@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 42 - Amazing Night

''Bra'', säger han och ler stort. Han bär bort mig till sängen och lägger mig ner. ''Jag hämtar varm choklad'', säger han och ler innan han lämnar rummet.
Han var för bra.

Nästa morgon vaknar jag av att någon skakar på mig. Jag slår upp ögonen och ler svagt när jag får se att det är Justin. Han lyser upp. ''Äntligen!'' Säger han uppspelt. Jag kollar frågande på honom.
''Gissa vad du och jag ska göra idag?'' Säger han och flinar. Jag försöker tänka men det går inte särskilt bra med tanke på att jag är nyvaken. Istället rycker jag bara på axlarna. Han skrattar till. ''Vi ska på fest hemma hos Iyaz!'' Säger han glatt. Jag spärrar upp ögonen och ger ifrån mig ett glädjetjut. Justin skrattar och hjälper mig upp ur sängen. ''Jag älskar dig!'' Säger jag glatt och kysser honom.
Han besvarar kyssen och ler stort. ''Jag älskar dig också''.


*

Jag och Justin var nu på väg mot festen och jag var hur uppspelt som helst. Inte bara Iyaz skulle vara där, utan massa andra kändisar också. Jag känner mig lite udda men det borde väl vara andra som inte är kända där också?
''Här är det'', säger Justin och stannar utanför ett stort svart hus. ''Wow'', mumlar jag. ''Jag har aldrig sett ett svart hus!'' Säger jag och spanar in det coola huset. Justin skrattar och öppnar dörren. Don Omars låt ''Danza Kuduro'' spelas på hög volym. Jag tar Justins hand och kliver in. Det kryllar av folk och min blick fastnar på Iyaz som är på väg fram mot oss. Jag tar ett djupt andetag och ler brett.
''Justin!'' Säger han glatt och omfamnar honom i en stor kram. Sen fastnar hans blick på mig.
''Det här är Carter'', säger Justin. ''Min flickvän''.
Jag ler stort åt att han precis sagt till Iyaz att jag var hans flickvän.
''Damn! Du lyckades bra Justin'', säger han med ett flin. Justin ler stort och nickar.
Jag kollar generat ner i golvet. ''Iyaz'', säger han och sträcker fram sin hand. ''Carter'' säger jag glatt och skakar den. Han ler stort och går vidare in till vardagsrummet. Jag ler stort åt Justin. Han tar ett hårdare grepp om min hand och drar med mig in till vardagsrummet. Justin sätter sig ner i en svart soffa och sätter mig ner i hans knä. Jag kollar på de andra som sitter i soffan. Sean Kingston, Soulja Boy, Bow Wow och Lil Twist.
Jag spärrar upp ögonen och dom kollar nyfiket på mig.
''Carter'' säger Justin. ''Min tjej'' lägger han till. Dom ger honom en highfive och presenterar sig.


*

När jag tröttnat på killarna går jag ut till köket och går in i någon med rosa hår. Jag kollar upp lite och får se Nicki Minaj!
''Wow'', mumlar jag. ''Förlåt!''
Hon skrattar och skakar på huvudet. ''Det gör inget''.


*

Efter en fantastisk kväll börjar jag och Justin gå hem igen. Lil Twist, Sean Kingston och Soulja Boy skulle åt vårat håll så dem gick bredvid oss. Jag krokade arm med Lil Twist. Vi hade kommit riktigt bra överens ikväll.
''Vi måste träffas någon annan dag'', säger Sean. Vi andra nickar instämmande. ''Kanske i helgen?'' Säger jag glatt och sparkar bort en sten. ''Låter bra!'' Säger Sean, Soulja Boy och Lil Twist i kör. Jag skrattar till och kollar på Justin som också verkar gilla idén. ''Då kan jag be Lil Wayne komma också'' flinar Sean. Jag nickar ivrigt. ''Jag älskar hans låt How to love!'' Säger jag glatt. Dom andra skrattar och jag rycker till när Lil Twist omfamnar mig i en kram. ''Vi ska gå nu'', säger han. ''Jaha!'' Säger jag och skrattar till. Jag besvarar hans kram och kramar sedan Sean och Soulja Boy.
Jag och Justin fortsätter gå i tystnad och när vi står på tröskeln kan jag inte låta bli att le. ''Tack för en underbar kväll!'', Säger jag glatt. Justin ler stort och omfamnar mig i en kram.

''Thank you for an amazing night!''


Såja. Novellen kommer nog bara bli ett kapitel till. Men jag kommer göra det kapitlet långt :).


Comments
POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-08-27 / KLOCKAN: 23:51:08 /



POSTAT AV: ida

mermermmerer!

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 00:19:23 /



POSTAT AV: Jenny

Awesome! :)

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 00:34:41 /



POSTAT AV: Cece

Nej den får inte sluta vill ju bara ha mer mer mer! Den är awesome:)<3

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 01:11:02 /



POSTAT AV: Cece

Nej den får inte sluta vill ju bara ha mer mer mer! Den är awesome:)<3

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 01:11:33 /



POSTAT AV: Fanny

Hej, jag har en fråga. Vilken film var det du hade inspirerats av? :)

Super bra förresten! :D

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 09:31:36 /



POSTAT AV: Felicia

Du skriver helt underbart! fler borde få läsa dina noveller :) jag vet av två sidor där man lätt får nya besökare, bli medlem om du vill :)



1. http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=feliiciamaria

2. http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=feliiciamaria



jag hoppas folk upptäcker dig, för du äger!

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 12:35:43 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback