@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 4 - I Don't Wanna Meet Him

Han ler stort tillbaka. ''Great, då ses vi utanför spelrummet imorgon vid nio'' säger han och ler. Jag nickar och han omfamnar mig i en kram innan han springer iväg igen. Jag himlar med ögonen och fortsätter gå mot baren.
När jag kommer fram får jag direkt syn på mamma och pappa som sitter med någon tjej men jag kan inte se hennes ansikte.
Hon vänder sig om. Nej, det kan inte vara hon... Det är omöjligt.

Pattie. Det var hon. Pattie!
Jag spärrar upp ögonen. Hon verkar inte ha fått syn på mig ännu. Hon rycker på axlarna och vänder sig om mot mamma och pappa igen. Det var Pattie. Jag tar ett djupt andetag och börjar springa ifrån baren. Jag kollar ner i golvet och springer det snabbaste. Om Justin är här.. Han får inte se att det är jag.
Jag krockar in i en vägg och hamnar på golvet. ''Fail'', viskar jag för mig själv och tar handen för pannan.
Jag reser mig snabbt upp och kollar mig omkring. Ingen hade sett mig. Jag pustar ut och börjar gå igen. ''Carter!'' Hörs en glad röst bakom mig. Jag biter mig hårt i läppen och vänder mig om. ''Pattie!'' Säger jag och slänger armarna om henne.
Jag hade ingenting emot Pattie, hon hade ju inte gjort något fel. Det var Justin jag var arg på.
''Jag kan inte fatta att det är du! Du har blivit så stor!'' Säger hon glatt.
''Tack Pattie'', ler jag och släpper taget om henne.
''Kom så hälsar vi på Justin!'' Säger hon och börjar dra med mig mot någon hytt. Jag spärrar upp ögonen och tvärstannar.
''Imorgon kanske'', säger jag med ett oskyldigt leende. Hon kollar förstående på mig.
''Du har rätt, han sover nog. Vi ses imorgon!'' Säger hon med ett leende och ställer sig bredvid mina föräldrar.
Jag nickar. ''Godnatt'', ler jag och springer in i min hytt. När jag kommer in pustar jag ut och en lättnad sköljs över mig.
Jag sätter mig ner vid ett bord och drar fram min dagbok ur väskan. Jag hade börjar skriva dagbok dagen efter att Justin åkte. Det var det bästa sättet att uttrycka mina känslor på.
Fredag den 20/12-11:
'Jag träffa Pattie idag. Det var jobbigt men jag försökte ändå le som förr. Hon ville att jag skulle träffa Justin igen, men jag sa att det får bli imorgon istället. Jag vill inte träffa honom. För det första så kommer han åka igen och då kommer det bli så jobbigt, och för det andra är jag så sårad över att han aldrig hörde av sig som han lovade att göra..'
Mer hinner jag inte skriva innan dörren öppnas och mamma kollar på mig med ett svagt leende.
''Jag finns om du vill prata'', säger hon. Jag skakar snabbt på huvudet.
''Det är lugnt, godnatt'' säger jag och kryper ner i min säng och sluter ögonen.
*
När jag vaknar nästa morgon är det ingen i hytten. Jag gäspar och reser mig upp. Jag går fram till min väska och drar ut ett vitt linne, ett par gråa jeans och min vita jacka. Jag drar snabbt av mig gårdagens kläder och drar på mig dom nya.
Därefter lockar jag mitt hår, drar några drag med mascaran och borstar tänderna. Med en suck drar jag på mig mina svarta converse och lämnar hytten. När jag får syn på Pattie en bit bort flämtar jag till och springer upp för några trappor och kommer ut på däck. Jag pustar ut och sätter mig ner mot väggen.
''Carter'', hör jag mammas röst säga. Hon ställer sig framför mig med en medlidande blick. Jag ler svagt åt henne.
''Vill du inte träffa honom?'' Frågar hon. Jag rycker tveksamt på axlarna.
''Jag vet inte mamma'', säger jag tveksamt. ''Han åker ju sen igen'', säger jag lågt. Hon ger mig en uppmuntrande blick.
''Han är ledig i en månad så han ska vara i Stratford'', säger mamma. Jag kollar tvekande på henne.
''Men.. Han hörde aldrig av sig'', mumlar jag och kollar ner i mina händer.
Hon skakar på huvudet. ''Jag vet, det var dålig stil av honom. Men det finns säkert en förklaring'' säger hon med ett leende.
''Ja'' säger jag och kollar nervöst på henne. ''Eller så ville han helt enkelt inte höra av mig mer'' säger jag lågt.
''Carter'' säger mamma med en tung suck. ''Tro inte så'', fortsätter hon och kollar allvarligt på mig.
''Kom nu'', säger hon och drar upp mig. Jag himlar med ögonen och tillsammans börjar vi gå mot Pattie och Justins hytt.
''Planerade du och Pattie det här?'' Frågar jag och ger henne en hopplös blick.
Hon skrattar till. ''Jag må vara gammal, men jag är väldigt smart'' säger hon och ler stort.

Älskar att ni har börjat kommentera så mycket :]

Comments
POSTAT AV: Matilda!

mer mer mer!!!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 17:59:10 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:01:31 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Matilda!

Gassssssssshhhh! Dör om jag inte får mer! Lova ya!<3

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:11:01 / URL: http://mynovels.blogg.se/



POSTAT AV: Bieberlicious - Novellblogg om JB

MEER! Love it! ♥

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:21:33 /



POSTAT AV: Linnea

Jättebra! Det kmr väl en till sen? ;)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:29:43 / URL: http://mybieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: leyluzz

meer, jätte bra :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:34:19 /



POSTAT AV: elena

SUPER BRA MER INNAN JAG DÖR

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 18:40:49 / URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



POSTAT AV: Linn

Och vi älskar att du skriver många kapten idag ( men skulle inte tacka nej till fler, det är för bra!)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 19:38:57 /



POSTAT AV: Linn

Oj, kapitel. Iphones rättstavning alltså!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 19:40:22 /



POSTAT AV: Bell'

Grymt ;)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 19:41:44 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Bra :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 19:43:43 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Ju

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 19:48:48 /



POSTAT AV: Justbiebz

Du förtjänar alla kommentarer meeeeeer :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 19:49:25 /



POSTAT AV: Nathalie

Tack för kommentarerna =)

Älskar din novell! =)

Ge mig mer innan jag dör! <3

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 20:54:06 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback