@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 31 - The 'Date'

Programmet tar slut och jag reser mig upp ur soffan och går in i köket och häller upp ett glas mjölk och slår mig ner vid bordet.
Det plingar till i mobilen och jag tar upp den. Smset är från.. CARLOS!
Jag ler mitt största leende någonsin och öppnar smset.
''Vill du gå ut med mig? Asså.. Typ som kompisar?''


''Gärna'' knappar jag in med ett leende på läpparna. Jag ska på en dejt med Carlos Pena! Okej, dejt kanske inte är det rätta ordet, men iallafall.
Jag börjar trumma med fingrarna medans jag väntar på ett svar. När det väl plingar till i mobilen kastar jag mig efter den och öppnar meddelandet. ''Nice! Kan jag hämta dig vid sjutiden?'' står det och jag ler.
''Absolut! :)'' skriver jag och kastar en blick på klockan. Halv sju. Jag rycker till och springer upp på gästrummet.
Jag drar fram en gul klänning och skyndar mig in på badrummet. Jag drar av mig den somriga klänningen och drar på mig den gula, därefter drar jag på mig ett halsband som föreställer ett hjärta som jag fått av mamma precis innan hon dog.
Jag lämnar badrummet och utanför möts jag av Justin som kollar bekymrat på mig.
''Vart ska du?'' Frågar han och kollar på mina kläder. ''Ut med Carlos bara, det är det enda jag kan tacka dig för, att du gjorde så jag fick träffa Carlos'' säger jag med ett retsamt leende och tränger mig förbi honom. Jag skyndar mig ner till köket och kollar på klockan. Fem i sju. Jag går ut i hallen och drar på mig mina svarta ballerinaskor.
Jag öppnar ytterdörren och lämnar huset. Utanför tomten står en svart stor bil. Märket har jag ingen aning om vilket det är. Med ett leende på läpparna hoppar jag in i bilen och möts av världens snyggaste människa. Carlos Pena.
Han ler mot mig. ''Vad fin du är!'' Säger han. ''Tack, du med'' ler jag och han börjar köra.
''Så.. Var ska vi?'' Frågar jag och spänner fast bältet.
''Hoppas du är hungrig'' ler han. ''Jag har nog aldrig varit hungrigare'' säger jag och skrattar till. Han flinar och svänger in på en stor parkering.
''Blir du typ attackerad så fort någon ser dig?'' Frågar jag och knäpper upp bältet.
Han skrattar. ''Nja, oftast'' flinar han. Jag nickar och vi hoppar ur bilen. När vi gått en liten bit ser jag att det är en stor resturang med texten: ''Francais'' jag ler stort och vi kliver in i den stora resturangen.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag har sabbat allt. Precis allt. Allt som går att sabba. Jag tar fram mobilen. 20.34.
MARY'S PERSPEKTIV:
''Är det du när du var liten? Aww!'' Säger jag och ler stort åt ett foto han visat mig.
''Japp'' säger han och skrattar.
''Vad sööööööööööööt!'' Säger jag.
''Tack! Du kan få behålla fotot om du vill'' säger han och skrattar ännu en gång.
''Det skulle jag nog gjort även om du sa nej'' säger jag och blinkar med ena ögat.
Han skrattar och några tjejer kommer fram till oss.
''Får vi ta en bild?'' Frågar dom mig. Jag nickar med ett leende och gör peace tecknet in i kameran.
Det blixtrar till. ''Tack'' ler en utav dom och vänder sig sen mot Carlos och tar en bild på honom också. Han ler ett stort leende och kollar in i kameran.
När dom gått iväg vänder jag mig mot Carlos igen med ett stort leende på läpparna. Han ler stort tillbaka.
''Jag är visst inte den enda med fans'' flinar han. Jag skrattar men suckar sen. ''Det är ju bara för att jag var kompis med Justin, men dom flesta av hans fans hatar mig'' säger jag och dricker ur min cola.
''Var hans kompis? Hatar dig? Va? Jag fattar ingenting, berätta'' säger han och skrattar.
Jag skrattar och tar ett djupt andetag innan jag börjar berätta om allting som hänt dom senaste dagarna. När jag berättat klart kollar han förvånat på mig.
''Det kunde jag inte tro om varken Jasmine eller Justin'' säger han allvarligt. Jag rycker på axlarna.
''Inte jag heller''.
Vi fortsätter prata om allt möjligt och när jag väl kollar på klockan visar den halv tolv.
''Oj, vi kanske borde dra?'' Säger jag och han kollar också på klockan. ''Oj!'' Skrattar han och vi reser oss upp.
Vi hoppar in i hans bil och han börjar köra.
Vi fortsätter prata under bilturen och när vi stannar utanför Biebers hus omfamnar han mig i en kram.
Jag besvarar glatt kramen.
''Vi får göra om det här'' säger han och ler mot mig.
''Of course'' ler jag och vinkar till honom innan jag kliver in i huset. Helt tyst. Jag drar av mig skorna och kliver in i vardagsrummet och möts av Justin som sover i soffan. Om jag måste erkänna så är han nog den sötaste som finns.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag hör fotsteg komma närmare mig och en filt som läggs över mig. Jag kisar med ögonen och ser att det är Mary. Jag ler försiktigt när hon kollar bort. Hon lägger sig i soffan bredvid med en filt över sig. Jag ler och sluter ögonen igen.

Inte så jättelång del men jag är jättetrött så jag kommer inte på något! Haha :)
Nästa chapter kommer ut imorgon under dagen :) tack för alla kommentarer btw!

Comments
POSTAT AV: Anonym

Jag tycker att typ Carlos,Justin och Mary ska åka och bada och då håller Carlos och Mary på jätte mycket och kramar varandra och allt och då blir Justin avundsjuk och tar fram mobilen och låtsas prata i telefonen och sen lägger han på sig och tar tag om Marys arm och säger vi ska hem och äta det var jätte trevligt att umgås med dig hejdå han säger det rätt fort och Mary försöker komma ut hans grepp men detgår inte så bra ! ;D

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 01:52:34 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Så bra :)

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 02:35:01 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

tycker som anonym men hon borde förlåta han nu .)

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 03:06:09 /



POSTAT AV: Wilma

Love it!!! :D

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 10:02:56 /



POSTAT AV: Anonym

mer! :D

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 11:14:22 /



POSTAT AV: daniella

Jag tycker fortfarande att hon ska förlåta honom om ett par kapitel, kanske om 2 eller något... men det som hon första (anonyma) skrev, tyckte jag lät skoj, haha. spännande ;-) btw, du skriver jättebra!

kram

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 12:23:44 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: Bella (;

Jag håller med henne längst upp och daniella (;

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 14:35:39 /



POSTAT AV: Steffi xD

tycker som annonyma man inta att justin ska va så oförskämd direkt :S

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 20:45:09 /



POSTAT AV: OliviaBeadles.<3

Jag tycker Justin & dem borde bli ett par, när hon förlåter, kan han avbryta och kyssa henne. :D



That would make Olivia Beadles happy <3

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 21:13:50 /



POSTAT AV: Nathalie

Tycker som föörsta ;DD

Och, jag tycker att Mary ska bli tillsamans med Carlos ;D Och du går så sakta fram, det är de jag gillar! :DD

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 23:19:53 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback