@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 26 - The Call.




När jag gått i några timmar plingade min mobil till. ''mamma'' Stog det på skärmen.
Jag suckade och öppnade messet.

'' Jadie! vart är du, jag är så orolig!!''

Wow, oroligheten är så stor att hon till och med klarar av att skicka sms , tänkte jag sarkastiskt.
Jag vände och började gå hemmåt. Hemmåt. Mitt Hem. Det lät bara inte rätt. Mitt hem var i Startford, hos pappa, mina syskon .. hos Justin.
Jag hade inte märkt att jag kommit fram förrens jag stog framför det gräsliga huset. Ush!

- Hallå..? ropade jag när jag klivit in och stängt dörren efter mig.
- ja..Jadie? stammade en sliten stämma. Man hörde att den har gråtit. Sam.
- Sammie, vad har hänt?? frågade jag och satte mig på huk framför hoom.
-Ma..Ma..mamma.. ha.. ha..r ca..Ca ...cancer! Stammade han fram och brast ut i tårar.
Jag var helt stum. Mamma?  Min mamma? Hon som varken röker eller driker? Hon som mådde bra som en häst?
Min mamma har cancer, och det fanns inget jag kan göra åt saken..



- Cancer? viskade jag tyst, men han hörde ändå.
- Hjärn-cancer. Ett sorts virus som äter upp hennes hjäörna innifrån. doktorn säger att.... hon... kommer inte klara sig..

2 dagar senare,.

Gud vad jag saknade Jadie. Utan henne kändes det tomt.
Om bara 3 dagar kommer hon vara i mina armar.
Jag kommer känna hennes underbara doft i mina näsborrar, och vidare till mina lungor.
Hon.. han var något speciellt.
Hade jag inte henne, var jag borta, jag kunde inte prata normalt, men nu, när jag snart skulle ha henne här vid min sida,  tändes hoppet och jag blev lycklig.
Lyckligare kommer jag bli om exakt 2 dagar, 13 timmar, 27 minuter och 33 sekunder.. nej 30 sekunder!!
Min mobil började ringa, det var jadies låt. Den hon valt.

''Cheers to the frickin' weekend, I drink to that , yeah yeah,...''

jag var snabb med att svara.

- Hejj jadie! Sa jag helt glad. Mitt leende blev 100 gånger större.
- He..hej Justin.. snyftade hon..
-Jadie, har nått hänt? frågade jag och mina mungipor drogs ner.
- Ne..nej, men du.. be..behöver inte hämta mig om 3 dagar.. jag stannar här.
Just i den sekunden, bröt hela min värld ner.


Vad tyckte ni? Mitt första inlägg här!
Om ni vill veta när varje nytt chapter kommer, följ mig på ; FreakingPerfekt
(trk på länken )
Det ät twitter, så follow mee!! Jag följer alla tillbaka.


Comments
POSTAT AV: Jojjo

Awesome

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 06:45:31 /



POSTAT AV: Anonym

allt bra?:)

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 07:01:03 / URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

OMG BÄÄÄST VAFAN!!

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 09:27:30 /



POSTAT AV: Anonym

Det var grymt bra!!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 14:47:15 /



POSTAT AV: Nathalie

Skit bra är så jävla spänd på vad som kommer hända här efter <3

VAD HÄNDER ??

åhh älskar den här novellen <3

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 15:13:51 /



POSTAT AV: Anonym

meermermermemer!

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 16:33:46 /



POSTAT AV: mimmi<3

Jätte bra (:

Längre delar? (:

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 16:44:36 / URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Emma

AS BRA:D btw, skulle du kunna skriva klart kap 34? jag har skrivit hälften:)

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 19:09:13 / URL: http://beautifulbieber.blogg.se/



POSTAT AV: alice I

Hey jag ska börja läsa din novell :D

Skulle du kunna länka mig? jag har länkat din blogg :))

POSTAT: 2011-09-19 / KLOCKAN: 20:11:12 / URL: http://justinmallettenovell.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback