@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 7 - Changed

När jag öppnade dörren till mitt hem i Atlanta var det helt tyst.
''Hallå?'' Sa jag osäkert. Inget svar. Jag suckade tungt och drog med min resväska upp till mitt rum. Kul att dom är hemma när man kommer hem efter att ha varit i ett främmande land i två hela veckor. Jag ställde resväskan innanför dörren och satte mig i soffan med min laptop.
''Kul att vara hemma'' muttrade jag och loggade in på Facebook. Jag skrev snabbt ett nytt inlägg: ''Hemma.''
Dörren flögs upp och in kom mamma. Hon log brett.
''Välkommen hem!'' Sa hon glatt. Jag log osäkert.
''Tack mamma'' sa jag.
''Förlåt för att vi inte hälsade på dig direkt! Vi var osäkra på vilken tid du skulle komma hem så vi var på affären'' sa hon och såg ut att skämmas rejält. Jag nickade.
''Det är lugnt'' sa jag lågt. Hon kollade förvånat på mig. Jag log snabbt och kollade ner på dataskärmen igen.
''Hur var det i Botswana?'' Frågade hon. Jag kollade upp igen. Hur det var? Hur trodde hon att det var egentligen? Det var som att komma till ett paradis. Not.
''Det var väl helt okej'' sa jag och ryckte på axlarna. Hon log. ''Kul att höra'' sa hon. Jag hörde på hennes röst att hon inte trodde mig, och att hon var förvånad. Hon förväntade sig nog något i stil med ''Det var ett rent helvete! Hur fan trodde du att det skulle vara? Du är ju sjuk som skickar iväg din dotter helt ensam i ett främmande land!''
''Jag fick en vän'' sa jag. ''Han heter Christoffer och bor i Texas''.
Mammas leende blev större.
''Vad kul'' sa hon. Jag nickade. ''Var är pappa?''
Hon himlade med ögonen. ''Han är och hjälper Justin med att laga sin cykel'' sa hon. Justin! Han hade inte svarat på mitt meddelande där jag bett om ursäkt.
''Jag måste dit'' sa jag snabbt. Hon kollade på mig med höjda ögonbryn. ''Varför då?'' Sa hon.
Jag kollade osäkert på henne. ''Jag måste be han om ursäkt'' mumlade jag. Hon spärrade upp ögonen och det såg ut som att hon precis sett ett spöke. Fast jag förstår henne. Jag har varit otrevlig mot Justin i fyra år, så att jag vill be om ursäkt nu kanske är lite konstigt. Hon skakade snabbt på huvudet för sig själv.
''Du har verkligen förändrats'' fick hon fram. Jag la undan datorn och reste mig upp ur soffan. Jag gav henne ett leende innan jag sprang ner till hallen. Jag drog på mig mina skor och gick snabbt mot Justins hus.
I garaget stod pappa och Justin. Pappa höll på att mecka med Justins cykel medans Justin stod bredvid och drack vitaminjuice. Jag gick tveksamt in i garaget.
''Hej'' sa jag lågt.
Justin hoppade till så att han spillde juice över både mig och honom.

Förlåt för ett kort kapitel, det kommer mer lite senare. Vad tror ni händer nu?

Comments
POSTAT AV: Emma

Älskar verkligen denna novell!!! Denna är den bästa av alla du gjort verkligen unik:))))) hoppas du inte blev sur över att jag bytte lösenord på BB men jag ville verkligen att du skulle fokusera på denna blogg eftersom du är ensam på denna;) kram emma

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 21:00:50 / URL: http://beautifulbieber.blogg.se/



POSTAT AV: NatNhalie

Kort kapitel men grymt :)

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 21:07:23 /



POSTAT AV: Malin

Awesome!! :D

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 22:21:35 / URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Jätte bra!! kommer nästa del idag? :P

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 22:55:13 /



POSTAT AV: Jasmine

sv: Yes ;)

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 23:06:32 / URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



POSTAT AV: C

Det riktigt kliar i mina händer efter att få mer.. Woah there baby.

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 23:19:19 / URL: http://biebereye.blogg.se/



POSTAT AV: Jojjo

Awesome

Mer

POSTAT: 2011-10-08 / KLOCKAN: 23:22:09 /



POSTAT AV: Cherry

Sjukt bra skrivet ♥ :)

Undrar vad som kommer att hända i nästa :D ♥♥

POSTAT: 2011-10-09 / KLOCKAN: 00:45:42 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback