@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 24 - 6 Days

Sam försvann ut till hallen och öppnade dörren. Jag kramade om Justin hårdare och brast ut i gråt. Han drog sin hand igenom mitt hår och hans kropp darrade.
''Jadie''. Mammas röst fyllde rummet. Jag slet blicken ifrån Justin och kollade motvilligt på henne. Hon hade färgat sitt hår platinablondt och det såg riktigt illa ut. Hennes ögon fastnade på Justin. Hon kollade förvånat på honom.
''Är det du som har tagit min dotters hjärta?'' Frågade hon. Justin kollade osäkert på henne och nickade sedan.
''Jag antar det'', sa han lågt. ''Jag heter Justin''.
Mamma nickade och log. ''Jag vet. Min andra dotter är ett stort fan''.
Justin nickade och kollade oroligt på mig. Jag skakade bara på huvudet. ''Mamma'', sa jag och tog ett djupt andetag.
''Jag har bestämt mig för att bo hemma hos pappa'', sa jag självsäkert. Mamma kollade på mig med en sträng blick.
''Nej'', sa hon. ''Jag vill att du kommer och bor med mig och min syster i Kalifornien''.
Justin kollade på henne med en blick som jag förstod direkt. Vad-för-mamma-är-du-egentligen-blicken.

''Lyssna på din dotter!'' Sa han och lät riktigt arg. ''Låt henne stanna här! Hon trivs här!'' Sa han allvarligt.
Mamma kollade förvånat på honom men log sedan. ''Hon ska med mig. Du kan inte göra något åt saken. Förresten så ska du väl ut på någon turné snart igen? Då är hon bortblåst för dig! Då hittar du någon annan. Någon bättre!'' Sa hon allvarligt. Jag spärrade upp ögonen. Justin skakade på huvudet.
''Du är hennes mamma!'' Sa Justin och blev nästan röd i ansiktet. ''Hur kan du ens säga så?!'' Skrek han förbannat. Jag drog tag i hans arm och gick med honom upp på rummet. Mina tårar började strömma ner för kinderna igen. Jag kastade min resväska på sängen och gick fram till garderoben.
''Nej'', viskade Justin. Jag vände mig om och kollade in i hans ögon. En tår rann ner ifrån hans kind. Jag slog armarna hårt om honom.

*

Jag ställde den färdigpackade resväskan vid dörren och drog på mig mina skor. ''Jag ska bara på toaletten'', sa jag lågt och stängde toadörren bakom mig. Jag ställde mig framför spegeln och granskade min spegelbild. Jag drog bort en hårslinga från ansiktet och suckade tungt. ''Jag kommer tillbaka'', viskade jag. Jag låste upp dörren igen och kramade om pappa hårt. ''Jag kommer tillbaka'', viskade jag lågt i hans öra. Han nickade. Jag kollade på Justin. Han log brett åt mig. Jag kollade oförstående på honom och omfamnade honom i en kram.
''Jag kommer och hämtar dig i Kalifornien om sex dagar'' viskade han lågt i mitt öra. Jag log brett.

Däär kom äntligen kapitlet!! Rätt kort men det kommer mer sen! :) Svaren på frågestunden finns förresten nedanför!

Comments
POSTAT AV: Becca

SUPER BRA!! :D

POSTAT: 2011-09-17 / KLOCKAN: 22:04:36 /



POSTAT AV: josefin

IIHHHHH,Snälla ett till ikväll? (a) <3 :D

POSTAT: 2011-09-17 / KLOCKAN: 22:20:05 /



POSTAT AV: Felizia

Superduper otroligt bra! :D

POSTAT: 2011-09-17 / KLOCKAN: 22:28:41 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeeeeer!

POSTAT: 2011-09-17 / KLOCKAN: 22:49:59 /



POSTAT AV: Jenny

Skitbra! MEEEEEER! :) <3

POSTAT: 2011-09-17 / KLOCKAN: 23:54:29 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback