@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 11 - I Love My Fans

''Ses vi igen?'' Frågar Justin när vi står på tröskeln utanför mitt hus. Jag rycker på axlarna.
''Om du vill det så'', säger jag och ler lite. Han nickar ivrigt. ''Klart jag vill!'' Säger han glatt. Jag ler brett och tar upp nycklarna ur min jackficka.
''Okej'', säger jag bara. Han fortsätter le och omfamnar mig i en kram. ''Om du kan imorgon, så.. Vill jag gärna visa dig någonting'' säger han. Jag nickar. ''Visst'', säger jag och tar mig ur hans grepp.
''Och ett tips.. Gå till skolan imorgon. Jag kommer hit vid fem'' fortsätter han. Jag skrattar till och nickar innan jag låser upp dörren.
''Hejdå Justin'', säger jag och stänger den efter mig. Jag sparkar av mig skorna och fortsätter ut i köket med ett brett leende på läpparna.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Konsert. Jag tänkte be Jadie följa med men hon har skola imorgon och kommer bli för trött.
''Justin! Du ska ut om fem!'' Ropar Scooter. Jag nickar som svar och drar upp min iPhone ur fickan. Ett nytt meddelande ifrån Chaz.
''Lycka till bro!'' Står det. Jag ler brett och knappar snabbt in ett svar. ''Tack bro! Är taggad!''
Jag lägger ner telefonen på bordet och Ryan kommer fram till mig och torkar bort sitt svett från pannan. Han hjälper mig att få på mig mina öronsnäckor så att skriken inte ska ge mig tinitus. När han fixat det springer jag bakom scenen och Scooter nickar.
''Det är dags'', säger han. Jag nickar ivrigt och springer ut på scenen. ''Nu kör vi Atlanta!'' Ropar jag.
''Vem vill höra Love me?!'' Ropar jag och dom skriker. Jag skrattar.
''Jag hör er inte!'' Ropar jag och sätter handen vid örat. Dom skriker ännu mer och jag ler brett.
Introt på Love Me börjar och när det är slut börjar jag sjunga på den.
''My friends say i'm a fool to think that your'e the one for me, i guess i'm just a sucker for love''.

*

Trött efter konserten hoppar jag in i min turnébuss.
''Jag älskar mina fans!'' Säger jag glatt. Mamma kollar bak på mig och ler stort.
''Du kan sova här inatt om du vill. Vi är inte hemma förns om en timme'', säger hon. Jag nickar och slänger mig på sängen. Jag drar täcket över mig och lutar huvudet på kudden.
''Godnatt älskling'' säger mamma och ler åt mig. Jag ler brett. ''Godnatt mamma'', säger jag och stänger ögonen.

Kort kapitel. Yees, har sovit dåligt inatt. Imorgon kommer det ett extralångt kapitel :)

Comments
POSTAT AV: Anonym

Grymt!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-09-05 / KLOCKAN: 21:03:00 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-09-06 / KLOCKAN: 17:51:41 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback