@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 11 - It's Time

''Förlåt'', säger hon lågt. Jag skakar på huvudet.
''Alla gör misstag'', säger jag med ett svagt leende.
Hon ler tacksamt och sluter sina ögon. Jag sätter mig ner bredvid henne och stryker mina händer igenom hennes hår. Efter en liten stund hör jag hennes tunga andetag. Jag lägger mig ner bredvid henne och sluter mina ögon.

CARTER'S PERSPEKTIV:
När jag vaknar nästa morgon ligger Justin bredvid mig och sover. Mitt huvud bultar och jag mår illa.
Typiskt. Vad hände igår egentligen? Allt jag minns är att Justin hjälpte mig hem.
Jag reser mig försiktigt upp och går fram till min garderob. Jag drar fram ett par svarta mjukisbyxor tillsammans med en vit T-shirt med texten; Music is my boyfriend.
Jag tar med mig kläderna in på badrummet och lägger dom på toastolen. Jag ställer mig framför spegeln och granskar min spegelbild. Håret står åt alla håll och min mascara har runnit.
*
När jag duschat, dragit på mig kläderna, tvättat ansiktet, borstar håret och borstat tänderna lämnar jag badrummet. Justin ligger vaken i min säng och ler när han får syn på mig. Hans leende var så underbart. Jag är så glad att vi hittat tillbaka till varann. Jag ler stort tillbaka och sätter mig ner bredvid han. ''Vad gör du?'' Frågar jag när han håller på med sin mobil. ''Twitter'', ler han. Jag nickar och drar upp min nya iPhone ur fickan.
''Fick du en iPhone?'' Frågar han glatt. Jag nickar med ett leende och flyttar mig närmare honom för att se.
''Chillar med @CarterWilliams' skriver han. Jag skrattar till och loggar in på twitter jag med.
'Chillar med @justinbieber :)' skriver jag och lägger mig ner på rygg och kollar upp i taket.
''Jag har en intervju imorgon. Vill du följa med?'', Frågar Justin. Jag rycker på axlarna. ''Sure'', ler jag och fortsätter kolla upp i taket.
''Carter?'', säger han. Jag vänder mitt ansikte åt hans håll. ''Yes?'', Säger jag och ler svagt.
''Öh..'' Börjar han och skakar på huvudet. ''Det var inget, glömde bort'' ler han. Jag nickar tveksamt. ''Okej''.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Vad håller jag på med? Jag får inte se Carter på det sättet! Jag vet inte vad som har hänt, men sen igår har jag gillat henne.. Och då menar jag gillat henne. Mycket.
Sluta nu Justin.
CARTER'S PERSPEKTIV:
''Vad vill du göra?'', Frågar jag med ett leende och sätter mig upp. Han verkar tänka efter. ''Kolla på film!'' Säger han glatt. ''Sure'', ler jag och reser mig upp ur sängen. Jag går fram till dvd spelaren och kollar efter någon bra film. ''Vilken vill du se?'', frågar jag.
''Har du kvar Dicky Roberts?'' Frågar han glatt. Jag skrattar till. ''Självklart'', ler jag och sätter i filmen i dvd spelaren och filmen börjar. Jag sätter mig ner bredvid Justin och vi kollar på filmen.
Det känns konstigt. Jag vänder huvudet försiktigt åt Justins håll och kollar på hans underbara leende. Åh nej... Börjar jag falla för min bästavän? Jag vänder snabbt tillbaka huvudet och försöker koncentrera mig på filmen.
*
När den äntligen är slut är jag pigg. ''Vad ska vi göra nudå?'' Frågar jag uttråkad. Han tänker efter.
''Jag vet'', säger han och ler sitt busiga leende. ''Det där leendet är aldrig bra'', säger jag och kollar förskräckt på honom.
Han knuffar ner mig från sängen. ''Justin!'', säger jag och låtsas bli sur. Han skrattar och sätter gränsle över mig och börjar kittla mig så jag skrattar som aldrig förr. ''Sluta!'', Får jag fram mellan skrattattacken.
Efter en liten stund slutar han och jag sätter mig andfått upp. Han skrattar hysteriskt så att han får tårar i ögonen. ''Your going down biebs'', ler jag. Han skrattar till en sista gång och det blir en pinsam tystnad.
Han kollar nervöst på mig. Jag höjer på ögonbrynen och skrattar till.
Han flyttar sig närmare mig och då inser jag att det är dags. Men.. Tänk om allt förstörs. Vänskapen.
Han pressar sina läppar mot mina och vi möts i en kyss.

Comments
POSTAT AV: Anonym

mermermer!

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 15:59:40 /



POSTAT AV: Ebba

Asbra!



//Ebba:)

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 16:13:05 /



POSTAT AV: Johanna

skit bra :D

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 16:20:14 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Maria

Jätte bra själv tycker jag inte du härmar någon du skriver sjukt bra. Tycker det skulle varit jobbigt om någon sa att jag skriver som andra man lägger ner massa tid på att skriva så..



Skit fin blogg btw. Kolla in min inte värst bra novell men.. Ganska ny också så inte många läsare :( för långt blev denna kommentar sorry! :)

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 17:53:04 / URL: http://biiebsstories.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Ohlala..! ♥

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 18:26:02 /



POSTAT AV: Samira Bieber !! <33

Meeeeeer du skriver sjukt bra jag älskar verkligen din novell !! <3 :D

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 20:52:25 /



POSTAT AV: Ida

Haha vad fick du det ifrån? Jag gör visst gratis designer, men just nu, bara till novellbloggar :) <3

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 21:58:56 / URL: http://biebsordie.blogg.se/



POSTAT AV: Ace

Jasmine, du får självklart göra som du vill. Det finns många liknande filmer/böcker men det som vi stör oss mest på är hur folk kopierar karaktärerna. Jag tar också detta seriöst eftersom jag själv blev nersmutsad och kopierad av copycats, jag är ju en del av WTB-storyn. Det är lugnt, du kan skriva som du vill och så länge du inte härmar karaktärerna eller detaljerna som gör denna story unik så har vi inget att säga :]

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 22:24:46 / URL: http://accordingtosina.blogg.se/



POSTAT AV: Ida

Jaså visste du inte att idalager.blogg.se var min blogg? ;)) Haha vadå pinsamt? Vad är pinsamt? :o <3

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 00:36:11 / URL: http://biebsordie.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback