@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 60 - He's using you (DEL 1)

Han blinkar och reser sig upp ur soffan och börjar spela xbox längre bak i bussen.
''Det där var nära'' viskar jag och Justin nickar. ''Vi berättar för dom nån annan gång'' viskar han och jag nickar.
Livet kunde verkligen inte bli bättre. Justin var världens bästa pojkvän, ingen kunde ta hans plats. Jag ska göra allt för att det ska hålla förevigt. Jag lutar mitt huvud på hans axel.
''Jag älskar dig'' viskar jag och han drar sin hand igenom mitt hår. ''Jag älskar dig också'' viskar han och jag märker att han ler.

Jag, Justin, Usher och Scooter kliver in i studion för Justin ska fortsätta spela in låtar till sitt nya album.
Justin går in och rättar till sin mick och Usher börjar fixa med ljudet.
''Okej, vi börjar med Without You'' säger Scooter och Justin nickar och flyttar sig närmare micken. Instrumentalet börjar spela och Justin öppnar munnen.
''Maaary, jag älskar dig!'' Sjunger han och jag brister ut i skratt men kollar sedan allvarligt på honom och han skrattar.

''Jag skoja bara, kör igen'' flinar Justin och Usher suckar och låten börjar om.
Han börjar sjunga och hans röst låter helt underbar. Jag låter hans röst fylla mitt huvud. När låten tagit slut börjar han sjunga på någon som verkar heta I'll love you to the end.

*
När Justin sjungt klart lägger jag mig utmattad i hotellsängen och kollar upp i taket. Jag suckar när mobilen ringer och skärmen visar 'Dolt nummer'. Jag tvivlar en stund men svarar ändå.
''Hallå?'' Svarar jag och gäspar.
''Hej, det är en sak du borde veta om Justin'' säger hon och jag känner genast igen rösten. Jasmine.
''Men gud, vad vill du nu?'' Frågar jag och sätter mig upp.
''Varna dig!'' Säger hon och jag himlar med ögonen. ''För vad?'' Frågar jag och gäspar ännu en gång.
''Justin'' säger hon och jag håller ilskan inne. ''Tell me'' mumlar jag och drar handen igenom mitt hår.
''Jag gör det här för att det går rykten om att han har friat till dig, och jag kan inte låta han fortsätta såhär..'' Börjar hon och jag höjer på ögonbrynen.
''Han får alla tjejer att känna sig speciella för ett ögonblick, sen när hon verkligen älskar honom mer än allt annat dumpar han tjejen'' säger hon allvarligt och jag suckar.
''Jasmine du behöver..'' Försöker jag men hon avbryter mig.
''Mary, varför tror du att han tänkte dumpa mig? Jo, för att få utnyttja dig som han utnyttjade mig!'' Säger hon upprört.
Jag tar handen för munnen för att inte flämta till.

 

 


''Du har fel.. Justin är inte sån'' säger jag och biter mig hårt i läppen.
''Han friade till mig också'' säger hon innan hon lägger på.


Detta var bara del 1 på detta chapter! :)


Comments
POSTAT AV: Olivia Beadles.<3

OOOOOMB! Meeer :DD

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 18:53:02 /



POSTAT AV: Anonym

ASSÅ KFSKJDHFDSFJS FUCKING ÄLSKAR DIN NOVELL.



meeeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 19:46:52 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: sabbe

oooohh! mer :D

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 20:31:33 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 22:47:42 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback