@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 17 - Justins Friend


Stress var väl det ända ordet som befann sig i mitt huvud just nu. Scooter sa att han bara skulle åka iväg och hämta Carin, men han hade varit borta i över tre timmar och konserten skulle börja om mindre än en timme. Ryan var borta också. Han hade slutat för att leva sin dröm... Om han bara var här nu.. Då skulle jag ha på mitt rätt scenkläder och antagligen sitta och slappna av i en soffa. Men det kunde jag verkligen inte göra.. Jag ringde Scooter för tjugosjunde gången men fick inget svar. Jag svor högt för mig själv och kastade min telefon i soffan.
''Justin'', det var Roses ljusa stämma. Jag vände mig om och stirrade frågandes på henne. Hon log och det såg ut som att hennes leende lyste upp hela rummet.
''Goda nyheter'' sa hon, ''Scooter är här om fem minuter''.
Jag pustade ut. ''Tack och lov! Men varför tog det så lång tid?'' Frågade jag och rättade till min keps. Hon skrattade. ''Galna fans'', förklarade hon. Jag nickade, ''okej.''
''Justin!''
Jag vände mig om med ett ryck. Det var Mama Jan. ''Kom nu, vi ska kolla rösten!'' Ropade hon. Jag nickade och vände mig om mot Rose igen.
''Vi ses senare'' sa jag. Hon nickade. Jag kramade om henne och sprang sedan in till Mama Jans rum. Jag stängde dörren bakom mig och slog mig ned i soffan.
''Vad är det på gång mellan dig och Rose egentligen?'' Frågade hon. Jag höjde på ögonbrynen. ''Ingenting'' sa jag förvånat. Hon kollade på mig med en otrovärdig blick, sen ryckte hon på axlarna.
''Hon är en fin tjej'' sa hon. Jag nickade, ''ja det är hon. Det är hon verkligen.''


''Rose!''
Jag vände mig om med ett ryck och möttes av Scooters förvirrade uttryck. ''Det är så du heter visst?''
Jag nickade, ''det är jag det.''
''Men vem är du?'' Frågade han och skrattade till. Jag log. ''Justins kompis'' sa jag och sträckte fram handen. Han nickade, ''Scooter. Förlåt''. Jag skrattade, ''det är lugnt.''
''Men har du sett Justin någonstans? Vi har ont om tid'', sa han. Jag tänkte efter, han försvann ju in till Mama Jan. Hette hon så?
''Ja. Han är och tränar på rösten med Mama Jan'' sa jag. Han nickade och kastade en blick på klockan. ''Då hoppas jag att dom har tränat klart för om tjugo minuter ska han stå på scenen och innan det ska han ha scenkläder på sig och vi ska ha bett en liten bön'' sa han. Jag nickade, ''gå in och säg till dom bara'' sa jag och log. Scooter nickade och försvann iväg mot rummet.
Jag satte mig ned i soffan och drog upp min mobiltelefon ur jeansfickan. Ett nytt meddelande ifrån något nummer som inte fanns i min kontaktlista.
Jag öppnade meddelandet. ''Jag saknar dig i mina armar. Kom tillbaka till mig. Snälla''
Jag spärrade upp ögonen och förstod verkligen ingenting. Vem i helvete var denna person?
''Rose, kom!''
Jag kollade upp. Det var Pattie. Jag tryckte snabbt ner mobilen i fickan igen och reste mig upp ifrån soffan. Jag gick och ställde mig mellan Pattie och Justin i ringen. Det var dags för bönen. Pattie och Justin tog min hand och jag kände att Justin höll den mycket hårdare än vad Pattie gjorde. Jag kramade Justins hand hårt tillbaka och stängde ögonen.
''Kära gud, vi vill tacka dig för allt du gör. För att du ger oss mat på bordet och tak över huvudet... Och speciellt för att du ger Justin den här chansen, han är dig evigt tacksam. Tack. Amen.''
Pattie släppte min hand. Jag öppnade ögonen och alla hade släppt taget om varanns händer. Förutom Justin, han höll fortfarande ett hårt grepp om min hand.
Jag log osäkert åt honom och han log brett tillbaka. Han drog in mig i en kram och jag andades in vaniljdoften.
''Lycka till'' sa jag och log. ''Tack så jättemycket.''
Jag släppte motvilligt taget och han log åt mig innan han sprang mot scenen.
''Atlanta! Är ni redo?!'' Hörde jag honom ropa inte långt efter. Jag gick närmre scenen så att jag kunde se honom. Han satte sig i ett hjärta med sin gitarr och hissades långsamt uppåt. Jag stod och kollade på honom och han började sjunga på Never Let You Go. Jag kunde verkligen inte göra något annat utom att le.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 16 - A Special Girl

''Shawty with you, with you.. Under the mistletoe'' hörde jag Justins fina stämma sjunga inifrån badrummet. Jag log brett. Hans sångröst var verkligen unik, det borde jag ha märkt tidigare. Eller kanske hade jag gjort det, utan att riktigt kunna inse det.
''Under the mistletoe'' sjöng jag med. Justin flämtade till och toalett dörren öppnades snabbt. Jag spärrade upp ögonen och undersökte hans ansikte. Han lös upp och log ett änglalikt leende.
''Vad fint du sjunger'' sa han och fortsatte le. Jag skakade på huvudet, ''om det är någon som sjunger fint här så är det du. Fast det får du väl höra flera miljoner gånger om dagen'' sa jag och skrattade till. Justin flinade, ''kanske'' sa han och försvann in på rummet. Jag skrattade och gick in på badrummet. Jag låste toadörren och borstade mina tänder, när jag var klar fastnade min blick på diamant ringen som låg på handfatet. Jag tog upp den och granskade den. Den var av äkta silver och äkta diamanter. Vem köper något sådant? Jag höll ett hårt grepp om ringen och tog med den in till sovrummet. Justin låg i sin säng med täcket över sig. ''Är du vaken?'' Frågade jag.
''Mmm..'' Mumlade han. Jag log. ''Du glömde din ring på handfatet'' sa jag. ''Äh'' mumlade han. ''Du kan få den.''
Jag spärrade upp ögonen och det kändes som att min haka skulle falla i golvet närsomhelst, ''du skojar'' sa jag.
Han skakade på huvudet och öppnade sina ögon. ''Jag fick den av min mormor'' förklarade han, ''hon ville att jag skulle ge den till någon speciell.''
Jag rynkade på ögonbrynen. ''Men jag är inte speciell!'' Sa jag förvånat. Justin spärrade upp sina ögon.
''Du är den mest speciellaste tjejen jag har träffat'' sa han. Jag skakade på huvudet med ett skratt och kände hur generad jag blev. ''Sådär säger du säkert till alla'' sa jag och skruvade på ringen på fingret. Jag kröp ner under mitt täcke och stängde ögonen.
''Tro vad du vill, men det är sanningen'' viskade Justin. Jag funderade på vad han sagt men min hjärna stängdes av totalt och jag somnade direkt.

*

''Vakna!'' Skrek Justin i mitt öra. Jag flög upp ur sängen skrikandes och kollade förskräckt på Justin. Han flinade. ''Jag sa ju att jag kunde väcka henne!'' Ropade han. Förmodligen till min mamma, eftersom att hon aldrig lyckas.
''Ditt... Monster!'' Utbrast jag förvirrat. Han skrattade, ''förlåt'' sa han och drog upp mig ifrån golvet. ''Jag har en konsert idag vilket betyder att vi kommer ifrån det här träsket iallafall i några timmar'' sa han och log. Jag lös upp. ''Yes!'' Utbrast jag och gav honom en highfive. Han besvarade den glatt.
''Så, byt om! Vi ska vara i arenan om två timmar och det ligger en och en halvtimme härifrån'' sa han. Jag nickade och sprang snabbt in på badrummet.

Sånt där ''mellankapitel'' som måste vara med ibland! Jag behöver lite kritik och åsikter :) Berätta gärna vad jag borde ändra på osv! 10 Kommentarer för mer :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

En till novellblogg!

Jag har skapat en till novellblogg där jag ska börja skriva på en novell som heter ''Thanks to you''. Jag kommer självklart fortsätta skriva här! :) Men gå in på bloggen och kommentera så jag vet om handlingen är bra! :)

Justinbiebznovell.blogg.se

@ Talkin 2 you guys

Vad tycker ni?

I'm back!

Det kommer ett nytt kapitel ikväll! Men hörrni, jag tänkte skapa ännu en novellblogg till. Så att jag har två att skriva på. Tillexempel, om jag får hjärnsläpp på ena så skriver jag ett kap på den andra? Förstår ni? Haha men vad tycker ni om det? :)

Kram Jasmine

@ Talkin 2 you guys

Bloggpaus

Jag har bestämt mig för att ta en liten paus. Inte länge alls! Men bara så att ni inte börjar klaga på uppdateringen. Jag ska ge er tre anledningar; för det första, så är det så mycket plugg nu innan höstlovet. Och för det andra, så åker min kille till Norge på söndag så jag vill hinna spendera tid med honom :( och för det tredje så bråkar jag med något töntigt killgäng. Hahaha. Jag kommer iallafall tillbaka antingen på lördag eller söndag. Vi får se! Förlåt, och tack för att ni står ut! Men se det positivt, imorgon (fredag) så är det sista dagen innan höstlovet. Då kommer jag uppdatera riktigt bra eftersom att jag inte har något planerat :) att göra alltså! Tack så mycket för att ni väntar och för att ni ens läser novellen! Ni har ingen aning vad det betyder för mig! Thank you.

Hoppas ni finns kvar när jag kommer tillbaka om ett par dagar. <3

@ Talkin 2 you guys

Teenager:)

Hello.

Förlåt för den låga uppdateringen! Idag firas min födelsedag, men jag ska försöka få upp åtminstonde ett kapitel ikväll :) See you soon! (:

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 15 - We Got Lost

''Fryser du?'' Frågade Justin. Jag ryckte på axlarna, ''lite kanske.'' Sanningen var att jag frös riktigt mycket. Jag kunde knappt röra mina fingrar, jag hade gåshud och jag hackade tänder. Han tog snabbt av sig sin jacka. ''Jag ser att du fryser mer än vad du säger att du gör'' sa han. Jag skrattade, ''du behöver inte ge mig din jacka. Då fryser ju du istället'' sa jag.
Han skrattade, ''det gör inget.'' Jag suckade och drog på mig hans jacka. Den var varm och skön. ''Tack'' sa jag och log. Han log stort tillbaka, ''no big deal.''
''Fem dagar kvar tills vi lämnar det här träsket'' sa jag och skrattade. Justin skrattade med mig, ''ja.'' Sa han. ''Det känns rätt tråkigt faktiskt..''
Jag kunde inget annat än att hålla med. Det var faktiskt rätt trevligt här, jag och Justin hade kommit varann mycket närmare. ''Jag håller med'' mumlade jag. Jag drog jackan tätare om mig och andades in vinterluften. ''Jag ska på turné snart'' sa han och kollade ner i marken. Jag blev genast ledsen. Fan.
''När?'' Frågade jag. Han suckade, ''om två veckor.'' Jag blev på mycket sämre humör, men pressade fram ett stort leende ändå.
''Se det positivt'' sa jag, ''dina fans älskar dig. Du älskar dom, och jag vet att dom gör dig glad'' sa jag. Justin nickade med ett brett leende, ''sant.''

*

Det hade blivit kväll. Jag och Justin gick fortfarande ute och pratade om allt möjligt. ''Gillar du inte honom?'' Skrattade Justin. Jag skakade på huvudet och försökte andas mellan mina skrattattacker. ''Han är typ den största nörden någonsin!'' Skrattade jag. Justin nickade instämmande, ''kolla!'' Utbrast han. ''Det snöar!''
Jag kollade upp på himlen. Mycket rätt, snöflingor föll långsamt ner mot marken. Jag lös upp och började springa runt i cirklar, precis som när jag varit yngre.
Jag slutade inte förns Justin ropade på mig, ''hörru!'' Ropade han högt. Jag vände mig om och kollade på honom, han stod och pekade på mig. Jag skrattade till.
''Förlåt om jag stör din lilla barnstund'' sa han, ''men vi måste nog börja gå tillbaka nu.'' Jag nickade och skrattade färdigt innan jag tog ett djupt andetag och sprang ikapp Justin. Vi började långsamt gå. ''Här, du kan få din jacka nu'' sa jag. Justin skakade på huvudet, ''nej. Jag vill inte att du ska frysa'' sa han och log. Jag log brett tillbaka, ''du är så söt'' sa jag och fick lust att lägga mig ner på marken och göra snöänglar. Dock gick det inte, det fanns inte tillräckligt med snö.
''Jag är hungrig'' sa Justin. Jag skrattade till och nickade, ''jag med.''

*

Jag smällde igen ytterdörren efter oss. Klockan var halv nio på kvällen och vi var äntligen tillbaka i huset. ''Var har ni varit?'' Frågade Pattie. Hon och mamma stod direkt framför oss.
''Vi gick vilse'' sa jag. Justin nickade, för att hålla med mig. Mamma skakade på huvudet för sig själv. ''Jag visste det!'' Sa hon. Pattie skrattade och kollade på oss.
''Är ni hungriga?'' Frågade hon. Jag nickade, ''ja!'' Utbrast vi samtidigt.

Sorry för kass update!

@ Talkin 2 you guys

Skriver :)

Heluu.

Förlåt för kass uppdatering. Det märks verkligen att jag har börjat i högstadiet.. Men nu börjar jag på nästa kapitel, imorgon kommer det två och på onsdag är det min födelsedag så jag vet inte :) Tack för att ni står ut!

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 14 - What Are You Doing To Me?

''Jag saknar dig'' sa jag tyst och snyftade till i telefonen. Jag hade precis fått reda på att min pappa hade fått ett nytt arbete i Kina och skulle inte komma hem förns om två månader. Tro det eller inte, men han arbetar som en fotograf. Eller snarare, en paparazzi.
''Jag saknar dig också mitt hjärta'' sa han lågt. Jag stängde ögonen hårt och tänkte tillbaka på tiden då pappa jobbade som lastbilschaufför. Allt hade varit så mycket bättre då.
''Måste du ta erbjudandet?'' Viskade jag. Jag hörde en tung suck i andra änden, och visste mycket väl att det var ett 'ja.'
Jag svalde hårt och kollade på Justin som hade vaknat igen, ''ja tyvärr'' sa han. Jag nickade och kände hur mina tårar började rinna igen.
''Okej. Jag älskar dig'' sa jag. Pappa snyftade till i luren. ''Jag älskar dig också. Ta hand om mamma. Ta hand om Justin'' sa han och snyftade till igen. ''Jag kommer hem snart.''
Jag nickade. ''Hejdå pappa.''
Jag la motvilligt på luren och borrade ner ansiktet i knät. Justin reste sig upp ur sin säng och kollade på mig med en bekymrad blick. Han satte sig ned i min säng bredvid mig.
''Vad händer?'' Frågade han och la armen om mig. Han tog sin tumme och torkade bort mina tårar med den.
''Min pappa'' suckade jag. Justin nickade förstående. Han visste mycket väl att min pappa var paparazzi och var borta väldigt ofta.
''Han har fått ett erbjudande i Kina och kommer inte hem förns om två månader'' mumlade jag. Justin drog in mig i sin famn och jag la mitt huvud på hans bröstkorg.
''När jag är på turnéer och saknar min familj..'' Började han och tog ett djupt andetag. ''Då tänker jag på hur glada dom är för min skull'' viskade han. ''Din pappa, han är en riktigt bra pappa. Han är så sjukt stolt över dig och han saknar dig grymt mycket. Därför måste du visa honom att du är stark. Prata med honom i telefon på kvällarna, det kommer bli bättre. Jag lovar. Han kommer tillbaka snart'' sa Justin. Jag kollade upp på honom. ''Jag vet inte hur du får mig på så bra humör. Men tack'' sa jag och log stort. Han log minst lika stort som mig.
''Allt för dig'' viskade han och pussade mig på pannan. Vi satt tysta och stirrade på väggen framför oss. Jag lutade mitt huvud på Justins axel och mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Till slut lät jag dom stängas.

*

Nästa morgon vaknade jag av att solen lyste in i rummet. Jag slog försiktigt upp ögonen och såg att Justin låg bredvid mig. Jag hade fortfarande mitt huvud på hans axel.
Jag kliade mig i ögat och satte mig upp försiktigt. Jag kollade på Justins ansikte. Han var så.. Söt. Nej, söt var inte riktigt bra nog. Jag skakade på huvudet. Vad är det han gör med mig...?
Jag gäspade och reste mig försiktigt upp ur sängen. Jag ställde mig framför fönstret och kollade ut. Solen lyste, men det såg riktigt kallt ut. Det var frost överallt. Jag log. Vintern var påväg, jag älskade vintern.
''Fint väder va?''
Jag ryckte till av Justins röst. Jag vände mig om och log brett. Hans hår stod åt alla håll och just då var han det ända som existerade i min värld. Jag förstod verkligen inte... Vad han gjorde med mig. Jag ville bara slå armarna hårt om honom och pressa mina läppar hårt mot hans. Jag stängde ut tanken. Det skulle jag aldrig kunna göra.
''Ja'' svarade jag och log.
''Vill du ta en promenad senare?'' Frågade han. Jag nickade, ''självklart'' log jag och drog på mig min ring på fingret.

''Of Course''.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 13 - A Black Cat

Vi gick tysta in i huset och det såg rent ut sagt förjävligt ut. Golven var inte särskilt hållbara, och det såg ut som att hela huset skulle rasa samman närsomhelst. ''Ärligt talat,'' sa Justin och suckade tungt, ''vi kan inte stanna här!''
Jag nickade instämmande. ''Snälla kan vi inte bara åka hem igen?'' Mumlade jag.
Både mamma och Pattie skakade på huvudet, ''vi ger det en chans'' sa Pattie och mamma nickade för att instämma.
''Här sover ni'' sa mamma och slog upp en dörr. Jag kikade in och spärrade upp ögonen när jag såg rummet. Trägolvet var trasigt, flera plankor hade ramlat ner och om någon utav oss skulle gå i sömnen så skulle vi också ramla ner. Det fanns två träsängar och en liten brasa. Det var allt. Inte ens en liten tv.
''Jag trodde vi kom hit för att ha kul'' muttrade Justin.
''Var inte så negativa!'' Sa Pattie. ''Vi kommer ha kul!''
Jag suckade tungt och ställde min väska bredvid den ena sängen. ''Jag sover här, om det är okej?'' Sa jag och kollade trött på Justin. Han nickade, ''visst.''
Han satte sig ned på sin säng och det brakade till. Jag brast ut i skratt och Justin började också skratta.
''Gud vad kul vi ska ha här'' sa Justin ironiskt. Jag nickade, ''jättekul.''

*

Klockan slog halv två och jag hade fortfarande inte somnat fast jag var hur trött som helst. Det var någonting som hindrade mig ifrån att somna, men jag vet inte vad. Kanske var det huset?
Jag reste mig upp ur sängen och gick ner för den lilla trappan och in till köket. Jag öppnade kylskåpet och tog ut bunken med saft jag tagit med mig hemifrån. Jag skruvade upp locket och drack direkt ifrån flaskan.
''Kan du inte heller sova?''
Jag flämtade till av Justins röst och jag var riktigt nära på att smälla till honom med saftbunken.
''Förlåt!'' Utbrast han och började gapskratta. Jag tog handen för hjärtat och försökte lugna ner mig.
''Din lilla...'' Fick jag fram. Justin fortsatte skratta och tog saftbunken ifrån mig. ''Jag är så törstig'' sa han och drack direkt ur den. Jag flinade, ''hoppas du inte har bacillskräck Biebs'' sa jag. Han spottade ut saften över golvet. Jag stirrade förvånat på honom och han brast ut i skratt igen, ''skoja bara'' sa han och drack en klunk till. Jag skrattade och skakade på huvudet för mig själv.
''Du är galen'' sa jag och log. Han log brett, ''jag vet.''
Helt plötsligt knakade det till i trappan och mitt hjärta slog ett extraslag. Jag tog handen för munnen för att inte skrika. Mamma och Pattie sov ju här på nedervåningen, och det var bara jag och Justin som befann oss där uppe? Inte just då, men ingen annan var där!
''Vad var det där?'' Viskade Justin och kollade förskräckt på mig. Jag ryckte på axlarna, ''ingen aning'' sa jag med stora ögon.
''En katt!'' Utbrast Justin och pekade. Jag kollade neråt och fick syn på en stor svart katt som satt inne i köket nu. Jag spärrade upp ögonen, ''det måste ha varit den'' fortsatte han.
''Men hur i..'' Började jag.
Han skakade på huvudet. ''Jag har verkligen ingen aning Rose'' sa han och kollade på mig med öppen mun.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 12 - We Can't Stay Here

''Åh, kolla svanarna!'' Utbrast jag. Justin följde min blick och han lös upp när han såg på dem. Vi hade precis käkat på McDonalds och nu satt vi bara vid parken och tog det lugnt innan vi skulle fortsätta åka i två timmar.
''Kom'' log Justin och drog med mig bort till svanarna. Jag pressade ihop ögonen. Justin skrattade, ''kom igen, dom är inte farliga'' sa han och drog upp sin iPhone ur fickan. Han började fotografera dem, vilket kanske inte var särskilt smart. Svanarna kom en efter en emot oss.
''Shit'' muttrade Justin och tappade sin iPhone i leran. Jag brast ut i skratt, men när jag såg hur nära svanarna var fick jag panik. Justin stod kvar som förstelnad, så jag antog att jag fick spela hjälten i det hela. Jag tog snabbt upp hans iPhone, räckte honom den och drog med honom bort ifrån svanarna. Han andades tungt när vi satte oss ned på parkbänken, ''det var nära ögat'' sa han och pustade ut.
Jag nickade. ''Yes'', mumlade jag.
''Du är en hjälte'' sa han och skrattade till. Jag log, ''visst är jag?''
Han flinade och kollade ned på sin iPhone som han höll i handen. Den var väl rent ut sagt.. Skitig. Nej fel ord, förstörd.
''Fan'' sa han och började tvätta av den på sin tröja. Jag brast ut i skratt igen, ''du är galen'' log jag. Justin nickade och kollade djupt in i mina ögon, ''på ett bra sätt hoppas jag'' sa han och log.
Jag nickade, ''självklart.''
''Ungar, kom nu vi ska åka!'' Ropade mamma bakom oss. Jag blinkade och reste mig upp ifrån bänken. Justin sträckte ut sin hand så jag drog upp honom ifrån bänken.
''Let's go'' mumlade jag.
''Två timmar till i en bil'' muttrade Justin. Jag skrattade till, ''det klarar vi.''

*

''I just need somebody to love..''
Justins röst ekade i radion. Både jag och han började sjunga med och vi skrattade som galningar när jag sjöng fel text.
''Du sjunger jättebra'' berömde Justin när låten var slut och Lady Gagas låt Alejandro började spelas istället. ''Du borde satsa på din sångkarriär'' fortsatte han.
Jag brast ut i skratt och skakade på huvudet, ''nej tack'' sa jag och log. ''Jag kan inte sjunga.''
Justin spärrade upp sina ögon. ''Skämtar du med mig eller?'' Frågade han. Jag log generat och skakade på huvudet, ''nej.''
''Vi är framme!'' Utbrast Pattie. Jag vände blicken mot fönstret och kollade ut på spökhuset utanför, ''ni.. Skämtar va?'' Fick jag fram. Jag vände mig om och Justin såg lika förvånad ut som mig.
''Jag... Jag förstår att det var billigt'' stammade mamma fram. Jag svalde hårt.
''Kör hem mig'' pep jag. Justin nickade instämmande.
''Huset kanske inte ser sådär.. Jätte hemtrevligt ut, men det är bara ett hus så jag tycker vi ger det ett försök'' sa Pattie och log.
Jag skakade på huvudet. ''Aldrig i livet!'' Utbrast Justin. Jag höll med honom till hundra procent, här kan vi ju knappast stanna i en hel vecka.
''Snälla kan vi inte åka hem?'' Viskade jag. Mamma skakade på huvudet, ''jag håller med Pattie. Vi stannar över natten iallafall och ser hur det är'' sa hon och log. Jag kollade på Justin med skräckslagna ögon, och han mötte min blick med lika skräckslagna ögon.
''Hjälp'' mimade jag.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 11 - Under The Mistletoe

''Justin! Tänd lampan!'' Skrattade jag. Jag såg i mörkret hur Justin skakade på huvudet. Han skrattade till, ''fotografera mig nu'' flinade han. Jag höjde på ögonbrynen, ''hur ska jag kunna fotografera dig i mörkret?'' Frågade jag. Justin brast ut i skratt.
''Nu för tiden finns det effekter på kameror'' sa han. Jag nickade, ''juste''. Jag tryckte på en knapp och effekten gjorde så att det blev ljust i rummet. Jag höjde på ögonbrynen, ''vad coolt!'' Sa jag och log.
Justin skrattade ännu en gång, ''i know, right?''
Jag log. Justin ville att jag skulle försöka fotografera honom till hans nya album ''Under the Mistletoe'', vilket bara var på skämt förstås. För det första kunde jag inte fotografera, och för det andra måste det vara någon proffsig typ.
''Okej, nu kör vi'' mumlade jag och riktade kameran mot Justins ansikte.
''Ungar, kom nu vi ska åka!'' Ropade Pattie från nedervåningen. ''Skynda dig!'' Väste Justin och kollade in i kameran med en intensiv blick. Jag tog snabbt kortet och log för mig själv utan att ha sett resultatet.
''Ungar!'' Ropade Pattie. Jag slängde snabbt ner kameran i min väska och sprang ner för trappan med Justin tätt bakom mig.
''Men bilden då?'' Mumlade Justin. Jag flinade. ''Vi kollar på den senare'' sa jag och drog på mig mina skor. Justin nickade och gjorde detsamma.
Mamma hade hyrt en liten stuga som vi skulle bo i, i ungefär en vecka. Mamma och Pattie tyckte det var så längesen vi alla gjorde någonting tillsammans. Pappa var iväg på något jobbarbete så han kunde inte följa med. Det skulle självklart bli kul att åka dit, men att bo i samma rum som Justin låter inte lika lockande. Inget illa menat då, men han snarkar som en gris.
''Får jag se bilden nu?'' Frågade Justin när vi satt i bilen. Jag tog fram min laptop ur väskan, ''jag ska bara redigera den först'' mumlade jag och drog upp kameran också. Jag kollade på alla nytagna bilder och log när jag såg bilden på Justin. Han kollade in i kameran och såg... Riktigt bra ut. Jag skakade på huvudet för mig själv och laddade över bilden till datorn. Sedan gick jag in på Photoshop och började redigera den.
Jag skrev ''JUSTIN BIEBER'' med stora, röda och glittriga bokstäver. Under skrev jag ''Under the Mistletoe'' med vit text. Sedan la jag dit några snöflingor, och när bilden var helt färdig log jag brett. Jag sparade den till datorn och visade den för Justin. Han gapade och slet inte blicken ifrån datorn.
''Wow'', fick han fram. Han tog upp sin iPhone ur sin ficka och sin usb-kabel. Han satte in sladden i datorn och förde över bilden till sin telefon. Han fortsatte hålla på med den.
''Vad gör du?'' Frågade jag nyfiket. Justin kollade upp från skärmen och la ner sin iPhone i fickan igen.
''Jag skickade bilden till Scooter och sa att det blir bilden till albumet'' sa han. Jag gapade och vände min blick till bilden som var på datorn.
''Skojar du med mig?'' Fick jag fram. Justin skakade på huvudet. Det plingade till i hans mobil. Han tog snabbt upp den, stirrade på skärmen en stund och lös upp. Han visade mig meddelandet som var ifrån Scooter.
''Vem är konstnären bakom detta?! Denna bild blir det definitivt!!!''
Jag spärrade upp mina ögon och det kändes som att jag skulle tuppa av vilken sekund som helst. Skulle jag få äran att.. Få vara fotograf.. Jag stängde ögonen och skakade på huvudet.
''Ta det lugnt!'' Utbrast Justin och la sin ena arm runt mig, ''men du måste vilja det också'' la han till.
Mina kinder hettade till.
''Självklart'' sa jag, ''ofta man inte vill?''
Justin skrattade och ryckte bort sin arm, ''grymt'' sa han. ''Tack Rose''. Jag kollade in i hans ögon och log. ''Tack själv''.
Mamma hostade till, ''vi ska äta här'' sa hon och svängde in vid McDonalds. ''Wow Rose'' mumlade Justin. ''Om du äter här så tror jag verkligen att du har lämnat the diva Rose bakom dig'' sa han och log.
Jag log, ''Give me a cheesburger''.
Alla brast ut i skratt. Justin la sin arm runt mig igen, ''i'm glad you're back'' sa han och log brett.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Mistletoe

Förlåt, min mammas födelsedag firades igår! Det kommer kapitel ikväll.

Jag är tvungen att lägga ut den här trailern, ifall ni inte har hört den så måste ni verkligen lyssna på den! Absolut värt det. Är det bara jag som tycker att Justin verkligen har förändrats sen 2009? På ett bra sätt förstås..

Love it.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Jag är inte död..

Förlåt.

Det är så mycket som händer just nu, och så har jag varit riktigt upptagen den här veckan! Jag kan garantera att det blir bättre i helgen. Imorgon är jag upptagen hela dagen, men på kvällen/natten kommer det upp något/några kapitel! I don't know yet. Förlåt iallafall.. Nu vet ni.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 10 - Old Times

''Jag försöker'' muttrade jag för mig själv och dunkade huvudet hårt mot väggen. Justin gick förbi mig med ett brett flin på läpparna. Han slog sig ned i våran soffa och började kolla på någon hockeymatch. Jag försökte kontrollera min ilska men det gick verkligen inte. Jag vill bara slå på något. Jag slog handen hårt i väggen så att det blev ett litet hål. Jag svor för mig själv och gick in till vardagsrummet där Justin satt. Jag stängde av tvn och ställde mig framför den.
''Hey, vad gör du?!'' Frågade Justin och jag skymtade ett flin.
Jag andades ett djupt andetag för att lugna ner mig.
''Jag försöker!'' Upprepade jag. Han höjde på ögonbrynen och kollade förvirrat på mig. ''Försöker vadå?''
''Jag har bett om ursäkt. Och visst, jag förstår om du inte förlåter mig! Men varför håller du på såhär för?! Du pratar med mig som att vi alltid varit vänner, flinar åt mig, gör narr av mig...'' Jag skrattade till åt hur gammalt det lät men fortsatte, ''och det är inte roligt Justin! Förlåt mig eller inte men snälla håll inte på såhär!'' Sa jag och suckade tungt. Justin log svagt innan han sa, ''du har rätt.'' Han reste sig upp ur soffan och kom fram till mig. Jag höjde på ögonbrynen. Han omfamnade mig i en kram och jag besvarade den med ett osäkert leende.
Han släppte taget om mig och log, ''vänner?'' Sa han. Jag nickade. Yes! ''Vänner'' sa jag och log.

*

''Vi kommer göra oss illa!'' Sa jag och kollade hopplöst på Justin. Han skakade på huvudet, ''det går bra'' sa han och satte sig på cykeln. Jag tog ett djupt andetag och satte mig ned där bak på pakethållaren.
''Jag fattar inte att jag gör det här'' mumlade jag. Justin skrattade till och hans blick fastnade på den branta backen. Jag kollade ner för den och svalde hårt. Den ända anledningen till att jag väljer att åka ned för den var för att Justin kallade mig feg. Han sa att han åkt ner för den flera gånger och att det gått hur bra som helst.
''Ska jag berätta en sak?'' Sa Justin plötsligt. Jag nickade, ''vadå?''
Han brast ut i skratt, ''ärligt talat så har jag aldrig åkt ner från den här backen.''
Jag spärrade upp ögonen, ''va?'' Han skrattade och började cykla. ''Nej!'' Skrek jag men det var försent. Vi åkte ner för backen riktigt snabbt och det ända jag hann göra var att knipa ihop mina ögon riktigt hårt. Jag skrek och kände hur vinden tog ett kraftigt tag om mitt hår. Allting gick så fort. Ifall vi skulle ramla nu, så skulle det sluta riktigt illa.
''Vi klarade det!'' Utbrast Justin. Jag slog upp ögonen och log lättat när jag såg att vi stod på en gräsmatta.
''Yes!'' Sa jag ivrigt och gav Justin en highfive. Han besvarade den glatt.

*

Det hade blivit mörkt. Vi gick tysta hemåt, ''så..'' Började jag för att avbryta tystnaden. ''Vad händer imorgon?'' Frågade jag. Justin gjorde en grimas, men log sedan.
''Ingen aning'' sa han och ryckte på sina axlar. Men jag såg på långa vägar att han döljde någonting för mig.
''Okej'', svarade jag. ''Vi ses väl någon gång'' sa Justin och log när vi stod utanför mitt hus. Jag nickade.
''Det gör vi nog.''
''Ta hand om dig då'' mumlade han. Jag nickade, ''du med.''
Han log. ''Kram?'' Sa han. Jag skrattade till och omfamnade honom i en kram. ''Hejdå'', sa han och log. ''Hejdå Bieber'' sa jag och kastade en slängkyss till honom. På skoj förstås.

Han skrattade, ''gör aldrig om det där'' sa han. Jag skakade på huvudet. ''I won't'', mumlade jag. Han skrattade till en sista gång innan han försvann in i mörkret. Jag log när jag öppnade dörren och stängde den bakom mig.
Idag hade jag varit med.. Den där gamla Justin. Justin som alltid log, skrattade, var glad, rolig, fantastisk, trevlig och han var min vän. Och det hoppades jag att han alltid skulle vara. Jag undrade om han såg samma sida ifrån mig. Mitt gamla jag, men ändå mitt nya. Det plingade till i mobilen, och där fick jag svaret.
''Jag är glad att du är tillbaka, the same Rose Stone! ;) /Justin''
Jag log.


@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Åh..

Jag har de finaste + bästa läsarna ♥

Det kommer mer kapitel imorgon. Tack för allt stöd hörrni! Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan er :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 9 - What The Hell?

Jag kollade äcklat på min spegelbild. Det hade jag gjort i säkert en halvtimme nu. Bara stirrat..
''Rose''
Jag fortsatte kolla i spegelbilden och kollade överraskat på Justin som stod bakom mig.
''Hej'' fick jag fram. Skulle han förlåta mig nu? Snälla.. Jag stängde ögonen och hoppades på det bästa.
''Jag lovade din pappa att se till hur du mådde'' mumlade han. ''Men du ser ut att må bra'' fortsatte han och försvann snabbt ut ur rummet. Jag spärrade upp ögonen. Okej, inte det jag hoppats på men han pratade åtminstonde med mig.
''Jaha'' sa jag lågt för mig själv. Jag reste mig till slut upp och lämnade mitt rum. I köket hörde jag Patties, mammas, pappas och Justins glada röster. Jag svalde hårt och gick in till köket. En pinsam tystnad spred sig i köket. Jag skakade på huvudet för mig själv och hällde upp ett stort glas vatten.
''Det finns cola om du vill ha'' sa mamma. ''Nej förlåt, det var inget'' sa hon snabbt. Jag hade aldrig gillat cola för att det var så himla mycket socker i det. Men det lät rätt lockande.
''Jo, jag tar gärna ett glas cola'' sa jag och hällde ut mitt vatten. Jag fyllde glaset med cola och kände allas förvånande blickar på mig.
''Snälla sluta stirra på mig sådär'' pep jag. ''Det är obehagligt.''
Mamma nickade. ''Förlåt'' mumlade dom i kör.
''Det är lugnt'' muttrade jag och slog mig ned vid bordet bredvid Pattie och mittemot Justin och mamma.
''Hur är det med dig?'' Frågade Pattie och log. Jag log tillbaka. ''Det är bra, hur är det själv?''
Hennes leende blev större. ''Det är fantastiskt!'' Sa hon. Jag skrattade till och tog en klunk cola. ''Kul att höra''.
''Hur var det i Afrika?'' Frågade Justin plötsligt.
Jag kollade förvånat på honom. Han log.
''Det var väl...'' Började jag och letade efter rätt ord. ''Kul'' sa jag och svalde. ''Jag lärde mig verkligen en läxa, ser ni? Jag dricker cola'' sa jag och skrattade till.
Mamma nickade. ''Ja, du har verkligen förändrats'' sa hon. ''På ett bra sätt'' la Justin till.
Jag spärrade upp ögonen. Vad i helvete håller han på med?

Förlåt.. Allting känns så hopplöst just nu...
15 Kommentarer för mer.. Förlåt.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Information :)

Sunday funday..

Jag ska iväg snart om tjugo minuter. Sen när jag kommer hem ska jag plugga, duscha, städa osv. Hatar söndagar.. Men det kommer självklart 1-2 kapitel ikväll. Bara så att ni inte sitter och väntar, men kika in senare ikväll. Jag meddelar er när jag börjar på kapitlet :)

Take care, peace :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 8 - Damn It

Jag flämtade till. Han kollade på mig med stora ögon. ''För..'' Han stängde sin mun igen och skakade på huvudet. ''Det var inte meningen'' sa han och gick och satte sig i fåtöljen en liten bit bort. Jag kollade ner på min blöta tröja och ryckte på axlarna.
''Det gör inget'' mumlade jag. Justin spärrade upp sina ögon och kollade stumt på mig. Pappa också. ''Vadå?'' Sa jag förvirrat. Justin kollade granskande på mig.
''Jag kom för att be om ursäkt'' sa jag och kollade skamset på Justin. Han flämtade till och såg ut precis som mamma gjort tidigare. Sedan såg han arg ut.
''Jag är inte på humör för att skämta nu'' sa han. ''Så gå och lura någon annan.'' Jag spärrade upp ögonen. Pappa log åt Justin.
''Cykeln är lagad nu'' sa han och reste sig upp. Sedan kollade han på mig. ''Jag lämnar er ensamma'' sa han och lämnade garaget.
Justin kollade på mig med en tom blick.
''Så, nu kan du börja mobba mig'' sa han. Jag skakade på huvudet och tog ett djupt andetag. ''Jag är ledsen för allt jag har gjort mot dig. Jag behandlade dig som skit och trodde att jag själv var en drottning.. Du var alltid trevlig mot mig, för du är en fantastisk kille. Och jag är så ledsen över att det är förns nu som jag inser det. Jag var den dryga, inte du. Jag är så ledsen...'' Jag kände hur mina ögon fylldes med tårar när jag tänkte tillbaka på hur jag behandlat Justin.
''Jag förstår om du inte förlåter mig för.. Jag.. Jag är en dålig människa'' sa jag och kollade ner på mina händer.
Jag såg i bakgrunden hur Justin nickade. ''Det är du'' sa han och försvann ut ur garaget. Jag satte mig ned mot garageväggen och suckade tungt. Fan.

Jag hinner inte mer, förlåt.... :/

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Snart så :)

Jag ska bara reda ut en sak, sen börjar jag skriva på nästa kapitel! Exited? :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 7 - Changed

När jag öppnade dörren till mitt hem i Atlanta var det helt tyst.
''Hallå?'' Sa jag osäkert. Inget svar. Jag suckade tungt och drog med min resväska upp till mitt rum. Kul att dom är hemma när man kommer hem efter att ha varit i ett främmande land i två hela veckor. Jag ställde resväskan innanför dörren och satte mig i soffan med min laptop.
''Kul att vara hemma'' muttrade jag och loggade in på Facebook. Jag skrev snabbt ett nytt inlägg: ''Hemma.''
Dörren flögs upp och in kom mamma. Hon log brett.
''Välkommen hem!'' Sa hon glatt. Jag log osäkert.
''Tack mamma'' sa jag.
''Förlåt för att vi inte hälsade på dig direkt! Vi var osäkra på vilken tid du skulle komma hem så vi var på affären'' sa hon och såg ut att skämmas rejält. Jag nickade.
''Det är lugnt'' sa jag lågt. Hon kollade förvånat på mig. Jag log snabbt och kollade ner på dataskärmen igen.
''Hur var det i Botswana?'' Frågade hon. Jag kollade upp igen. Hur det var? Hur trodde hon att det var egentligen? Det var som att komma till ett paradis. Not.
''Det var väl helt okej'' sa jag och ryckte på axlarna. Hon log. ''Kul att höra'' sa hon. Jag hörde på hennes röst att hon inte trodde mig, och att hon var förvånad. Hon förväntade sig nog något i stil med ''Det var ett rent helvete! Hur fan trodde du att det skulle vara? Du är ju sjuk som skickar iväg din dotter helt ensam i ett främmande land!''
''Jag fick en vän'' sa jag. ''Han heter Christoffer och bor i Texas''.
Mammas leende blev större.
''Vad kul'' sa hon. Jag nickade. ''Var är pappa?''
Hon himlade med ögonen. ''Han är och hjälper Justin med att laga sin cykel'' sa hon. Justin! Han hade inte svarat på mitt meddelande där jag bett om ursäkt.
''Jag måste dit'' sa jag snabbt. Hon kollade på mig med höjda ögonbryn. ''Varför då?'' Sa hon.
Jag kollade osäkert på henne. ''Jag måste be han om ursäkt'' mumlade jag. Hon spärrade upp ögonen och det såg ut som att hon precis sett ett spöke. Fast jag förstår henne. Jag har varit otrevlig mot Justin i fyra år, så att jag vill be om ursäkt nu kanske är lite konstigt. Hon skakade snabbt på huvudet för sig själv.
''Du har verkligen förändrats'' fick hon fram. Jag la undan datorn och reste mig upp ur soffan. Jag gav henne ett leende innan jag sprang ner till hallen. Jag drog på mig mina skor och gick snabbt mot Justins hus.
I garaget stod pappa och Justin. Pappa höll på att mecka med Justins cykel medans Justin stod bredvid och drack vitaminjuice. Jag gick tveksamt in i garaget.
''Hej'' sa jag lågt.
Justin hoppade till så att han spillde juice över både mig och honom.

Förlåt för ett kort kapitel, det kommer mer lite senare. Vad tror ni händer nu?

@ Talkin 2 you guys

Skriver :)

Skriver just nu på kapitel 7 :) Förlåt för väntan! Jag har varit rätt upptagen de sista dagarna, men nu är jag igång igen, så stay tuned! :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 6 - I'm Sorry

''Upp! Du ska städa!'' Ropade någon utanför mitt rum. Jag suckade tungt, kliade mig i ögonen och gick upp.
''Sex dagar kvar'' mumlade jag för mig själv. Jag drog på mig ett par blåa jeans och en vit t-shirt. Sedan satte jag upp mitt hår i en slarvig tofs. Sminket struntade jag i. Jag lämnade mitt sovrum och drog på mig mina sandaler, sedan gick jag ut och började plocka undan alla ölburkar och liknande från festen igår kväll.
''Har du kul?''
Jag vände mig om och log när jag fick syn på Christoffer. ''Jättekul'' mumlade jag. Han log.
''Låt mig hjälpa dig'' sa han och plockade upp tre ölflaskor. Jag log tacksamt och kastade ölburkarna i soppåsen.
''Det var trevligt igår'' sa han. Jag nickade. ''Det var det.''

*

Det hade blivit kväll, och jag satt ute på gungsoffan på baksidan. En kvist knäcktes bakom mig, jag vände mig om med ett ryck och där kom kvinnan som jag träffat första gången, som jag fortfarande inte lärt mig namnet på.
''Hej'' sa hon med ett leende. ''Hej'' hälsade jag. Hon satte sig ned bredvid mig och började gunga på soffan. ''Jag har pratat med din mamma'' sa hon allvarligt. Jag kollade på henne med stora ögon. ''Och jag vet allt om din bakgrund'' fortsatte hon.
Fan. Jag svalde hårt.
''När du åker härifrån så vill jag att du har lärt dig en riktig läxa'' sa hon. ''Jag vill att du har blivit en bättre människa, och att du behandlar den där pojken mycket bättre. Han mår tydligen riktigt uselt efter ditt meddelande, tyvärr minns jag inte hans namn...''
''Justin'' avbröt jag henne. Hon nickade och log. ''Justin'' sa hon. ''Han är en riktigt bra pojke. Han gör mycket bra saker, så jag förstår inte varför du behandlar honom som du gör. Jag vill inte säga det, men du är en riktigt dålig människa. Jag hoppas du har lärt dig mycket av det här. Tänk om du var Justin och han var du? Skulle du tycka att det var roligt att bli behandlad sådär? Stackars pojke''.
Mitt hjärta slog snabbt. Hon hade rätt. Varför hade jag behandlat honom som jag gjort? Tjejen med världens attitydsproblem var nu bara en liten flicka som kände sig riktigt... Osäker.
Jag reste mig snabbt upp ur soffan och sprang gråtandes in på mitt rum. Jag satte mig i sängen och drog fram min laptop. Jag skrev in ''weheartit.com'' och sökte på ''Justin Bieber''.
I säkert en halvtimme satt jag och kollade på samma bild, samma kille, samma utstrålning, samma leende och samma person.

Jag stängde ögonen hårt. Varför behandlade jag honom så illa? Han är ju.. Fantastisk. Fantastiskt snäll, fantastiskt..
Jag skakade på huvudet. Jag måste be om ursäkt, frågan är bara om han fortfarande finns där när jag kommer hem.
''Men kom ihåg att en vacker dag finns jag inte här för dig längre. Då kommer jag ha gått vidare, kom ihåg det''. Jag mindes dom orden som igår. Jag drog upp min mobiltelefon ur fickan. Ett nytt meddelande. Jag öppnade det, ifrån mamma. Jag suckade tungt och klickade bort det utan att läsa. Jag skrev in ett nytt meddelande.
''Förlåt'' skrev jag och skickade iväg det till Justin.

*

Jag vaknade upp i en sliten soffa. Jag lös upp. Jag ska hem idag!


Tredje kapitlet idag, haha :)
Internet har fungerat ovanligt länge idag... Hm. Men hur tror ni det blir nu när Rose kommer hem? Tror ni Justin kommer finnas där för henne eller är han arg, har han gått vidare? Let me know what you think.

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 5 - The Party


I en vecka har jag varit här nu, och det är en hel vecka kvar. Hur ska jag stå ut?! Jag städar ungefär åtta timmar per dag, vilket är åtta timmar mer än vad jag städar hemma. Allt jag kunde göra nu var att vänta. Klockan var halv sju och om en halvtimme skulle dom komma in för att tvinga mig att städa. En halvtimmes ledighet kvar. Jag satte upp mitt hår i en slarvig tofs. Ingenting spelade någon roll längre, jag bryr mig inte om att jag ser ut som ett missfoster. Jag har knappt ätit någonting heller, maten är... Vidrig.
''Rose'' hördes en viskning bakom mig. Jag vände mig om och min blick fastnade på tjejen som visat mig till rummet första gången när jag kommit hit. Hon var den ända jag pratat med.
''Får jag komma in?'' Frågade henne. Jag drog täcket tätare om mig och nickade. ''Visst. Kom in'' sa jag och log svagt. Hon log tillbaka och stängde dörren försiktigt bakom henne. Hon slog sig ned på sängen bredvid mig.
''Vad har du på hjärtat?'' Frågade hon. Jag suckade. Jag skulle lika gärna kunna berätta allting för henne, vad har jag egentligen att förlora? Men det var någonting som hejdade mig. Istället ryckte jag bara på axlarna.
''Jag vet att det är svårt för dig'' sa hon lågt och kollade på mig med en allvarlig blick. ''Du arbetar åtta timmar per dag utan betalt, och det är för mycket begärt'' sa hon. ''Det är bara en vecka kvar. Tror du att du klarar det?'' Frågade hon. Jag nickade långsamt.
''Ja'' fick jag fram. ''Det klarar jag''.

*

''Det är fest!'' Ropade en man och vinkade åt mig. Jag reste mig upp och gick bort ifrån trädet och fram till mannen.
''Vadå för fest?'' Frågade jag. Han log. ''En gång i veckan är det fest'' förklarade han. ''Och denna dag är din turdag!'' Sa han. Jag höjde på ögonbrynen. ''Jaha'' sa jag och gick efter honom. Vi kom bort till ett stort vitt hus och utanför huset var det proppfullt med folk som dansade runt i cirklar med krokade armar.
''Påminner om Spanien'' sa jag och log för mig själv. Mannen vände sig om och kollade på mig. ''Jag vet'' sa han. ''Botswana påminner om Spanien'' fortsatte han. Jag log. ''Gå och dansa!'' Sa han. Jag ryckte på axlarna och gick fram till folket som stod och dansade. Jag kände mig rätt osäker så istället satte jag mig ned i gräset och lutade huvudet mot ett träd.
''Du är inte härifrån va?'' Hördes en mörk röst bakom mig. Jag vände mig om med ett ryck och kollade på den söta pojken i min egna ålder.
''Nej'' sa jag till slut och log. Han log tillbaka och slog sig ned bredvid mig. ''Inte jag heller'' sa han.
''Jag föddes i Somalia. Men jag bor i Texas, jag är på semester här'' förklarade han. Jag nickade. ''Och jag är en bortskämd diva som åkte hit för att lära mig en läxa'' sa jag och skrattade till. ''Jag heter Rose, och bor i Atlanta'' sa jag och räckte fram min hand.
Han flinade. ''Christoffer'' hälsade han. ''Men kalla mig Chris''. Jag nickade. ''Okej Chris, så.. Berätta om dig själv'' sa jag.
Han nickade. ''Mitt namn är Christoffer Smith. Jag föddes i Somalien men bor för tillfället i Texas. Jag är arton år och mina intressen är att sjunga, dansa och skapa musik'' sa han. ''Det finns inte så mycket mer att säga. Din tur'' sa han. Jag skrattade till och log. ''Jag heter Rose Stone, och bor i Atlanta. Jag är sjutton år och mina intressen är att shoppa, sjunga då och då och jag älskar att lära mig nya saker'' sa jag och log. Han flinade.
''Kan du dansa?'' Frågade han. Jag skakade snabbt på huvudet. ''Låt mig lära dig en ny sak då, senorita''.
Mina kinder hettade till när han pratade spanska. Hur visste han att jag föddes där..?
Jag log. ''Gärna'' sa jag och reste mig upp. Han log och drog med mig bort till folkmassan, fast en liten bit ifrån allt folk. Han ställde sig några centimeter ifrån mig och började dansa till en riktigt långsam låt. Jag försökte dansa så bra som möjligt men var väl medveten om att jag stod och gjorde bort mig. Christoffer log bara och jag lutade mitt huvud på hans axel.
Chris Browns låt Deuces började och Christoffer flämtade till och kollade bakåt. Hans blick fastnade på gubben som var på väg hitåt. Chris kollade på mig och bet sig i läppen samtidigt som han pekade finger åt gubben som kom emot oss.

''Vad gör du?'' Väste jag och drog ner hans hand. Han skakade på huvudet och resten av folkmassan tystnade också och pekade, musiken slutade även spelas.
''Den där gubben..'' Mumlade han. ''Han har mördat tre små flickor'' fortsatte han. Jag spärrade upp ögonen och mitt hjärta slog ett extraslag. ''Han fick dödsstraff, men han måste ha rymt'' sa han lågt. Jag fick inte fram några ord, istället stod jag bara som förstelnad. Hur kan en vuxen man vara så dum i huvudet så att han dödar tre små flickor?!
''Hur länge har du varit här egentligen?'' Viskade jag. Han kollade på mig med stora ögon och drog med mig in i huset. Vi slog oss ned vid köksbordet.
''Jag har varit här i ett halvår'' sa han. Jag nickade. ''Jag åker hem till Texas om en vecka''. Jag log. ''Samtidigt som jag åker till Atlanta'' sa jag. Han flinade. ''Då hoppas jag att du ser fram emot att fortsätta umgås med mig den här sista veckan'' sa han. Jag skrattade. ''Självklart'' sa jag och log brett.


Vad tycker ni om Chris? Verkar han vara en bra vän för Rose?

@ Talkin 2 you guys

Vill ni?

Vill ni ha fortsättning på novellen om Justin och Mary efter denna? :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 4 - She Had A Place In My Heart


Lyssna på låten samtidigt som ni läser kapitlet :)

''Rose''.
Jag vände mig om med ett ryck och kollade på mannen som gett mig spaden. ''Varför fortsätter du inte jobba?'' Frågade han och för ett ögonblick såg det ut som att han skulle strypa mig vilken sekund som helst. Jag svalde hårt.
''Jag är trött'' sa jag och för en gångs skull kände jag mig... Maktlös. Jag var maktlös! Hans blick gick inte att beskriva. Men en sak vet jag, och det var att han var förbannad. På mig.
''Det är fest ikväll'' sa han och tog ett djupt andetag. ''Och jag vill att du städar hela huset, om en timme ska det vara klart''.
Jag spärrade upp ögonen. Huset såg ju ut som om att ett helt gäng med grisar bodde där!
''Va?'' Fick jag fram och reste mig upp. ''Gör det själv!'' Fortsatte jag och kände hur det blev svårare att kontrollera ilskan.
''Du kom hit för att arbeta!'' Sa han och höjde rösten. ''Så sitt inte bara!''
Jag himlade med ögonen och kastade spaden i sanden. ''Jag hatar dig'' viskade jag i hans öra och gick in i huset. Det var tomt. Jag gick in till det lilla köket och vattnade blommorna. ''Fyfan'' muttrade jag för mig själv och började plocka undan allt skräp som låg överallt.

*

''Rose, du är ledig resten av dagen'' sa någon man efter att jag städat i fem timmar och fjorton minuter, exakt.
Jag vände mig om och log förvånat åt honom.

''Tack så mycket'' sa jag och fortsatte le. Han besvarade mitt leende innan han försvann ut ur huset. Jag pustade ut och sprang in på mitt lilla rum. Jag tog upp min mobiltelefon som låg på sängen. Två missade samtal från dolt nummer och ett nytt meddelande. Jag höjde på ögonbrynen. Vem kunde det vara? Jag öppnade meddelandet och spärrade upp ögonen.
''Hoppas du lär dig en riktig läxa nu. /Justin''
Hur i helvete fick han tag på mitt nummer? Ilskan bubblade upp inombords och jag skrek ut mot kudden. Mamma! Det var mamma som gav honom mitt nummer!
Jag slog kudden hårt och knappade snabbt in ett svar på mobilen.
''Fuck you. Gå och häng dig, Bieber''
Det kanske var lite väl hårt, men jag var verkligen förbannad på honom just nu. Han kan verkligen aldrig lämna mig ifred!
Jag svor högt för mig själv och det plingade direkt till i mobiltelefonen. Jag tog upp den och nu föll en tår ner för min kind.
''Förlåt. Jag visste inte att du hatade mig så mycket, jag ska lämna dig ifred.''

Justins perspektiv:

Nu visste jag hur mycket hon hatade mig. Jag borde ha tänkt innan jag skickade meddelandet. Fan, varför kan jag inte lämna henne ifred för? Jo, för att hon hade en stor plats i mitt hjärta. Hon hade.

Förlåt för den låga uppdateringen.. Jag ska hem till min mamma imorgon tror jag, och då blir det bra mycket bättre uppdatering. I nästa kapitel spolar jag fram så att hon åker hem tror jag, eller vad tycker ni? :)

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

FÖÖÖRLÅT

Förlåt för att jag inte har bloggat, men jag är hos min pappa nu med dåligt internet. Jag kommer tillbaka!!!!

@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 3 - Work

Nästa morgon vaknade jag med en riktigt kraftig huvudvärk. Hände verkligen allt det där igår? Bråkade jag med Justin? Ska min mamma skicka iväg mig till Afrika? Allt jag minns är att jag sprang upp på mitt rum, började gråta och somnade. Jag ska inte arbeta i Afrika, inte en chans. Jag skrattade till för mig själv och reste mig upp.
''Rise and shine'', muttrade jag för mig själv. Jag gick ner för trappan och in till köket. Mamma kollade upp från sin tidning och kollade på mig med en misstrogen blick.
''Jag är ledsen'' sa hon och slog ut med händerna. ''Men du måste lära dig en läxa''. Jag höjde på ögonbrynen. Jag kan väl ta hand om mitt liv själv? Jag fyller arton nästa år, jag klarar mig fint. Eller hur? Jag skakade bort mina tankar och kollade på mamma med en arg blick.
''Jag kan ta hand om mig själv'' sa jag och hällde upp ett stort glas vatten som jag snabbt drack upp.
Hon skakade på huvudet. ''Tydligen inte!'' Sa hon och kollade sorgset på mig. ''Jag är verkligen ledsen Rose. Men det här är det bästa för oss alla'' fortsatte hon och såg faktiskt riktigt ledsen ut. Och för en gångs skull kände jag mig.. Illa till mods. Hon kanske hade rätt. Jag skulle kunna åka till det där stället, det är ju rätt skönt att få komma utomlands. Men jag vägrar att jobba.
''Var i Afrika ska jag?'' Sa jag. Mamma kollade förvånat på mig, men lös upp. ''Botswana''.

*

Jag satt på båten nu, påväg till Bot... Någonting. Efter att ha åkt båt skulle jag sedan åka flygplan och sen skulle en taxi köra mig till något konstigt område. Båten skulle iallafall stanna i Tunisien, vad jag visste.
Jag suckade tungt och kände mig rastlös. Jag drog upp min mobil ur fickan, tog ett nytt kort och la upp den som profilbild, till bilden skrev jag: ''På båten...''


*

Botswana. Jag hoppade ut ur taxibilen, betalade chauffören med pengarna mamma gav mig och tog ut min resväska innan taxichauffören körde vidare. Jag vände mig om och kollade på det lilla bruna trähuset. Hur ska jag överleva här? Jag skakade på huvudet för mig själv och gick upp på den lilla tröskeln. Jag tog ett djupt andetag innan jag knackade på dörren.
Den öppnades direkt av någon okänd kvinna med kortklippt hår. Hon granskade mig och lös upp. ''Du måste vara Rose! Välkommen! Kom in!'' Sa hon på hackig engelska. Jag pressade fram ett stort leende.
''Tack''.
Hon log och flyttade på sig så att jag kom in. Jag klev in i huset och ställde min resväska innanför dörren. ''Låt mig hjälpa dig!'' Sa hon och drog med min resväska in i ett annat rum. Eftersom att hon behöll sina skor på så gick jag in med skorna på. Jag kollade ner på min lila kjol och min vita t-shirt. Kanske inte de bästa kläderna för att befinna sig i... Vad det nu hette.
''Kom'' hörde jag kvinnan säga inifrån rummet. Jag gick långsamt fram till den vita dörren och kollade in. I rummet fanns endast en säng och en brasa. Wow, vilket paradis.
''Vad tycker du?'' Frågade hon samtidigt som hon la ner min resväska på den lilla sängen. Jag pressade återigen fram ett brett leende.
''Jättefint'' ljög jag. Jag hatade att ljuga, jag har alltid kunnat vara ärlig så varför börja ljuga nu? Hon log.
''Du måste få träffa resten av folket som du kommer få arbeta med!'' Sa hon och drog med mig ut ur huset. Hon drog med mig bakom huset, där kryllade det av folk.
''Allihopa! Detta är Rose!'' Ropade kvinnan och alla blickar fastnade på mig.
Jag svalde hårt.
''Hej Rose'' mumlade några. Jag log. ''Hej'' fick jag fram. En man kom genast fram till mig med en spade.
''Ta över!'' Sa han och räckte mig spaden. Jag spärrade upp ögonen och tog emot den. Han pekade på jorden.
''Jag har precis planterat'' förklarade han. ''Häll över jorden''.
Jag nickade tveksamt och tog ett stadigt grepp om spaden innan jag började hälla över jorden så att hålen försvann. Welcome to hell.

Nu börjar Roses äventyr! :D



@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 2 - I'm Tired Of This

''Varför är du så otrevlig mot Justin?!'' Utbrast mamma när jag smällde igen dörren bakom mig. Jag höjde på ögonbrynen och drog av mig skorna. ''Är jag otrevlig mot Justin?'' Mumlade jag. Mamma kollade på mig med en ilsken blick.
''Ja, det är du Rose! Han har alltid varit trevlig mot dig!'' Sa hon och suckade tungt. ''Varför behandlar du honom så illa?''
Jag ryckte på axlarna. ''För att han inte förstår att jag har gått vidare!'' Sa jag och sprang upp på mitt rum. Jag smällde igen dörren efter mig och satte mig ned på min säng med en tung suck. Mamma var inte långt efter mig, för dörren flög upp och hon kollade på mig med en lugnare blick. Bra, hon har lugnat ner sig.
''Rose'', sa hon med en suck och satte sig ned bredvid mig. Jag kollade frågande på henne. ''Jag har lovat Justin en sak''.
Jag kollade förvirrat på henne. Har hon lovat Justin någonting? Det kan aldrig vara bra. Fanfanfanfan.
''Vadå?''
''Jag har lovat honom att du ska följa med på galan ikväll'', sa hon lågt. Jag spärrade upp ögonen. Perfekt! Jag får stå i rampljuset!
''Visst'', sa jag och log brett.

*

''Redo?'' Sa Justin med ett brett leende. Jag nickade. Jag var redo, för att ta rampljuset ifrån honom. Det här kommer bli riktigt kul. Känslan när vi klev ur limousinen och fick kameror upptryckta i ansiktet var fantastisk. Jag hörde hemma här, framför alla kameror.
''Vem är hon?!'' Ropade dom från alla möjliga håll. Jag log bara som svar, medans Justin kände sig riktigt obekväm. Det såg jag, och det var så jag ville ha det.
''Le!'' Ropade någon bakom oss. Både jag och Justin vände oss om, och jag pressade fram ett brett leende till kameran medans Justin stod som förstelnad.


*

Vi hade blivit fotograferade riktigt mycket ikväll, och Justin var på riktigt dåligt humör just nu.
''Vad är det med dig då, superstjärnan?'' Frågade jag och skrattade till. Justin vände sig snabbt om och kollade förbannat på mig.
''Vad det är med mig?!'' Skrek han. Jag höjde på ögonbrynen. ''Vad är.. Ditt problem?'' Stammade jag fram. Han skakade på huvudet.
''Du är mitt problem! Mitt jävla problem, det är du!'' Skrek han. ''Jag förstår inte hur du orkar med dig själv! Jag förstår att du har gått vidare, men det ger dig inte rätt till att behandla mig såhär! Du kom bara hit för att få bli fotograferad och ta rampljuset, inte för att få ha kul med mig!'' Sa han och hans ansikte var nästan rött nu.
Mitt mod sjönk, och skuldkänslorna vräkte över mig, men jag tänkte inte visa mig svag. Aldrig. Istället brast jag ut i skratt. Jag skrattade som aldrig förr. Jag vet inte ens varför, men Justins attityd just nu var riktigt patetisk.
''Kör hem mig bara'', muttrade jag till slut. Han skakade på huvudet.
''Vet du vad?'' Sa han och stoppade ner sina händer i jeansfickorna. ''Du får gå hem själv!'' Sa han och försvann iväg in i mörkret. Jag stod som förstelnad kvar, han var verkligen på riktigt dåligt humör. Pågrund av mig.
Jag drog min skinnjacka tätare om mig och började långsamt på hemåt. Wow, vilken hjälte han var! Verkligen! Är det inte han som har så himla stor respekt för tjejer? Jo, jag ser det.
När jag äntligen fick syn på mitt hus pustade jag ut. Jag skyndade mig fram till tröskeln och tryckte ner handtaget till dörren. Jag stängde dörren försiktigt bakom mig. Jag tände lampan och fick syn på mamma som stod framför mig, precis som i en skräckfilm. Jag flämtade till.
''Du skrämde mig'' muttrade jag och drog av mig skorna. Hon suckade tungt.
''Jag har fått nog av det här!'' Sa hon ilsket. ''Du ska till Afrika för att arbeta''.

Fööörlåt! Hinner inte skriva mer, men det kommer mer ikväll! :)

@ Talkin 2 you guys

Äntligen!

Sorry. Något konstigt hände.. Vet inte vad, men jag kom inte in på internet på hela dagen. Nu ska jag iaf fortsätta skriva på kapitlet, förlåt för väntan. ♥