@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 10 - Crystal

TVÅ DAGAR SENARE:

Det är bara två dagar kvar tills sommarlovet börjar. Angående Justins tweet.. Det blev världens grej om det. Det trendades på twitter som ''#LeaveJadieAlone''.
Det stod också i tidningarna om hans tweet. Tänk att det ska bli en så stor sak av att en kille skriver någonting på sin twitter. Jag har dock inte vågat gå till skolan ännu. Antingen kommer eleverna på skolan rusa fram till mig eller så kommer dem ge mig ännu fler dömande blickar. Jag vet inte..
Jag häller upp ett glas vatten och dricker snabbt upp det. Ingen var hemma. Mina syskon var i skolan och pappa befann sig på jobbet.
Jag flämtar till när det plötsligt knackar på dörren. Vem skulle knacka på mig? Den ända jag umgås med är Joe och han är i skolan. Jag går ut i hallen och låser upp dörren. Jag öppnar den och spärrar upp ögonen när Justin står ute på tröskeln.
''Öh.. Hej'', säger jag och kollar förvånat på honom. Han skrattar till. ''Hej!'' Säger han glatt. ''Hur länge har du suttit instängd här inne?'' Frågar han.
Jag skrattar till. ''Två dagar'', säger jag. Han spärrar upp ögonen.
''Dra på dig skorna!'' Säger han bara. Jag rycker på axlarna och drar på mig mina slitna nikeskor.
Jag stänger dörren efter mig och börjar gå med Justin.
''Så.. Vad får dig att knacka på mig och hur vet du var jag bor?'' Frågar jag.
''Det var faktiskt ett hårt arbete! Jag fick gå till din skola och din kompis Joe blev hysterisk och fick till slut ur sig var du bodde'' säger han och jag brister ut i skratt.
''Först trodde jag att han var bög, men när han väl lugnat ner sig var han stencool'' säger han och skrattar. Jag skrattar igen och försöker lugna ner mig.

*

Vi satt nu på Starbucks med en varsin latte.
''Berätta om dig själv'', säger jag och ler lite. Han lyser upp. ''Visst''.
''Well, jag heter Justin Drew Bieber och föddes i Stratford som ligger i Canada..'' Börjar han. Jag lyssnar intresserat.
''Jag började spela trummor när jag var två år..'' Jag flämtar till.
''Mina bästa vänner heter Ryan och Chaz. Mina föräldrar heter Jeremy och Pattie. Mina intressen är att sjunga, dansa the dougie, umgås med mina vänner och skejta''. Jag nickar.
''Jag är 17 år och fyller 18 nästa år i mars'' säger han. ''Din tur''.
Jag ler lite och harklar mig.
''Jag heter Jadie Leah Bradshaw och är 16 år. Jag blir 17 i Oktober i år. Jag föddes i Kina men flyttade hit för ungefär en månad sen. Mina föräldrar....'' Jag kollar ner på mina händer. Jag suckar innan jag fortsätter. ''Mina föräldrar heter Noah och Serena. Fast mamma gav sig av för någon.. Vecka sedan''.
Jag suckar ännu en gång. ''Mina intressen är.. Jag har nog inga'' säger jag och kollar på Justin och skrattar till. Han spärrar upp ögonen.
''Inga intressen?!'' Säger han förvånat. Jag rycker på axlarna.
''Isåfall är det väl bara att lyssna på musik då och då'' mumlar jag. Han nickar långsamt.
''Jag beklagar det där med din mamma'' säger han och tar en klunk av sin latte. Jag kollar med en tom blick på honom.
''Om hon bara ger sig av sådär och lämnar kvar en... Kristall så förtjänar du bättre''.
Jag kollar förvånat på honom. Kallade han mig just för en kristall? Mina kinder hettar till och jag kollar ner i golvet.

Nästa kapitel kommer imorgon när jag kommer hem om ni kommenterar :).


Comments
POSTAT AV: Anonym

GRYMT!!



//EBBA :D

POSTAT: 2011-09-04 / KLOCKAN: 22:58:50 /



POSTAT AV: @SweetShawwty

great

POSTAT: 2011-09-05 / KLOCKAN: 11:08:39 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeer!

POSTAT: 2011-09-05 / KLOCKAN: 11:57:49 /



POSTAT AV: mimmi<3

skit bra (:

Checka mi blogg (:

skriver oxå berättelser :D

POSTAT: 2011-09-05 / KLOCKAN: 16:20:21 / URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback