@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 16 - Come On

JADIES PERSPEKTIV:

Olika tankar flög omkring i mitt huvud när Justin och Joe lämnat rummet. Varför var jag så elak? Orden bara flög ur munnen på mig. Dr. Champell kommer in och kollar tveksamt på mig.
''Vi ska ta några prover'', säger han och kollar ned på sitt block och skriver ned någonting. Jag höjer på ögonbrynen.
''Vadå för prover?''
Han suckar tungt. ''Som du själv kanske vet har du börjat bete dig riktigt mystiskt. Därför ska vi ta reda på vad felet är'', säger han och försvinner ut igen. Jag rynkar ögonbrynen. Det är inget fel med mig!

JUSTINS PERSPEKTIV:

''Hon vägrar prata'', säger Dr. Champell. Jag spärrar upp ögonen och kollar förvirrat på honom. Vägrar prata?
''Vi tror att hon lider av en sjukdom som heter Selektiv Mutism. Ifall hon har den så pratar hon bara med dem hon litar på, hon kan prata men.. Det går inte. Vad jag vet så har hon haft den här sjukdomen ett väldigt långt tag'', säger han och kollar spänt på oss. ''Visste ni om det?''
Är det därför hon är så blyg? Men hon kan väl knappast lita på mig första gången vi träffas.
''Ungefär i ett år alltså'', säger han och kollar fundersamt på oss. ''Får vi prata.. Med henne?'' Frågar Joe. Han nickar och drar med oss mot rummet. När vi kommer in lämnar han oss ensamma och vi kollar på henne. Hon kollar på oss med ett svagt leende. Hon måste ha fått en riktigt hård smäll mot huvudet.
''Jadie?'' Säger Joe och sätter sig ned på pallen bredvid henne. ''Ja?'' Viskar hon.
''Lider du av Selektiv mutism?'' Frågar jag oroligt. Hon kollar ner på sina händer.

JADIES PERSPEKTIV:


Hur kunde dem veta? Den här sjukdomen har jag döljt sen jag var fem år. Jag har kämpat mig igenom den riktigt bra sa läkaren när jag var femton. Det var inte meningen att fler skulle få veta.
Dr. Champell kommer inrusande med ett stort block i handen.
''Vi har fått provsvaren!'' Säger han. Jag kollar oroligt på honom.
''Anledningen till att du var riktigt mystisk tidigare måste ha berott på att du fick en så otroligt kraftig smäll mot huvudet, och du lider av.. Selektiv Mutism. Men det visste du nog säkert'', säger han och sväljer. Jag nickar långsamt och kollar ner på händerna.
''Litar du på Joe och Justin?'' Frågar han och sätter sig ned vid min säng. Han försöker dra bort nålen som sitter i min arm men jag drar snabbt undan armen.
''Vad var det där..?'' Mumlar Joe. Dr. Champell kollar trött på honom.
''Sjukdomen'', förklarar han. ''Dom drar sig ofta undan när någon rör dem''.
De nickar med tunga suckar. Jag ger han min arm och han drar snabbt undan nålen.
''Jag måste säga att du har varit riktigt duktig på att ignorera sjukdomen och klara dig igenom den'', säger han och ler.
Jag nickar.
''Du kommer få åka hem imorgon. Se till att vila dig nu så ska jag ringa dina föräldrar'', säger han.
Mina föräldrar.
''Du menar pappa'', säger jag lågt. Han kollar förvånat på mig, förmodligen för att jag snackade med honom.
Han nickar bara och lämnar rummet.

*

Jag gick långsamt runt i sjukhuskorridoren. Det var blod på väggarna överallt.
''Vad har hänt?'' Viskade jag för mig själv och öppnade dörren till mitt rum. Inne på rummet stod alla dörrar öppna, det var blod på väggarna och det stod en svart text med orden: Help us.
Jag skrek och tårarna började välla över. Jag vände mig hastigt om och där kommer någon sorts kopia av the grudge gåendes i korridoren.

''Nej!'' Var allt som kom ur min mun. Innan jag hann blinka stod hon framför mig med ett brett leende på läpparna. Hon tog ett hårt grepp om mitt ansikte..
Jag sätter mig upp och andas tungt. Jag brister ut i gråt och något sorts alarm går. Snart står massa läkare runt mig och jag kollar förvirrat på dem med tårarna rinnandes ner från mina kinder.
''Hennes puls sjunker!'' Ropar en välbekant man. Dr. Champell.
Va? Min puls sjunker inte?
Jag dras bakåt och det blir svårare att andas. En syrgasmask sätts vid min mun och nålar åker in i mina armar.
Jag kämpar för att hålla ögonen öppna och kollar trött på alla läkare.
''Håll ögonen öppna, Jadie!'' Ropar Dr. Champell. Jag nickar långsamt och kollar med ett öga.
''Snälla Jadie kämpa!'' Ropar Joe. Jag kollar på honom där han står och gråter. Jag ler svagt och nickar.
''Kom igen Jadie, du klarar det!'' Ropar någon kvinnlig läkare. Jag klarar det. Jag klarar det!
Ögonlocken blir tyngre och tyngre. Snälla skynda er.
Mina ögon stängs motvilligt men jag kämpar för att få upp dem. Kom igen nu..

Åh, vad tror ni händer? Feedback! :]


Comments
POSTAT AV: Jenny

OMB sjukt bra! Snälla mer? :*) <3

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 15:38:08 /



POSTAT AV: Josefin

gooosh, du är så gryym! :D snälla ett till idag? :') <3

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 15:39:32 /



POSTAT AV: Gabbi

oh gosh så bra du är :O

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 17:02:20 / URL: http://bieberromance.blogg.se/



POSTAT AV: Sofia

Give me more!

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 17:54:42 /



POSTAT AV: mimmi<3

hon är i koma i 1o år och sen vaknar hon upp och alla hon känner har växt upp :p

men sen i slutet är det bara en dröm och hon vaknar upp efter det lilla "anfallet" :D

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 18:18:01 / URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se



POSTAT AV: emma

sjukt bra! meer nu?! JATACK!

du är grym på att skriva! massor med beröm till dig :)

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 18:20:41 / URL: http://ejhl.webblogg.se/



POSTAT AV: sarah

bäääääästa

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 19:08:09 /



POSTAT AV: Sandra

meeeeeeeeer

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 19:11:07 /



POSTAT AV: Julia

Du är grym på att skriva! Keep up the good work :)

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 20:02:50 / URL: http://bookforbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Matilda

Meeer!!!

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 20:46:53 /



POSTAT AV: Isabella

om de skulle bli så som mimmi skrev så skulle de vara riktigt coolt alltså!!! att justin och joe var där varenda dag och "hälsade på henne" , att föräldrar blivit ilag igen, att när hon väl vaknar så blir hon o justin ilag typ .... massa sånt kul. de skulle varit annorlunda o coolt tror jag och mega roligt o läsa, men det slutet tror jag inte du hade på hjärnan :)

och de kommer säkert va någon novellblogg som tar åt sig av min idé nu och gör en novell av de :O ?!

längtar iaf tills nästa kapitel och du är gryyym på att skriva!

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 20:56:28 / URL: http://justinbnovels.blogg.se/



POSTAT AV: Anna

MOOOOOOOOOOOOORE!

POSTAT: 2011-09-09 / KLOCKAN: 22:27:48 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback