@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 11 - 30 Paparazzi's

Det här trodde jag verkligen aldrig skulle hända. Jag stod och kollade ut igenom mitt fönster och nedanför befann sig två svarta stora bilar och minst trettio paparazzis stod med mikrofoner och kameror. Dom var helt vilda! Hur de hade hittat mig förstod jag inte. Det måste sett oss säga hejdå igår, de kan lätt ha gömt sig. ''Herregud'', var allt som kom ut ur min mun. Jag tänkte inte säga något till Justin ännu, hans familj var på besök och jag ville absolut inte störa. Han skulle bli på riktigt dåligt humör och antagligen komma springandes hit direkt. Lyckligtvis var mamma på jobbet just nu. Jag bestämde mig till slut för att gå ut och svara på deras frågor. De skulle antagligen vara på tv, men det struntade jag i. Jag tänkte ge dem vad de ville, sedan kunde de gå. Jag drog på mig mina svarta jeans och sedan en blå enkel skjorta. Sedan drog jag på mig ett par vita strumpor och sprang sedan ned till hallen. Jag drog på mig Justins svarta supras. Han skulle få tillbaka dem. Jag öppnade dörren försiktigt och stängde den direkt efter mig.
''Justins mystiska flickvän!'' Var vad dom ropade. Really? Justins mystiska flickvän? Jag skrattade till och fick en mikrofon uppkörd i ansiktet. Jag skakade på huvudet för mig själv. ''Så, jag tänkte svara på era frågor'', sa jag. De lös upp och gav mig stora leenden. ''Första frågan'', sa en blond man och klev fram. ''Vad är ditt namn?''
Jag suckade tungt. ''Vad ska ni ha det till?'' Frågade jag. Han ryckte på axlarna. ''Tidningarna'', svarade han helt ärligt. Som om att det inte vore något fel? ''Jag heter Cassie'', sa jag. De nickade. Jag såg att det var besvikna, de ville väl ha mitt efternamn också, men det tänkte jag inte ge dom. ''Hur länge har du känt Justin?'' Frågade dom. Jag log. ''Inte så länge. Jag vann en skateboardtävling för några dagar sedan. Då var han där för att heja på Ryan och Chaz. Så vi presenterade oss för varann och nu är vi redan goda vänner'', sa jag och log. Den blonda mannen klev återigen fram. ''Känner du något extra för Justin?'' Frågade han. Jag skakade på huvudet. ''Nej'', ljög jag. ''Jag ser han bara som en vän.'' Mannen skrattade. ''Kom igen Cassie! Alla ser Justin på ett speciellt sätt. Vad betyder han för dig?'' Frågade han. Jag började bli riktigt irreterad på den här mannen. ''Justin betyder mycket för mig. Men jag ser han inte på något annat sätt än en vän. Okej? Så låt mig göra det'', sa jag och höll tillbaka ilskan. Han nickade. ''Okej. Jag ber om ursäkt'', sa han. Det plingade till i telefonen. Jag drog upp den ur fickan och läste meddelandet som var från Justin. ''Du är på tv!'' Stod det. Jag skrattade till.
''Var det Justin?!'' Ropade de i kör. Jag skakade på huvudet. ''Nej'', svarade jag bara. De suckade och såg riktigt besvikna ut. ''Nu måste jag gå'', sa jag. ''Vänta, bara en fråga till!'' Ropade den ljushårige mannen. Jag suckade irreterat och tvingade fram ett leende. ''Vadå?'' Frågade jag. ''Vi har hört att din mamma har cancer. Stämmer det?'' Jag gapade stort. Där gick han över min gräns. Jag slet upp ytterdörren och stängde den hårt efter mig. Jag lutade mig mot dörren och brast ut i gråt. Hur hade han fått reda på det? Och varför frågade han ens något så personligt? Vad hade det med detta att göra? Jag insåg snabbt att det varit en dålig idé att gå ut överhuvudtaget, jag skulle stannat inne istället. Jag suckade tungt och drog upp mobiltelefonen ur fickan. Där fanns det ett nytt meddelande ifrån pappa. Jag öppnade det med ett svagt leende på mina läppar.

''Hej buddy! Imorgon kväll ses vi! Ska bli riktigt kul tycker jag. Hela familjen är taggade på det. Vi hörs imorgon, kram.''

Jag svarade inte på det utan log bara. Det plingade till igen, denna gång var det från Justin. Jag öppnade hans sms direkt.

''Jag ska döda dom.'' Var allt som stod. Jag suckade tungt och knappade in ett svar. ''Det är lugnt, Justin. De har ingen respekt så jag är inte förvånad'' skrev jag och skickade iväg det. Jag reste mig försiktigt upp och gick ut till köket. Klockan var halv två på dagen och jag hade verkligen ingenting att göra fram tills mamma kom hem klockan sju. Justin tänkte jag inte störa mer iallafall. Clarissa och Allison var antagligen i skolan. Jag måste börja gå till skolan nu igen. Ryan och Chaz hade jag heller ingen stor lust att umgås med. Jag suckade tungt och slängde mig i soffan framför tv:n. 

Kort kap i know, orkar inge mer haha. Mer kommer imorgon :) Ska försöka skriva lite på fritidsgården & sen fortsätter jag på de kapitlet när jag kommer hem så att ni får ett om dagen iaf när jag är i skolan. :)

Comments
POSTAT AV: Mathilda

det var jätte bra :D meeeer

POSTAT: 2011-12-07 / KLOCKAN: 23:26:10 /



POSTAT AV: Jenny

Grymt bra kapitel! längtar tills nästa! :) <3

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 00:35:44 /



POSTAT AV: Johanna

MER :d

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 07:11:02 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Camilla

Shit vad häftig idé att skriva en novell i en blogg! Riktigt bra! :D

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 08:05:49 / URL: http://www.camillaberglund. com



POSTAT AV: Anneli

Anmäl dig i Veckans Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare på Söndag!

Vinnarna kommer synas i alla inlägg jag gör i en hel vecka!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-1.html#comment

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 11:02:53 / URL: http://anneliih.blogg.se/



POSTAT AV: Wilma

Super bra!!

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 16:42:40 / URL: http://wilmaredlig.blogg.se/



POSTAT AV: Lovisa

OMG vad bra!!!

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 17:27:02 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: bella

Super!

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 18:01:04 /



POSTAT AV: Cherry

Sjuukt bra :D <33

POSTAT: 2011-12-09 / KLOCKAN: 11:33:42 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback