Allison med panik i rösten. Min mamma flämtade till och rusade fram till mitt medicinskåp. Det stod till och med mitt namn på skåpet. Hon höll på med något och jag antog att det var min spruta. Jag såg att hon la i extra mycket i den. Jag orkade inte kolla mer, det blev suddigare och suddigare hela tiden. ''Håll dig vaken!'' Skrek Clarissa. ''Mm'', mumlade jag och satte mig ned på stolen bredvid mig. Min mamma var snabbt på knä framför mig och rullade upp mina byxor. Som tur var hade jag mjukisbyxor. Hon körde snabbt in sprutan i mitt lår. Jag kände ingenting. Jag var för trött för att ens bry mig. När hon tog ut sprutan ur låret drogs jag tillbaka till verkligheten och jag pustade ut. ''Det där får aldrig hända igen! Cassie du måste ta din medicin!'' Sa mamma med tårar i ögonen. Jag nickade långsamt och kollade på Clarissa och Allison som också satt med tårar i ögonen. Jag rullade ner byxorna igen och gick försiktigt upp med Clarissa och Allison bakom mig för att byta om till ett par svarta jeansshorts, ett vitt linne och min svarta skinnjacka.
Efter det tog jag med min bästa skateboard och lika nervösa alla tre, gick vi mot tävlingen. Jag ställde mig bakom alla byggnader och kollade på alla tävlande. Vi var femton stycken. Först skulle vi bli sju, och från sju skulle vi bli till tre. Sen skulle en vinnare utses. Jag vet inte ens om jag skulle hamna i top-sju. Min nervositet ökade för varje sekund. ''Det går inte'', mumlade jag. Clarissa nickade ivirgt. ''Jo, tro på dig själv!''
Jag nickade och andades tungt. Jag satte mig ned i gräset och drog på min svarta hjälm på huvudet. Jag drog på mina benskydd och la mig ned i gräset. Jag var riktigt nervös. Jag reste mig upp och Clarissa kollade storögt på mig.
''Vadå?'' Frågade jag. ''Det är Ryan nu. Sen är det Chaz, och sist är det du'' sa hon. Jag spände blicken i henne. ''Har alla andra redan kört?!'' Frågade jag förskräckt. Hon nickade. ''Ja'' sa hon nervöst. ''Åhhh'' mumlade jag och andades djupa andetag. ''Ryan Butler!'' Utbrast han som måste vara Dylan Shane. Jag ställde mig så att jag skulle kunna se hur han åkte, han åkte ut på rampen och körde massa tricks. Jag blev riktigt imponerad. Han var grymt duktig. Publiken jublade och det var Chazs tur. ''Chaz Somers!'' Ropade han och Chaz rullade ut på skateboarden. Han ställde sig upp och log mot publiken innan han började åka. Hans blick var på någon i publiken hela tiden. Jag följde hans blick och jag kunde verkligen inte tro mina ögon. Det var Jus...
''Hallå! Cassie, vakna! Du ska ut nu!'' Sa Allison. Jag skakade på huvudet och kände hur Clarissa och Allison knuffade ut mig. Publiken blev tyst när jag kom ut och jag ställde mig försiktigt på skateboarden i chocktillstånd.

Comments
POSTAT AV: Emmi

Gryymt :)

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 21:17:39 /



POSTAT AV: Mathilda

GRYYYMT! <3

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 21:26:51 / URL: http://mathildasliv.blogg.se/



POSTAT AV: Emma

JÄTTE BRA MEERRAAA!!! :DDD

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 21:32:55 /



POSTAT AV: Johanna

GRYMT

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 21:55:09 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Hennnnyyyy :•)

Jätte bra!!! Mer mer mer!!!! :D

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 22:13:40 / URL: http://hennyeriksen.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Jag vill verkligen att hon ska klassa ut alla och så vinner hon :D ♥

Sjukt bra skrivet :D ♥♥

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 22:23:50 /



POSTAT AV: Ebba :D

Grymt bra!! Men du, känner hon Justin? <33

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 22:37:04 /



POSTAT AV: Jenny

Shiiiiiiit sjukt bra! Du är riktigt jäkla grym på att skriva ska du veta! :) <3

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 22:37:27 /



POSTAT AV: J

sjukt grymt!

Fortsätt så! :D



Gör du förresten länkbyten? :)

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 22:55:02 / URL: http://mystoories.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Blir helt nervös! Såå bra :D

POSTAT: 2011-11-23 / KLOCKAN: 23:19:10 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback