@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 49 - Let's just be friends

"Ska vi dra hem till mig?", frågade Ed.
"Mm, visst", sa jag och reste mig. Ed la armen om mig, men jag lät den ligga på mina axlar. Det kändes skönt att veta att någon faktiskt brydde sig om mig för stunden.

Ed's lägenhet var liten och stökig, men på något vis ändå mysig. Vi satt och snackade om allt möjligt i flera timmar. Det hade börjat mörkna ute, och jag kollade på klockan. Den visade att klockan var 10. 
"Jag kanske borde..." Jag han inte avsluta meningen, för Ed hade böjt sig fram och kysst mig. Jag hade trott det skulle kännas bra, men det gjorde det inte. Jag gillade verkligen Ed, men jag kunde inte sluta tänka på Justin. Men han hade ju varit otrogen mot mig, ellerhur? Jag hade fortfarande starka känslor kvar för Justin, och jag hatade det. Han gillade ju inte mig längre. Han hade den där skrämmande, söta, vitblonda tjejen? Men allt kändes bara så fel just nu.
"Cassie, jag kan bli vad du än vill att jag ska vara för dig. Jag kan..."
Jag avbröt honom.
"Var snäll och förbli min vän då. Jag är ledsen, men mitt hjärta tillhör någon annan, även om jag just nu inte vill att det ska det..."
Ed tog min hand.
"Jag... Jag borde gå", sa jag och drog åt mig min hand. Sedan gick jag ut i hallen och satte på mig skorna."
"Vart ska du ta vägen?"
Jag tänkte efter... Jag var inte redo för att gå tillbaka till hotellet och möta Justin ännu. Så jag svarade: "Jag vet inte. Någonstans där jag kan få va ifred och tänka". Jag öppnade dörren och sprang ut. Det spöregnade ute och det hade det gjort hela eftermiddagen, så jag blev dyngsur nästan direkt när jag kom ut.
"Cassie!", ropade Ed efter mig. Jag vände mig om.
"Vad?"

"Du kan inte vara ensam ute i det här vädret? Du kommer frysa ihjäl! Du kan sova hos mig inatt?"
"Men..."
"Jag ska inte kyssa dig igen, jag lovar. Snälla Cassie, bara gör mig en tjänst och kom in igen."
Jag stod ett tag och övervägde om jag skulle följa med in, eller vart jag annars skulle ta vägen, och bestämde mig till slut för att följa med.
"Okej då."
Ed log snällt mot mig. 
När vi kom in hoppade jag in i duschen, och fick sedan låna en stor t-shirt och en hoodie av Ed. Han fixade också middag, och sen satt vi och såg på teve hela kvällen. Till slut somnade jag, men jag kunde känna att Ed lyfte upp mig och la mig i sin säng...


Förlåt för att kapitlet blev så kort, men min bästis kommer till mig när som helst och ska sova här inatt. Jag kanske skriver ett kapitel imorgon kväll, om jag har tid.
Kram // Vendela

Comments
POSTAT AV: Emelie

Jättebra ;D

POSTAT: 2012-05-12 / KLOCKAN: 17:12:18 /



POSTAT AV: Mathilda

as bra meeeeer :D ♥

POSTAT: 2012-05-12 / KLOCKAN: 18:44:18 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2012-05-12 / KLOCKAN: 22:50:24 /



POSTAT AV: izabelle

fin blogg! kika gärna in min novell blogg om justin bieber :)

POSTAT: 2012-05-15 / KLOCKAN: 15:17:44 / URL: http://alwayskidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: Julia

Hej, vill du göra ett länkbyte? inlägg eller meny, vad som!

POSTAT: 2012-05-15 / KLOCKAN: 22:59:01 / URL: http://bieb.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback