@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 25 - Promise?

''Här bor vi'', sa mamma och hoppade ut ur bilen. Jag kollade ut igenom fönstret och min blick fastnade på det äckligt fula gröna huset. Det såg rent ut sagt ut som ett träsk. Jag kollade på Sam som såg lika äcklad ut som mig.
Jag öppnade motvilligt bildörren och satte ner foten. Jag reste mig upp och smällde igen dörren efter mig. Jag öppnade bagage luckan och tog ut min resväska. Jag drog med den mot huset och precis innan jag skulle gå upp på tröskeln trampade jag i något kladdigt. Jag kollade ner och mötte en stor lerklump på halva gräsmattan. Jag skrek till. Mamma var snabbt framme vid mig.
''Din moster håller på att plantera'', sa hon innan hon försvann in till huset. Jag gjorde en äcklad grimas och gick till slut in i huset. Det var lika illa på insidan.
''Jadie!'' En okänd kvinna som måste vara min moster var snabbt framför mig. Jag log osäkert och ställde ner resväskan bredvid mig. Hon omfamnade mig i en stor kram. Jag kramade henne stelt tillbaka.
''Du har blivit så stor!'' Sa hon. Jag log.
''Kom så ska jag visa dig till ditt rum!'' Sa hon och drog upp min resväska för trappan. Jag höjde på ögonbrynen och gick upp för trappan.
''Det står Jadie på dörren'', sa hon och öppnade en vit dörr. Jag granskade rummet. Det var lila. Allting var lila. Det fanns en säng, en tv, en bokhylla, en liten brasa och två fönster.
''Det är fint'', sa jag. Jag ljög. Moster nog nöjt.
''Jag heter förresten Elisabeth om du inte minns det'', sa hon och log. Jag nickade.
''Klart jag minns!'' Ljög jag.

*

Klockan slog 01.00. Jag hade inte somnat ännu och allt jag ville var att ringa Justin. Jag hade inte fått använda mobilen på hela dagen för att jag var tvungen att spendera den med mamma, Elisabeth och Sam.
Jag klickade tveksamt på ''ring'' och signalerna började gå.
''Hallå?'' Mumlade han och jag visste på långa vägar att jag hade väckt honom.
''Sov du? Förlåt!'' Sa jag panikslaget. Justin skrattade till.
''Det är lugnt'', sa han lite piggare. Jag log av att få höra hans röst. Jag saknade honom verkligen.
''Jag saknar dig'', viskade jag. Jag märkte att han log. ''Jag saknar dig också''.
''Hon bor i ett träsk! Jag trodde att vi hade hamnat hos Shrek eller nånting!'' Sa jag allvarligt. Justin brast ut i skratt.
''Dom har kossor, grisar, höns, hundar och jag vet inte vad mer!'' Sa jag och suckade tungt.
''Oroa dig inte'', sa Justin. ''Jag hämtar dig snart''.
Jag log. ''Lova''.
''Jag lovar''.

*

Jag drog på mig ett par svarta tights och en lång vit T-shirt med texten ''USA''. Därefter drog jag på mig mina skor och solglasögon. Jag packade ner lite tidningar i min svarta handväska och lämnade snabbt huset. Klockan var bara runt nio och alla sov fortfarande. Jag gick runt på gatorna i min egna lilla värld. Ska Justin verkligen komma? Det var bara fem dagar kvar.


Klockan är halv två så jag orkar inte skriva mer just nu, hahaha. Imorgon ska jag förmodligen till min pappa, han sitter vid datorn 24/7.. Men får väl knuffa bort honom eller nåt så jag kan uppdatera! Kommentera :)

Comments
POSTAT AV: Nathalie

Är förälskad i denna novell <3

Gud är så spänd <3

Vad händer här näst?

Åhhh längtar så Mycket <3

Du äger

POSTAT: 2011-09-18 / KLOCKAN: 07:48:10 /



POSTAT AV: Becca

haha!! säger som Nathalie: är förälskad i den här novellen och det låter som 1 väldigt bra idé att knuffa bort honom från datan något jag själv får göra väldigt ofta om jag ska kunna vara inne men doc. inte min pappa jag får knuffa bort min brorsa som är äldre än mig om jag knuffar ner honom knuffar han ner mig och det slutar i krig x)

så jag föredrar att gå in tidigt!!

LOVE IT!!♥

POSTAT: 2011-09-18 / KLOCKAN: 10:44:50 /



POSTAT AV: Jojjo

Awesome <3

POSTAT: 2011-09-18 / KLOCKAN: 10:49:04 /



POSTAT AV: Nathalie

Haha becca <3

men skulle du gästblogga här becca <3

POSTAT: 2011-09-18 / KLOCKAN: 19:52:56 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback