@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 52 - The Kiss

''Det är du!'' Säger han med ett brett leende och jag ler. ''Tack'' säger jag.
''Så jag pratade med Scooter och alla och dom tycker det var en bra idé..'' Fortsätter han och jag kollar nyfiket på honom.
''Vill du vara bakgrundsdansare med dom andra killarna i crewet?'' Frågar han och jag kollar förvånat på honom.

''Justin, jag vet inte vad jag ska säga'' säger jag förvånat och han ler mot mig.
''Vill du?'' Frågar han och kollar djupt in i mina ögon.
''Det skulle vara en dröm som slagit in'' säger jag och känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken.
Han lägger sin arm runt mig. ''Jag tar det som ett ja, när du fyller 18 såklart'' säger han och ler brett mot mig.
Jag nickar med världens största leende.
ETT HALVÅR SENARE. (Hoppas det var okej att jag spola fram.)

Vänster, höger, sida, sida. Jag lär mig snabbt stegen till Baby och då har jag lärt mig stegen till alla låtar vi ska dansa till.
''Du är seriöst den bästa dansaren jag har sett'' säger Justin och jag vänder mig om och ler brett mot honom.
''Man tackar'' säger jag och blinkar med ena ögat.
Han ler stort och kommer fram och kysser mig.
''Hoppas du är redo för din första konsert'' säger han och ler stort. ''Jag föddes redo'' säger jag och ler tillbaka.
*
Musiken till Runaway Love börjar spelas och jag, Alfredo och resten av dansteamet springer ut på scen.
Justin kommer ut på scenen och börjar sjunga.
*
När konserten är slut slänger vi oss alla utmattade i soffan. Ryan Good kastar en vattenflaska till oss allihopa och tacksamma tar vi emot dom. Jag skruvar upp locket och dricker upp hela flaskan, alla andra också.
''Välkommen Mary'' säger Alfredo med ett leende.
''Tack'' säger jag och ler stort tillbaka.
*
Nästa konsert, och det var dags för Justin att sjunga Overboard med Miley Cyrus. Jag suckar och sätter mig i soffan trött efter ha dansat till Baby, Never Say Never och Somebody To Love.
Introt börjar och Miley kliver ut på scenen och börjar sjunga. Efter refrängen kliver även Justin ut och börjar sjunga.
När dom sjungt klart börjar publiken ropa. ''Kyss henne!'' Och jag får en klump i halsen. Men klart han inte gör det, jag och han var ju tillsammans.
Dom skrattar och Miley rycker på axlarna. Justin skakar på huvudet och börjar gå in backstage igen. ''Kom igen!'' Ropar dom.
Justin omfamnar henne i en kram.
''Kyss henne Justin!'' Fortsätter dom ropa och jag ställer mig precis bakom scenen och kollar så jag ser dom perfekt.
Innan jag hinner reagera pressar Miley sina läppar mot Justins och jag flämtar till. Tårarna börjar rinna och jag springer backstage och in i stylistrummet. Jag gömmer mig bakom en hylla med kläder och tårarna forsar ner.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag tar bort micken från ansiktet. ''Varför gjorde du så för?!'' Frågar jag förbannat.
''Dom bad oss ju'' säger hon och rycker på axlarna.
Irreterad tar jag fram min mick mot munnen igen.
''Medans jag byter om ska Miley sjunga sin låt Party in the USA!'' Ropar jag och publiken jublar. Jag ger henne ett fejkleende och springer backstage.
''Var är Mary?!'' Frågar jag Scooter och han kollar allvarligt på mig.
''Stylistrummet, hon grät'' säger han och jag suckar. Det är kört.
Jag sliter upp dörren till stylistrummet och börjar leta efter henne.
''Mary, snälla kom fram! Jag vet att du är här inne'' säger jag och då kommer hon fram.
Hon ställer sig framför mig med tårarna rinnandes längs hennes kinder.
''Hur kunde du?'' Frågar hon och snyftar.
''Mary, det var inte jag..'' Börjar jag men hon tystnar mig.
''Du anar inte hur mycket jag ångrar att jag sökte till den där dansskolan'' säger hon utan att stoppa tårarna.
''Mary, snälla..'' Försöker jag men hon skakar på huvudet.
''Så trodde jag verkligen inte om dig Justin'' säger hon och hennes tårar börjar rinna ännu mer.
''Men Mary jag..'' Hon kollar mig djupt in i ögonen. ''Du sjönk lika lågt som Alexis'' säger hon och tränger sig förbi mig.

Kommentera! :D

Comments
POSTAT AV: noelle

super bra , lite kort del . ,en när kommer näst ? ;)

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 23:58:09 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-22 / KLOCKAN: 00:46:30 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Asbra, meer!

POSTAT: 2011-07-22 / KLOCKAN: 10:19:15 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback