@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 21 - Hawaii



Känslan när jag kysste henne var obeskrivlig. Gnistorna fanns verkligen där, det kändes som att jag skulle explodera vilken sekund som helst. Jag mötte hennes blick och hon log. Jag log brett tillbaka men mitt leende försvann när jag kom på att jag ljög för henne. Jag skulle inte vara här hela sommaren, jag ska till Hawaii om en vecka. Varför ljög jag? Hon skulle ju kunna följa med?
''Följ med mig till Hawaii'', viskade jag. Hon kollade förvånat på mig.
''Va?'' Fick hon fram. Jag stelnade till. ''Jag ska inte vara här hela sommaren... Jag ska till Hawaii om en vecka'', sa jag ärligt. Hon kollade förvirrat på mig.
''Du ljög?'' Mumlade hon. Jag kollade neråt och nickade. Hon suckade tungt.
''Jag vet inte om jag kan lämna min pappa med alla mina syskon'', medgav hon. Jag log.
''Jadie. Han är en vuxen man. Jag tror faktiskt han klarar det själv'', sa jag. Hon nickade och kollade tveksamt på mig. ''Jo'', mumlade hon. ''Men varför ljög du?''
Jag ryckte på axlarna. ''Ärligt talat, så har jag ingen aning'', sa jag. Hon kollade in i mina ögon.
''Vill du att jag ska följa med?'' Frågade hon tyst. Jag nickade och log.



Orden kom som en chock. Han skulle till Hawaii och ville ha med mig.
''Vilka andra ska med?'' Frågade jag.
''Min mamma, min bakgrundsdansare Alfredo, min stylist Ryan Good, min gitarrist Dan Kanter och.. Du'', viskade han.
Jag log svagt. ''Om du verkligen vill att jag ska följa med, så gör jag gärna det'', sa jag utan att tänka på vad min pappa skulle tycka om min galna idé.
Han lös upp. ''Men vad ska vi göra där?'' Frågade jag nyfiket. Han flinade.
''Jag kommer ha två konserter och en intervju. Och sen ska vi bara vara där för att chilla'', sa han och log.
''Hur länge?'' Frågade jag. ''En månad, så när vi kommer tillbaka kommer Joe också'', sa han. Jag skrattade till. ''Visst, men jag måste prata med min pappa om det här'', sa jag. Han nickade. Jag reste mig upp och kollade upp på himlen som nu var helt blå. Solen sken och det skulle väl antagligen bli en regnbåge. Justin reste sig också upp och tog min hand medans vi gick över ängen.

*

''Pappa!'' Ropade jag och drog av mig mina skor. Pappa kom snabbt ut i hallen med en spaghetti som hängde ifrån hans mun. Jag brast ut i skratt. ''Du och Sam alltså'', sa jag och log.

Han flinade.
''Jag skulle vilja prata med dig om en grej'', sa jag. Hans blick gick ifrån glad till orolig. ''Vad är det?'' Frågade han. Jag skrattade till. ''Det här kommer låta galet men'', sa jag och log. ''Jag berättade ju om Justin, att vi är vänner och så. Han undrar ifall jag vill följa med honom till Hawaii om en vecka? Vi stannar i en månad. Snälla pappa'', sa jag och log oskyldigt. Pappa kollade på mig med en förvånad blick. Han sa inget på ett väldigt långt tag. Till slut slog han ut med armarna. ''Jag vet inte'', mumlade han. ''Jag känner inte Justin'', sa han allvarligt.
''Jag vet'', sa jag lågt. ''Men...''
''Isåfall vill jag verkligen träffa honom först!'' Sa han. Jag nickade ivrigt. ''Ja.. Öh.. Visst'', stammade jag fram. Pappa log. ''Om han verkar som en bra pojke så får du åka med. Sålänge en förälder är med!'' Sa han.
Jag nickade. ''Hans mamma ska med''.
Pappa log. ''Bra, då ser jag fram emot att få träffa honom här över en middag imorgon'', sa han och försvann ut i köket. Jag suckade tungt och sprang upp på rummet. Jag stängde dörren efter mig och ringde upp Justin.
''Hallå?'' Mumlade han. Jag skrattade till. ''Hej!'' Sa jag. ''Hej!'' Svarade han glatt.
''Jag pratade med min pappa. Han sa att han ville träffa dig hemma hos oss imorgon över en middag. Om du verkar okej, så får jag åka med'', sa jag och skrattade. ''Yay!'' Utbrast Justin.


What do you think? :) Videon när jag sjunger dyker upp idag.... Wiho.

 


Comments
POSTAT AV: Steffi xD

SkitBra ! :D ÄLSKARt ^^ xD

POSTAT: 2011-09-13 / KLOCKAN: 15:05:06 /



POSTAT AV: Anonym

grymt!



//EBba :D

POSTAT: 2011-09-13 / KLOCKAN: 16:11:20 /



POSTAT AV: Anonym

Superbra :)

POSTAT: 2011-09-13 / KLOCKAN: 16:17:36 /



POSTAT AV: Becca

superbra!!!!

har bara 1 fråga: när kmr näst del!?!!??!!?!

Jag döööör utan den här novellen x)

POSTAT: 2011-09-13 / KLOCKAN: 17:21:08 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback