@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 1 - Loser

Carter Williams, 16 år och bor i Stratford. Föredetta bästa vän med Justin Bieber nu mobboffer.
Hon var bästa vän med Justin innan han blev känd, dom hade till och med en ring med ett kors på för att symbolisera det. Ni var nästan inte med några andra. Det var jämnt ni två. När han blev känd lovade han att ni skulle fortsätta hålla kontakten men självklart bröt han sitt löfte. Nu har du börjat i en annan skola i Stratford för den andra påminde för mycket om Justin. Du har till och med slutat vara med Ryan och Chaz. I den nya skolan blir det mest tårar och blod. Varje dag efter skolan kommer skolans värstingar. Brian, Joseph och Adam. Dom behandlar dig som skit, wanna know more? READ! P.S: Jag fick idén när jag såg en film precis :] Men oroa er inte, kommer inte bli likt alls! Har gjort om en hel del, men tjejen var faktiskt kompis med en kille som skulle flytta, han lovade att dom skulle hålla kontakten men bröt sitt löfte. So well, nu kan ingen komma & säga att jag skriver av någon. Anyways, här är kapitlet! :]

''Carter! Snälla vakna, du måste iväg till skolan!'' Ropar mamma nedifrån köket.
''Åh'' säger jag för mig själv och reser mig trött upp ur sängen. Typiskt. Jag går fram till min garderob och drar fram ett par gråa jeans tillsammans med en lila tröja. Jag tar med kläderna in på badrummet och drar av mig pyjamasen. Jag tar på mig kläderna och undersöker min spegelbild. Jag skakar på huvudet och börjar borsta håret. Därefter borstar jag tänderna noggrant.
''Redo för skolan?'' Frågar mamma glatt när jag kommer ut i köket. Jag ger henne ett falskt leende och börjar dra på mig skorna. ''Äh kom igen, du har bara en vecka kvar innan jullovet!'' Säger hon glatt. ''Japp'', säger jag lite gladare och tar upp min väska.
''Måste gå nu!'' Säger jag och smäller igen dörren efter mig. Jag springer snabbt till busshållsplatsen och hinner precis in i skolbussen innan chauffören stänger dörrarna.
''Du får börja passa tiderna'' säger han med ett litet skratt. Jag nickar och ler ursäktande.
''Förlåt'', säger jag och fortsätter längre bak i bussen. Jag känner alla brännande blickar efter mig men ignorerar det så gott jag kan. Jag sätter mig i ett säte längst bak i bussen och tittar ut igenom fönstret.
När vi äntligen kommer fram till skolan skyndar jag mig in i korridoren och fram till mitt skåp. Jag tar ut min engelska bok och börjar leta upp Kimberly.
''Kim!'' Ropar jag glatt när jag får syn på henne i ett hörn. Hon kollar på mig och lyser upp. Jag springer fram till henne och tillsammans går vi in i klassrummet.
*
''Vi ses imorgon'', säger jag och ler brett. Kim nickar.
''Det gör vi'', ler hon innan vi skiljs åt.
När jag får syn på Brian, Joseph och Adam börjar jag springa hem det snabbaste jag kan. När jag hör flera springande fotsteg bakom mig får jag panik. Jag vänder mig om och vilka är det om inte dom?
''Stanna!'' Ropar Joseph men jag fortsätter springa. Jag snubblar på något halt och flyger in i en stor snöhög. Typiskt, jag hatar is. Bokstavligt. Killarna brister ut i skratt och kommer fram till mig. Jag reser mig försiktigt upp och slår bort all snö.
''Hejsan'', flinar Adam. Jag undviker hans blick och hoppas att dom inte ser rädslan i mina ögon.
''Varför sprang du ifrån oss, din fegis?'' Frågar Joseph. Jag sväljer ner den där jobbiga klumpen i halsen och kollar djupt in i hans ögon.
''För att jag var rädd'', viskar jag ärligt. Han skrattar till.
''Självklart var du det'' säger han och kollar hånfullt på mig. Jag biter mig hårt i läppen av rädsla och kämpar för att kunna stå upp.
''Låt mig bara gå'', säger jag lågt och kollar ner i snön. Dom alla tre brister ut i skratt och Brian tar ett hårt grepp om min handled och drar med mig till en stor snöhög.
''Vad säger ni boys?'' Säger han och vänder sig om mot Joseph och Adam.
Dom nickar och skrattar till innan dom kastar ner mig i snön och trycker mitt huvud hårt i snön.
Jag kämpar efter luft och efter ett tag släpper dom taget och jag tar snabbt upp huvudet och andas tungt.
''Nolla'', säger Adam och spottar i mitt ansikte innan dom skrattandes springer iväg.
Allt detta, på grund av Justin.
Jag skulle aldrig ha berättat att jag varit vän med Justin Bieber, alla tog mig som ett skämt sen dess förutom Kimberly och Leah som hade fått bildbevis.
Jag reser mig upp med en tung suck och skyndar mig hemåt.
Vad tycks? :)
Kommentera mycket nu!

Comments
POSTAT AV: Anonym

fettbraaaa as usual! .



POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 01:39:51 /



POSTAT AV: Michaela

vad heter filmen?....MEERRAAAAAAAAAAAA :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 01:44:52 /



POSTAT AV: Astrid

I like it ;)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 08:29:43 /



POSTAT AV: Nathalie

Jätte bra, mer! :3

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 09:06:01 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

mer mer :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 09:48:38 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: emma

grymt!! :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 12:23:15 / URL: http://eemmmish.blogg.se/



POSTAT AV: elena

super bra

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:14:04 / URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



POSTAT AV: jasså?

mm jo du fick det av en film va?



känner du igen historien "remember me" från bloggen http://waytobieber.blogg.se/?



det är därifrån du fått storyn. så alla som läser denhär bloggen, gå till originalet istället. mycket bättre skrivet och allt.

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 17:33:43 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback