@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 26 - Let's do this






Det gjorde så otroligt ont. Hur kunde han bara utnyttja mig sådär? Han dumpade mig efter knappt en vecka! Det kanske var lika bra ändå. Scooter hade ju sagt att han inte skulle kunna hålla sig borta från andra tjejer, vilket kanske var sant. Jag kunde fortfarande inte förstå att han var borta, och att jag förmodligen aldrig kommer att få se honom igen. ''Cassie'', hörde jag mammas svaga röst säga. Hon började hosta otroligt mycket. Jag reste mig snabbt upp ur soffan och sprang in till hennes sovrum. ''Mamma. Hur är det?'' Frågade jag oroligt. ''Det är okej'', viskade hon. ''Kan du hämta hemtelefonen till mig?''
Jag nickade och sprang ut till köket där hemtelefonen låg på köksbordet. Jag tog upp den och rusade in till mammas sovrum igen. ''Vem ska du ringa?'' Frågade jag och räckte henne telefonen. Hon satte sig upp försiktigt och knappade in något nummer på telefonen. ''Din far'', sa hon bara. Jag svalde och satte mig ner bredvid henne på sängen.
''Hej'', sa hon. Det blev tyst ett litet tag, så jag antar att det var pappa som pratade. Mamma nickade för sig själv och log ansträngt. ''Ja, precis. Det är nog dags snart'', sa hon lite lägre. Jag kollade nyfiket på henne, jag förstod ingenting men ville verkligen veta allt. Hon kastade en snabb blick på mig, men kollade genast ner på sitt täcke. ''Ja. Om en vecka kanske?'' Sa hon. Jag höjde på ögonbrynen och önskade verkligen att jag kunde höra vad pappa sa! ''Okej, då säger vi så. Vi hörs imorgon'' sa hon och la på. Jag kollade frågandes på henne. Hon log. ''Inget viktigt'', sa hon och viftade med handen. Jag nickade misstänksamt. ''Vill du ha något att äta eller dricka?'' Frågade jag. Hon skakade på huvudet och drog bort mössan från huvudet. Mina ögon spärrades upp. Min mamma hade knappt något hår kvar på huvudet.. På hennes huvud fanns endast några få hårstrån. Jag svalde hårt och gick ut ur rummet. Jag stängde dörren försiktigt och suckade lågt när jag kommit ut till köket. Jag drog upp min telefon ur fickan och skickade iväg ett sms till Clarissa.

''Hej! :) Lust att träffas?''


Svaret kom snabbt.

''Visst! Möt mig i centrum om tio minuter! :)''


Jag svarade med ett enkelt ''okej'', och gick sedan ut till hallen och kollade ner på mina skor. Det var ju skorna jag fick av Justin.. Jag svalde och drog på mig mina slitna converse istället. Sedan drog jag på mig min skinnjacka och gick in till mammas rum. ''Jag går ut med Clarissa. Jag kanske sover över där. Klarar du dig?'' Frågade jag. Hon nickade. ''Jadå'', sa hon och log. Jag log tillbaka och mumlade ''jag älskar dig'', innan jag gick ut ur huset. Jag hade varit riktigt orolig för hur vi skulle kunna betala hyrorna nu när mamma inte kan jobba längre. Men hon får någon sjukförsäkring hade hon sagt. Jag vet inte vad som hände egentligen, när jag kom hem den kvällen när Justin gjorde slut med mig så mådde min mamma mycket sämre. Det var väldigt konstigt.
''Hej Clarissa!'' Ropade jag när jag fick syn på henne. Hon vinkade och klappade på platsen bredvid sig. Jag skyndade mig fram till henne och när jag kom närmre såg jag att hon hade en cigg i ena handen. Jag kollade förvånat på henne. ''Sen när började du röka?'' Frågade jag förvirrat. Hon ryckte på axlarna. ''Sen min pappa sa att jag var ett misstag'', sa hon lågt. Jag spärrade upp ögonen och satte mig ner bredvid henne. ''Vill du ha?'' Frågade hon. Jag nickade. ''Visst'', mumlade jag och tog emot den. Hon tände den åt mig och jag tog ett bloss. Jag hade aldrig testat att röka, så jag skulle bara prova. Det var inte så att jag skulle börja eller något. ''Vill du gå ut och festa ikväll?'' Frågade hon. Jag kollade på henne med stora ögon. ''Wow. Vad har hänt med dig?'' Frågade jag och skrattade till. Jag hade aldrig varit ute och festat förut.
''Snälla. Jag mår så uselt och vill bara glömma alla problem. Bara idag. Please?'' Sa hon och log. Jag himlade med ögonen och log svagt. ''Fine'', sa jag och fimpade ciggen.



''So blessed, yeah yeah..'' Jag började nynna lite på min nya låt som inte ens släppts än. Alfredo kastade en pizzakartong på bordet framför mig. ''Ät'', sa han. Jag öppnade kartongen och kollade äcklat bort när jag såg hawaii pizzan som låg där i. Alfredos ögon spärrades upp. ''Du älskar ju hawaii pizza!'' Utbrast han förvånat. Jag nickade kort. ''Ja. Jag är bara inte hungrig just nu. Men tack ändå. Jag sparar den till senare'', mumlade jag. Alfredo suckade högt. ''Snälla Justin! Vi är i Paris. Hur kan du inte vara glad?'' Frågade han med höjda ögonbryn samtidigt som han tog en stor tugga av sin kebabrulle.
Jag skrattade glädjelöst. ''Jag är glad'', mumlade jag och kliade mig trött i ögonen. Jag hade inte fått någon sömn på flera nätter och jag såg förjävlig ut. Alfredo verkar ha läst mina tankar. ''Ta en dusch och få lite sömn. Men ät först'', sa han allvarligt. Jag suckade och öppnade kartongen igen. ''Fine'', mumlade jag.



''Jag kan inte fatta att vi är här!'' Sa Clarissa glatt. Jag kollade på stora ögon på mitt falska id-kort. ''Och jag kan inte fatta att du fixade ett falskt id-kort till mig!'' Sa jag förvånat. Hon skrattade. ''Äh. Det var ju hur lätt som helst'', sa hon och flinade. Jag ryckte på axlarna och gick upp för den lilla trappan tillsammans med Clarissa. ''Visa leg'', sa en utav vakterna som blockerade ingången. Jag visade upp mitt falska leg och han nickade. ''Ha en trevlig kväll'', sa han. Jag log som svar och väntade innanför på Clarissa. ''Vi kom in'', sa jag förvånat. Clarissa skrattade och nickade. ''Det gör vi. Och nu kör vi'', sa hon och jag skrattade.

Uh-oh! Verkar som att Cassie håller på att tappa kontrollen! Har så många idéer till fortsättningen! :) Och btw, tack så jättejättemycket till Sabbe som tipsade mig om Picasa 3! Funkar mycket bättre! :)

Comments
POSTAT AV: bella

Super!!!

POSTAT: 2012-01-21 / KLOCKAN: 02:23:03 /



POSTAT AV: Anonym

Yeah! Grymt!

POSTAT: 2012-01-21 / KLOCKAN: 08:22:45 /



POSTAT AV: L

GREAAAAAT!

POSTAT: 2012-01-21 / KLOCKAN: 10:26:40 /



POSTAT AV: Harry Styles novellblogg

sv: wow tack! :D Nejdå jag hade inte tänkt sluta skriva på länge så du kan vara lugn ;)

POSTAT: 2012-01-21 / KLOCKAN: 15:16:06 / URL: http://hazzay.blogg.se/



POSTAT AV: Mia

Awesome!!

POSTAT: 2012-01-21 / KLOCKAN: 18:00:38 / URL: http://storiesofbeliebers.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry ♥

Sjukt bra :D <33

POSTAT: 2012-01-21 / KLOCKAN: 23:34:13 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback