@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 23 - She's Here

''Va?'' Var det ända som kom ut ur min mun. Pappa nickade medlidande. Jag svalde hårt och tog emot telefonen. Jag tog den motvilligt mot örat.
''Hallå?'' Viskade jag.
''Hej Jadie, det är mamma'', sa hon högt. Jag suckade.
''Vad vill du?'' Frågade jag förvånat. Ett litet skratt hördes i andra änden av luren och jag fick en känsla av att det här inte skulle sluta bra..
''Jag har flyttat till Californien. Jag vill att du och Sam kommer och bor hos mig'', sa hon och jag märkte hur hon log.
''Nej'', slank det ur mig. ''Jag bor hos pappa!'' Sa jag.
''Jag har rätt till att få träffa mina barn'', sa hon.
''Men du lämnade oss!'' Sa jag högt och kände att gråten var nära. ''Din pappa var en alkoholist!'' Sa hon allvarligt. Tårarna började välla över och jag svalde hårt. ''Nej mamma'', viskade jag.
''Jo Jadie'', sa hon lugnt. ''Jag kommer och hämtar er redan ikväll'' sa hon innan det las på.
''Nej'', viskade jag för mig själv och begravde ansiktet i händerna. Sam var snabbt bredvid mig och kramade om mig hårt.
''Vad sa hon?'' Viskade han. Jag röck till och kollade upp på honom. ''Hon vill att du och jag flyttar hem till henne i Californien. Hon kommer och hämtar oss redan ikväll''.

*

Klockan slog 18.00 och Justin var påväg hit efter att ha fått höra vad som hänt. Jag satte mig vid köksbordet och började bläddra i en kändistidning men allt som fanns i mitt huvud var ''Mamma kommer snart..''
Jag svalde hårt och röck till när det knackade på dörren. Jag flög upp ur stolen och sprang och öppnade. Utanför stod Justin och kollade oroligt på mig. Han slog armarna om mig och jag kramade honom hårt tillbaka.
''Justin Bieber!'' Utbrast Emily bakom mig. Jag himlade med ögonen och släppte fram henne. Hon räckte honom en penna och sitt lilla block.
''Jag älskar dig!'' Sa hon glatt. Justin log. ''Jag älskar dig också. Emily'', sa han och skrev snabbt sin autograf på hennes block.
Sedan drog han snabbt av sig skorna och följde med mig ut till köket där pappa och Sam stod.
Sam kom snabbt fram och skakade hand med Justin. ''Sam'', sa han och pressade fram ett leende. ''Justin'', sa han med ett lika tillgjort leende.
''Hon är här om en timme'', sa pappa och slet blicken från sin mobil. Han kollade på oss med oroliga ögon.
''Helvete!'' Utbrast Sam och började gå runt köket i cirklar.
''Vad ska vi göra?'' Frågade jag med tårögda ögon. Justin drog in mig i sin famn och jag borrade in mitt ansikte mot hans bröstkorg.
''Det måste finnas något vi kan göra!'' Sa Justin allvarligt. Pappa ryckte på axlarna.
''Jag har ingen aning..''
Jag flämtade till när det knackade på dörren. Hon var här.

Dålig update, i know.. Är iaf hemma ifrån skolan idag så det kommer väl 1-2 kap till idag. :)

Comments
POSTAT AV: Ida

meeeeeeer!

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 13:26:39 /



POSTAT AV: Jenny

Asbra! MEEEEEEER! :*) <3

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 14:44:21 /



POSTAT AV: Josefin

IIIIIIIH, grymt bra! :) <3

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 15:07:17 /



POSTAT AV: Anonym

SUPER BRA!!!!!!

som alla andra skriver: MEEEEEEEEEEEEER!!! xD

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 15:11:56 /



POSTAT AV: Nathalie

Håller med alla andra :)

MER! :D

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 15:14:28 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



POSTAT AV: sabbiiiish

MER :D

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 15:58:23 /



POSTAT AV: Anonym

GRYMT!!!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 16:42:23 /



POSTAT AV: Becca

skulle det nt komma 1-2 delar till idag? :O

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 17:13:57 /



POSTAT AV: sarah

längtar tills nästa!

POSTAT: 2011-09-15 / KLOCKAN: 22:08:28 /



POSTAT AV: Anonym

Mer :)

Awesome <3

POSTAT: 2011-09-16 / KLOCKAN: 06:49:18 /



POSTAT AV: Anonym

hur många läsare har du? :)

POSTAT: 2011-09-16 / KLOCKAN: 15:26:54 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback