@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 6 - Oh My God!

Jag var hemma nu. Joe hade berättat att Dylan dykt upp när Joe var påväg hem ifrån affären. Han hade tydligen bara gått fram till honom och börjat säga onödiga saker som; ''Var är din flickvän?'' Och så vidare. Joe hade bara ignorerat frågan och fortsatt gå hemåt, men Dylan tog tag i hans arm och drog bak honom igen.
''Inte lika kaxig längre nu när du är ensam?'' Hade han sagt och Joe hade dragit sig loss och börjat gå snabbt hemåt när han ramlade på något, och resten kan ni ju lista ut själva.

*

Nästa morgon vaknar jag av min lillesyster som vägrar sluta skaka på mig.
''Vad?!'' Säger jag med en tung suck och drar upp täcket över ansiktet. Hon skrattar.
''Jag såg Justin Bieber på stan!'' Skriker hon lyckligt. Jag drar ner täcket och kollar på henne. Jag brister ut i skratt och skakar på huvudet. ''En vacker dag kanske du gör det, Rose'', säger jag och ler. Hon himlar med ögonen.
''Jag gjorde det!'' Säger hon allvarligt. Jag suckar. ''Okej'', mumlar jag och stänger ögonen igen. Min syster är överdriven. Visst, det är okej att hon gillar honom, men att ljuga om att hon sett honom på stan är galet. Jag skrattar åt tanken och reser mig upp. Jag kommer ändå inte kunna somna om.

*

Det var kväll och jag var ute på promenad. Jag kollar på alla träden som blåser väldigt mycket. Det var rätt kyligt men jag älskar att vara ute på kvällen trots att jag är mörkrädd. Vinden blåser tag i mitt hår så att jag får det i ansiktet tillsammans med några löv. Jag spottar och drar undan håret.
''Hey'', hörs en svag röst bakom mig. Jag vänder mig om och undersöker killen. Det var samma kille som igår.
''Hej'', säger jag och ler lite. Han ler brett och min blick fastnar på pokalen han håller i handen. På den står det ''MTV''.
Jag spärrar upp ögonen. ''Är du känd eller något?'' Frågar jag. Han rättar till sina solglasögon och harklar sig. ''Det är inte mitt pris. Min kusin är känd'', säger han snabbt. Jag nickar. ''Vad heter han?'' Frågar jag nyfiket. Han flinar lite. ''Justin Timberlake'', säger han snabbt. Jag brister ut i skratt och skakar på huvudet.
''Varför har du solglasögon när det är mörkt ute?'' Frågar jag och granskar honom. Han ler oskyldigt och drar långsamt av dem.

Det var ju... Åh, herregud!


Förlåt för ett kort kapitel!! Min dag idag har varit usel. Imorgon är det iallafall lördag och då uppdaterar jag bättre :] Kommentera gärna♥

Comments
POSTAT AV: Jenny

OMG vad bra! MEEEEEEEEEEER! :*)

POSTAT: 2011-09-03 / KLOCKAN: 11:31:44 /



POSTAT AV: OMG!

OMG! Hahahahahahhaahhahahaha, så jääävla bra! MEEEEER!<3

POSTAT: 2011-09-03 / KLOCKAN: 12:05:41 / URL: http://mynovels.blogg.se/



POSTAT AV: Jenny

OMGGGGGGGGGG MEEEEEEEEEEEEEEEER! :*)

POSTAT: 2011-09-03 / KLOCKAN: 12:09:20 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback