@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 3 - The Cousins

Livet är svårt när man är tonåring. Livet är som en berg och dalbana, det går upp och neråt. Jag väcks ur mina tankar när dörren till mitt rum flygs upp och in kommer mamma. Hon ler svagt, stänger dörren efter sig och sätter sig ned bredvid mig.
''Hej'', säger hon lågt. ''Hejhej'', mumlar jag.
''Vad gör du?'' Frågar hon och kollar på mina Chris Brown affischer. Jag rycker på axlarna. ''Ingenting''.
''Tänker du lämna fem ungar med en alkoholist?'' Frågar jag. Jag rycker själv till av min fråga. Det bara slank ur mig.
Mamma kollar tvekande på mig. ''Vi har precis kommit hit..'' Säger hon. Jag nickar. ''Jag tänker ge det en chans'', fortsätter hon. Jag lyser upp och kramar henne hårt. ''Jag älskar dig mamma''.
''Jag älskar dig också gumman'', viskar hon.


*

''Vi kan dra hem till mig? Ingen är hemma förutom min lillebror'', säger Joe och ler brett. Jag nickar glatt. ''Visst!''
Han ler snabbt och börjar dra med mig förbi några vita hus. Han stannar utanför ett stort vitt hus och drar fram en nyckel ur fickan. Han låser upp och släpper in mig. Jag kollar runt i den stora hallen. Det var mysigt, men överdrivet stort.
''Kom'', säger han och flinar. Jag drar snabbt av mig skorna och följer med honom upp för den stora svarta trappan. ''Här är min dryga bror, Kevin'' säger han och öppnar en vit dörr. Han kliver in i rummet och tveksamt följer jag med in. En kille med brunt hår som såg ut som en kopia av Joe, fast lite yngre. Han kollar upp från dataskärmen och han ler svagt.
''Hej'', säger han och nickar. ''Hej'', säger jag och ler. ''Kevin'', säger han och reser sig upp från sin säng. Han kommer fram till mig och skakar min hand. ''Jadie''. Han nickar glatt och vänder sedan sin blick mot Joe.
''Våra kusiner kommer om en halvtimme'', mumlar han och kastar sig i sängen igen. Joe nickar och drar med mig in till något annat rum med en stor svart säng, en lila soffa, en brasa och en tv. Min blick fastnar på affischen ovanför hans säng.
''Gillar du Justin Bieber?'' Frågar jag och skrattar till. Han kollar allvarligt på mig. ''Han är grym!'' Säger han och sätter på någon låt på datorn.
''Vilken låt är det här?'' Frågar jag och lyssnar på mansrösten som ekar i högtalarna.
''There's gonna be one less lonely girl..''
''Justin Bieber'', mumlar han och sätter sig ned. ''Jaha'', säger jag och skrattar till. Jag sätter mig tveksamt ner bredvid honom. ''Vad är det?'' Frågar jag.
''Mina kusiner kommer snart'', säger han och suckar. Jag kollar oförstående på honom. ''Dom är dryga'', säger han och flinar. Jag skrattar till. ''Det blir säkert kul''.

*

Hans kusiner har anlänt och jag har hälsat på alla. Dom hette Simon, Gordon och Michael. Dom var inte alls lika dryga som Joe sa att de var.
''Men skynda er!'' Ropar Joe. Jag drar på mig mina skor och lämnar huset. Vi skulle tydligen gå och handla mjölk åt hans föräldrar. Gordon, Simon, Michael och Kevin kommer rusande ut ur huset och jag vänder mig om mot Joe. Han rycker på axlarna och himlar med ögonen. Jag skrattar till och utan att ha märkt det har vi kommit fram till affären. ''Mjölk!'' Ropar Simon och springer in på affären.
''Jag vet vad vi gör'', säger Michael och drar ut en kundvagn. ''Gordon! Sätt dig'', säger han och skrattar. Gordon brister ut i skratt och hoppar i vagnen.
''Ta en bild!'' Säger Joe och rättar till sin keps. Jag skrattar till och drar upp min mobil ur fickan. ''Smile!'' Säger jag. Dom skrattar och jag tar kortet.

*

Jag hade haft en rolig dag med killarna, dom var riktigt trevliga. Jag trycker försiktigt ner handtaget och kliver in i min hall. Jag drar av mig mina skor och tänder lampan i köket. Jag skriker till när jag får se pappa sitta vid köksbordet med en vodkaflaska i handen med blodsprängda ögon och några tårar som rinner ner från hans kinder.
''Pappa?'' Säger jag och sätter mig försiktigt ner mittemot honom. ''Vart är mamma?''

Förlåt för att den kom upp så sent, men nu är jag hemma iaf:)
Och ifall någon undrar så kommer Justin in i nästa eller femte kapitlet:)

Comments
POSTAT AV: Anonym

GRYMT BRAA!!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-08-30 / KLOCKAN: 22:50:23 /



POSTAT AV: Felicia

MER! <3

POSTAT: 2011-08-31 / KLOCKAN: 15:11:43 / URL: http://feliciabieber.bloggplasen.se



POSTAT AV: Anonym

skiiiiitbraaa!



men du,

kan du inte skriva i sidan? alltså det blir svårare att läsa om texten är i mitten om man är inne på mobilen t.e.x..

POSTAT: 2011-08-31 / KLOCKAN: 15:21:06 /



POSTAT AV: sarah

BÄST BÄST BÄST!! fantastiskt bra! när kmr nästa kapitel ut? :)

POSTAT: 2011-08-31 / KLOCKAN: 16:12:37 /



POSTAT AV: Ida

meeeeeeeeeeer!

POSTAT: 2011-08-31 / KLOCKAN: 19:07:25 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-08-31 / KLOCKAN: 19:50:41 /



POSTAT AV: Anonym

kan du ändra textstil till tahoma snälla? :D

POSTAT: 2011-08-31 / KLOCKAN: 20:54:13 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback