@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 6 - SchoolPhoto

Han kliar sig i nacken.
''Snälla ljug inte för mig, Justin'' viskar jag och han suckar.
''Okej. Vi var tillsammans, men nu är vi bara vänner'', säger han allvarligt. Jag rycker på axlarna och lägger mobilen på soffan bredvid mig.
''Jag glömde dig aldrig Carter'', säger Justin allvarligt.

Jag rycker på axlarna. ''Struntsamma'', mumlar jag och rycker till när det plingar till i min mobil. Pappa.
''Var är ni?'' Står det. Jag himlar med ögonen och knappar in ett svar. ''I Patties hytt'', skriver jag och skickar iväg meddelandet.
Justin fortsätter stirra på mig och jag suckar tungt. ''Vad?'' Säger jag lägger ner mobilen bredvid mig.
''Du har förändrats'', ler Justin och jag rycker på axlarna. ''Inte lika mycket som dig'', säger jag och han suckar.
''Jag är samma kille som förut!'' Säger han men det låter inte särskilt övertygande. Han har inte ens sin accent kvar.
''Du låter..'' Börjar jag och letar efter rätt ord. ''Amerikansk'', säger jag. Han höjer på ögonbrynen och kollar frågande på mig.
''Du har inte din accent kvar..'' Säger jag. Han rycker på axlarna.
''Selena..'' Börjar han men avbryter sig själv. Jag nickar. ''Precis'', ler jag och reser mig upp och drar på mig mina skor igen.
''Snälla gå inte'', viskar han. Jag ställer mig upp.
''Varför inte Justin?'' Säger jag och kollar in i hans ögon. Han var verkligen annorlunda.
''Jag ska säga som dom flesta beliebers säger..'' Säger jag och tar ett djupt andetag.
''Jag saknar den gamla Justin'', säger jag och smäller igen dörren efter mig. Jag börjar gå tillbaka till våran hytt.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Vad snackar hon om? Jag är precis som jag var innan jag blev känd.
Jag suckar för mig själv och drar på mig mina svarta supras och börjar gå förbi alla hyttar.
Då får jag syn på henne. Hon hade verkligen förändrats, på ett bra sätt.
''Carter'', säger jag och går fram till henne. Hon vänder sig om med ett ryck och suckar tungt.
''Justin'', säger hon och kollar allvarligt på mig. Hon tar ett djupt andetag och kollar in i mina ögon.
''Vi var bästa vänner'', säger hon och det hugger till i hjärtat.
''Jag var så glad för din skull, men samtidigt ledsen att du skulle åka. Du kan inte ana vilken lättnad det var för mig när du sa att du skulle ringa varje dag, så där satt jag.. Dagen efter och väntade på ett telefonsamtal men fick inget. Jag satt så i nästan ett år Justin! Efter ett år förstod jag att våran vänskap var över, du behövde inte mig!'' Säger hon högt och det blixtrar till. Paparazzis. Toppen!
En tår rinner ner för min kind och hon spärrar upp ögonen.
''Kan vi inte bara börja om på nytt? Snälla'', ber jag.
CARTER'S PERSPEKTIV:
En mörkhyad man springer rakt in i Justin så han flyger in i en grön växt. Jag spärrar upp ögonen och tar handen för munnen för att inte skratta.
Då ser jag det. Fotot som Justin fått utav mig som jag hatade. Det ramlade ner från hans byxficka.
Jag tar upp fotot och stirrar på det. Det var mitt skolfoto när jag var tolv år.
''Jag har det i min ficka varje dag'', säger han med ett oskyldigt leende. ''Jag sa ju att jag inte glömde dig'', säger han och kollar in i mina ögon.
Jag sliter blicken ifrån fotot och kollar på Justin. En tår rinner ner för min kind. Jag slänger mina armar om honom och låter tårarna rinna ner. Han hade inte glömt mig.
''Jag kan inte fatta att du är här'', viskar jag. Han kramar mig hårt tillbaka. ''Nu är jag här, och nu ska vi hålla kontakten'', säger han. Jag nickar. ''Om du inte vill att jag ska göra mos av dig'', ler jag och vi skrattar till.
''Jag har saknat dig Justin'', säger jag och släpper taget.
''Jag har saknat dig också Carter'', säger han med ett brett leende och kollar in i mina ögon.

Kort del, men hinner inte mer just nu :)
Btw, ska ni se Teen Choice Awards inatt? Sänds dock inte i Sverige men här ser ni det online:
Röda mattan: http://livestreamjunkie.glogster.com/teen-choice-awards-2011-live-stream/ sänds 00.30

Själva galan:
http://www.ustream.tv/teenchoiceawards
http://tvpc.tv/Channel.php?ChannelID=3073
http://worldwidetvonpc.com/2011/08/watch-teen-choice-awards-2011-online.html Galan sänds 02.00
(Tog länkarna ifrån Justindrewbieber.blogg.se)

Justin är självklart med!

UPDATE: Länken till röda mattan funkar inte, så det finns stor risk till att dom andra inte heller funkar!

Comments
POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

AWESOMEE

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 00:26:26 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

mermermer!

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 00:37:26 /



POSTAT AV: IDA

MER MER MEEEEEEEEEEER

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 03:55:23 / URL: http://smileandsurvivee.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Jättebra! Mer!

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 09:35:42 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: elena

super bra

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 11:49:22 / URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback