@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 5 - Thank You So Much

Jag svalde hårt och nickade för mig själv. Jag kastade en blick och där stod han och kollade på mig. Nervositeten ökade, klockan tickade och min tid var snart ute. Jag måste göra någonting! Jag stängde ögonen och tog ett djupt andetag. Jag slog upp ögonen och drogs tillbaka till verkligheten. Vad höll jag på med? Jag började rulla med skateboarden och åkte snabbt upp för rampen. När jag kom upp hoppade jag upp från skateboarden och när den åkte ner igen landade jag perfekt på den. Jag log för mig själv och hörde hur publiken jublade. Jag åkte upp på andra sidan och gjorde samma sak. När jag kom tillbaka till andra sidan så gjorde jag ett trick som jag var riktigt osäker på. Jag hoppade upp och snurrade runt tre varv i luften på skateboarden, och när jag landade ramlade jag inte. Jag klarade det! Jag skrattade för mig själv och hörde att publikens jubel blev högre. Jag kastade en snabb blick på klockan. Jag hade trettio sekunder till på mig. Jag snurrade runt och gjorde olika tricks. När min tid var ute log jag åt allt folk och gick sen bakom rampen. Clarissa och Allison var snabba med att omfamna mig i stora kramar. Det blev även en gruppkram. Jag log åt dem. ''Du klarade det!'' Sa Allison. Jag log och skakade på huvudet. ''Vi klarade det'', rättade jag henne. Hon och Clarissa log brett. Jag log tillbaka.

*
Vi var tre kvar. Jag hade fortfarande riktigt svårt att förstå att jag var i top-3. Det stod dock mellan mig, Ryan och Chaz. Jag hade ingen chans! Jag flämtade till när jag kände en hand på min axel. Jag vände mig om med ett ryck och fick se Chaz med Ryan vid sin sida. Dom kollade på mig båda två med stora ögon.
''No way'', var allt Chaz sa. Jag log åt dem. ''Yes way'' sa jag. ''Hur...'' Mumlade Ryan. Jag skrattade. ''Nu vet ni'' sa jag.
''Justin! Kom hit!'' Ropade Chaz och vände sig om. Jag spärrade upp ögonen. ''Justin ville se vem det var som knäckte oss.. Nästan'' sa Ryan. Mina ögon var fortfarande uppspärrade och jag var nära att tappa hakan. Bokstavligt. Och där kom han. Justin Bieber, med ett lila headset på huvudet. Han granskade mig.
Han ställde sig framför mig och sträckte fram sin hand. ''Hej'', sa han och log. ''Jag heter Justin.'' Jag skrattade till. ''Det vet jag'', sa jag. ''Cassie'', sa jag och log. Jag skakade hans hand och han log tillbaka. ''Jag måste säga att du var riktigt grym där ute'' sa han. Jag log tacksamt. ''Tack så mycket'' sa jag blygt. Han flinade. ''Det är inte över än. Men jag tror att du har en stor chans att slå Ryan och Chaz'' sa han. Jag skrattade. Ryan och Chaz kollade på Justin med förvånade blickar. ''Aye, vad säger du?!'' Frågade Chaz. Justin skrattade åt dem och kollade in i mina ögon igen. ''Du var riktigt duktig där ute Cassie'' sa han. ''Tack Justin'' sa jag och log. Allison slog till mig på axeln. Jag kollade förvirrat på henne. Hon ställde sig närmare mig och jag visste att hon skulle viska något i mitt öra. ''Det är Justin Bieber'', viskade hon. ''Fall inte för honom, för du får ditt hjärta krossat direkt. Förstår du?'' Jag kollade förvånat på henne men besvarade med en nickning. Justin kollade förvirrat på oss båda två. Jag skakade på huvudet. ''Inget'' sa jag och log. Han nickade och rättade till väskan han hade på ryggen. ''När får jag lämna den här då?'' Frågade han och kollade på Ryan. Ryan skrattade. ''Såfort tävlingen är över så åker vi hem och lämnar den. Jag är glad att du är tillbaka bro'', sa han. Jag kunde inte låta bli att le. Jag var i chocktillstånd och visste inte vad jag skulle säga. Jag visste inte ens om att Ryan och Chaz var vänner med Justin. Var det därför alla tjejer var runt dem och blev så hysteriska när dom kom innanför skolbyggnaden? Jag skakade på huvudet och granskade Justin. ''Alright'' hörde jag Dylan Shane säga i en mikrofon. ''Nu är det dags för dom tre sista att tävla om 20 000 dollar'' fortsatte han. ''Ge en varm applåd för Chaz Somers!'' Ropade han. Chaz log åt oss innan han sprang iväg med sin skateboard och åkte upp för rampen. Han gjorde massa grymma tricks, bättre än sist och avslutade det hela med att ge publiken en slängkyss. Vilken mallgris! Jag suckade och var osäker på om det var min eller Ryans tur. Chaz kom tillbaka helt andfådd och drack ur min vattenflaska som jag hade i handen. ''Aye!'' Sa jag förvånat. Han skrattade bara och innan jag hann reagera var halva flaskan tom. Jag suckade och kollade hopplöst på honom. Han flinade.
''Ge en varm applåd för Ryan Butler!'' Ropade Dylan Shane. Ryan blinkade åt oss och sprang iväg. Han åkte upp för rampen och gjorde liknande tricks som Chaz gjort. Han avslutade dock med att snurra runt på skateboarden som jag gjort tidigare. Jag spärrade upp mina ögon. Jag behövde göra något riktigt bra nu. Jag tänkte efter. Jag skulle kunna göra det där coola tricket jag lärde mig med Allison och Clarissa igår. Jag var inte så säker på det, men det måste fungera. Det är mitt ända hopp. Ryan kom tillbaka och innan jag hann reagera var det min tur. Jag svalde hårt och Justin gav mig en highfive. ''Lycka till. Du klarar det här'', sa han och log. Jag log tacksamt och åkte ut på rampen. Jag åkte uppåt och svalde hårt när jag stod där uppe. Jag tog ett djupt andetag och hoppade upp i luften och åkte nedåt. Publiken jublade som aldrig förr när jag klarade tricket Clarissa och Allison hjälpt mig med. Det var inte så svårt egentligen. Man åkte uppåt, snurrade och åkte upp och ner. Utan att ramla! Jag avslutade med ett leende och en snurr till innan jag gick bakom rampen. Jag var helt andfådd när jag kom tillbaka och såg att mitt vatten var slut. Jag spärrade upp ögonen och kollade på Ryan som kollade oskyldigt på mig. ''Vad i...'' Muttrade jag. Justin log. ''Det är lugnt, du kan få vatten av mig'' sa han och öppnade sin ryggsäck. ''Tack, men det behövs inte'' sa jag och log. Han skrattade. ''Jo, du är törstig!'' Sa han och räckte mig en lila vattenflaska. Jag log. ''Tack så jättemycket'' sa jag och tog tre klunkar innan jag gav tillbaka den. Han log och drack en klunk han med. Jag blev förvånad. Han drack från samma flaska som mig, han lät mig ens dricka av den! Han var en riktigt snäll kille, det märkte jag direkt. Vi kanske skulle kunna bli bra vänner. Haha vad tänker jag med egentligen? Som Allison sa, han är Justin Bieber.
''Vi har utsett en vinnare!'' Ropade Dylan Shane. ''Kan Ryan Butler, Chaz Somers och Cassie Jones komma ut hit?!'' Skrek han. Jag tog ett djupt andetag och gick ut tillsammans med Ryan och Chaz. Dom ställde sig bredvid mig så att jag stod i mitten på rampen och väntade på att få resultatet. Jag stängde ögonen och kände att Ryan och Chaz tog tag i mina händer. Dom var väl lika nervösa som jag.
''Vinnaren är....'' Sa han och jag kisade med ögonen och såg hur han drog upp ett papper ur ett litet kuvert. ''Cassie Jones!'' Utbrast han. Mina ögon spärrades upp. Jag hade aldrig varit lyckligare! Jag sprang fram till honom och log mitt största leende någonsin. Och det var äkta. ''Tack så jättejättemycket!'' Sa jag. Han log och räckte mig två påsar. ''20 000 dollar, i kontant!'' Sa han. Jag visste verkligen inte vad jag skulle säga. Jag hade aldrig varit gladare.

*

''Grattis!'' Sa Justin när vi var påväg hem igen. Jag gick tillsammans med Justin, Ryan och Chaz. Clarissa och Allison bodde ju åt andra hållet. ''Tack så mycket Justin!'' Sa jag och log. Ryan och Chaz gick tysta bredvid. ''Killar..'' Suckade Justin. Jag suckade tungt och kollade på dem. Chaz skrattade till. ''Jag är inte ledsen för att jag förlorade, man måste förlora någon gång. Jag är ledsen för att jag förlorade mot en tjej!'' Sa han. Jag skrattade och klappade honom på axeln. ''Vänj dig'', sa jag och log. Jag gick upp på tröskeln till mitt hus och log åt killarna. ''Vi ses väl?'' Sa Justin. Jag nickade och log, fast jag var inte så säker på det.
''Det gör vi'', sa jag.
''We will.''

Vad tycker ni hittils? Går det för fort fram elr för segt? eller är det lagom? Det kommer inte hända saker ännu, det lovar jag iaf :) men han är ju Justin Bieber. Och alla känner väl till Justin som den ''trevliga typen.'' Haha men dela gärna med er av era åsikter!

Comments
POSTAT AV: Diana

Det går helt lagom :) Asbra kapitel. kommer det mer idag?:)

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 14:40:08 /



POSTAT AV: Josefin

Novellen går definitivt inte för fort fram, alldeles lagom, precis som "Diana" kommentaren över skrev! Hiiihih, men novellen är ärligt talat bäst! Blir bara bättre & bättre! ♥

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 15:07:27 / URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/



POSTAT AV: Jenny

Den går absolut inte för fort fram tvärt om den är asgrym! :) <3

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 15:09:47 /



POSTAT AV: sarah

du skriver så braa! skit bra och nej det går nt för fort fram :)

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 16:15:44 /



POSTAT AV: jbfan

jättebra!

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 16:31:34 /



POSTAT AV: Felizia

OMFG! Såå himla bra :D

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 16:52:30 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



POSTAT AV: Lovisa

Jag tycker att det är jätte bra:d inget kan förbättras du är redan så grym som man kan vara:D♥

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 17:51:03 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: bella

Verkligen suuper!!!!!

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 18:41:59 /



POSTAT AV: mimmi<3

lagoom !!

apbra dude!<3

Checckaa min blogg oxxo?? :D :D

http://www.minaberattelser.bloggplatsen.se

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 19:57:55 / URL: http://www.minaberattelser.bloggplatsen.se



POSTAT AV: J

sv: okej vad bra, kan vi göra ett länkbyte då? :)



Jag tycker att det är helt lagom, du skriver sjukt grymt ! :)

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 20:58:27 / URL: http://mystoories.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Jättebra :)) ♥

Så sjukt bra :D ♥♥

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 21:47:15 /



POSTAT AV: Fia

Super grymt!

Du är verkligen jätte bra på att skriva, din novell är en av de bästa jag läser :D

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 21:48:33 /



POSTAT AV: J

okej, tack så mycket :) länkar dig samtidigt då :)

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 21:51:18 / URL: http://mystoories.blogg.se/



POSTAT AV: Henny

Asså abooo va bra!! Det går fram lagom bra tycker jag! :) älskar din novell, den är helt klart den bästa jag läser, och jag läser 32 stycken ;D

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 21:53:42 / URL: http://hennyeriksen.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

YEAH GRYMT

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 22:11:20 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Henny

Asså abooo va bra!! Det går fram lagom bra tycker jag! :) älskar din novell, den är helt klart den bästa jag läser, och jag läser 32 stycken ;D

POSTAT: 2011-11-24 / KLOCKAN: 22:20:16 / URL: http://hennyeriksen.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Assss bra älskar det ! <3

POSTAT: 2011-11-27 / KLOCKAN: 11:58:18 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback