@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 1 - One Month Ago

''Nej, snälla'' sa jag och svalde hårt. ''Jag måste'' sa han lågt. Mina tårar vällde över, och det blev svårare att andas. ''Snälla'' viskade jag. Han skakade på huvudet.
''Jag är ledsen'' viskade han. Jag ville skrika, men jag kunde inte. Något höll mig tillbaka, men jag vet inte vad.
''Snälla låt mig gå'' mumlade jag. ''Nej'' svarade han lågt. ''Min mamma har cancer, hon behöver mig'' sa jag och höll tillbaka tårarna. Han kollade ilsket på mig.
''Säg aldrig det där jävla ordet igen!'' Skrek han ilsket. Då slog det mig, mannen hade cancer. Han tryckte upp mig mot väggen och drog upp en kniv ur sin ficka. ''Nej snälla'', viskade jag och mina tårar började rinna igen.
''Jag är ledsen'' sa han igen och innan jag hann blinka kände jag ett kraftigt hugg i magen. Jag skrek och föll ihop på marken. Det sista jag såg innan allt blev svart var allt blod.

''Det går inte'' mumlade jag.
''Du måste'' sa mamma och gav mig min spruta. Jag suckade. ''Okej'', sa jag lågt och tog emot den. Jag skruvade upp locket och stirrade på mitt ben ett tag.
Till slut tryckte jag in sprutan i låret och skrek till. Smärtan, det gjorde så obeskrivligt ont. För en månad sedan var jag med om något hemskt. Jag trodde att jag skulle dö, med tanke på att jag hade leukemi. Istället fick jag börja med att ta sprutor, jag tog alltså tabletter innan det. Jag tog ut sprutan igen och räckte den till min mamma. Hon tog emot den med ett sorgset leende och gick in i huset igen. Jag satt kvar på verandan och kollade på alla stjärnor. För exakt en månad sedan var dom stjärnorna bland det sista jag såg. Exakt en månad sen, det var därför detta var en så besvärlig dag. Jag hatade att gå till skolan för jag var rädd att mannen skulle dyka upp igen. ''Du borde sova nu'' sa mamma. Jag reste mig upp och gick förbi henne och in till mitt sovrum. Jag la mig ned i sängen med täcket över mig. Jag stängde ögonen och suckade tungt.
Jävla Stratford...

Så, vad tycker ni om första kapitlet? Rätt kort jag vet, men detta var vad jag hade skrivit ner. Skriver mer i skolan imorn på ett löst papper så får ni det när jag kommer hem;) iaf, snälla kommentera. ALLA ni som läser detta! Vill verkligen veta vad ni tycker!

Comments
POSTAT AV: linnhalldin

jag tycker den verkar lovande :D awsome =)

POSTAT: 2011-11-17 / KLOCKAN: 22:05:24 / URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/



POSTAT AV: Henny

Åh, grymt bra! :D awezuuum

POSTAT: 2011-11-17 / KLOCKAN: 22:10:25 / URL: http://hennyeriksen.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

JÄTTEBRA

POSTAT: 2011-11-17 / KLOCKAN: 22:18:56 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: bella

Det vart jättebra!! Längtar tills nästa:D:D:D§

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 05:09:48 /



POSTAT AV: Lovisa

Jätte Jätte Jätte bra!!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥

/Lollo http://beccaochlollo.blogg.se

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 06:48:19 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: sarah

SKIIIIIT BRAAA ASSÅ JAG DÖÖÖR VAD BRA! längtar skiiiiiit mkt till nästa!!

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 16:05:47 /



POSTAT AV: Mathilda

Sjuuuukt bra! :D

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 16:09:38 / URL: http://mathildasliv.blogg.se/



POSTAT AV: elena

super bra

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 17:02:38 /



POSTAT AV: Nathalie

HELT OTROLIGT GRYMT !!! <3 love it <3

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 17:13:58 /



POSTAT AV: Felicia<3

grymt bra början :D<3333

meeeer

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 22:08:02 /



POSTAT AV: Diana

Jag tror att det här är bland det du kommit på, det är verkligen jätte bra! :) <3

POSTAT: 2011-11-18 / KLOCKAN: 22:48:39 /



POSTAT AV: Cherry

Verkligen jättebra :)) ♥

Jag känner på mig att den här novellen kommer att bli jättebra :D ♥♥

POSTAT: 2011-11-19 / KLOCKAN: 00:04:15 /



POSTAT AV: Rebecca

JÄTTE BRA!!!

Bara en grej, sprutor i låret känns knappt ^^ Just sayin' Sjukt bra :)

POSTAT: 2011-11-19 / KLOCKAN: 15:02:36 /



POSTAT AV: Josefin

BÄST, GRYMT OCH OTROLIGT BRA! :D <3

POSTAT: 2011-11-19 / KLOCKAN: 22:43:56 / URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/



POSTAT AV: Jasmine

sv te rebecca; tack! dock har min kompis leukemi, tar sprutor i låret å de gör ont som fan! :) beror nog på vad det är för nån ;)

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 00:07:36 / URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Jag älskade det! Vill gärna ha fortsättningen direkt!

POSTAT: 2011-11-20 / KLOCKAN: 00:14:05 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback