@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 27 - The Breakup

''Allt jag kan säga just nu är.. Tack. Ni är världens bästa fans och jag ska följa varenda en av er på twitter!'' Säger han och jag får en skrattattack.
''Jag älskar er alla!'' Säger han och hans ögon tindrar av lycka.

Nästa morgon vaknar jag för en gångs skull av mig själv. Jag sätter mig upp i sängen och tar fram min mobil ur byrålådan. Två sms från Justin. Jag ler stort och öppnar det ena.
''Shawty, vi måste snacka..'' Står det och paniken växer. Jag öppnar det andra smset och läser. ''Kom till mitt hus så fort du läser det här'' står det. Jag reser mig snabbt upp ur sängen och går fram till min garderob. Jag tar av mig pyjamasen och drar på mig ett par svarta mjukisbyxor och en vanlig vit T-shirt. Sen drar jag på mig ett par vita strumpor, borstar tänderna snabbt och sätter upp håret i en slarvig tofs.
''Jag springer bara över till Justin en stund!'' Ropar jag till mamma och drar på mig mina vita converse. Sen öppnar jag dörren och smäller igen den efter mig och börjar springa mot Justins hus. Det var överdrivet varmt idag. När jag kommer fram knackar jag på dörren till hans hus och inte långt efter har Pattie öppnat och står framför mig.
''Hej Carter'' säger hon och ler åt mig. ''Hej Pattie, är Justin hemma?'' Frågar jag.
Hon nickar. ''Han är uppe på sitt rum'' säger hon och släpper in mig. Jag drar av mig skorna och går upp för trappan. Jag tar ett djupt andetag och öppnar dörren till hans rum. Han sitter i sin säng och rycker till när jag kommer in.
Jag sätter mig ner på hans säng och kollar frågande på honom. ''Väckte jag dig?'' Frågar han osäkert. Jag skakar snabbt på huvudet.
''Vad ville du snacka om?'' Frågar jag och kollar nyfiket på honom.
''Jag åker ju iväg på turné efter sommaren..'' Säger han och hans ögon fylls med tårar. Jag kollar förvirrat på honom. Han suckar tungt och kollar på mig med en blick jag inte kan tyda. ''Jag kan inte vara utan dig så länge..'' Viskar han. Jag suckar tungt och kollar in i hans ögon. ''Det är inte det, berätta vad det är nu'' mumlar jag.
Han rycker till och kollar på mig med en tom blick. ''Jag pratade med Victoria igår, Victoria Justice..'' Säger han. Jag spärrar upp ögonen och blir tom på ord. ''Jag tror att jag har känslor för henne'' säger han och kollar ner på sina händer.
Jag tror att jag har känslor för henne.
Hur svarar man på något sådant? Utan att ha märkt det har en tår runnit ner för min kind. Jag reser mig upp och börjar gå mot dörren. ''Snälla gå inte'' viskar han. Jag vänder mig om och kollar på honom med tårögda ögon.
''Jag förstår inte'' säger jag lågt. ''Du kanske skulle ha glömt mig''.
Han skakar snabbt på huvudet. ''Nej.. Säg inte så'' mumlar han. Jag rycker på axlarna.
''Jag önskar att jag slapp'' säger jag. ''Men då får du göra det nu'' säger jag och lämnar hans rum. Varför har han inte sagt någonting? Hur länge har han haft känslor för henne? Sen kyssen? Tusentals frågor åkte omkring i mitt huvud men jag hade inte svar på någon utav dem. Jag drar på mig skorna och Pattie kommer ut i hallen och kollar bekymrat på mig.
''Har det hänt någonting?'' Frågar hon. Jag suckar och kollar på henne. ''Fråga Justin'' säger jag och lämnar huset. Det plingar till i min mobil och hans namn lyser på skärmen. Jag suckar tungt och öppnar meddelandet.
''Förlåt. Hon kom hem till mig igår kväll gråtandes och bad om ursäkt för kyssen. Det gjorde ont att se henne ledsen och det var då jag förstod att jag hade känslor för henne'' står det. Jag ryser till. Så hon har varit hemma hos honom samma kväll som jag varit med honom? Jag stoppar ner mobilen i fickan och börjar springa med tårarna rinnandes ner för mina kinder. Jag krockar in i någon och hamnar på marken. Jag kollar upp och möter Izzas ansikte. Hon kollar bekymrat på mig.
''Carter'' säger hon och sträcker fram sin hand. Jag tar tag i den och hon drar upp mig. ''Vad har hänt?'' Frågar hon och drar med mig bort till en parkbänk. Vi sätter oss ner och hon kollar frågande på mig.
''Justin..'' Får jag fram mellan tårarna. Jag torkar snabbt bort dem och försöker prata. ''Han har känslor för Victoria Justice'' får jag fram.
Hon flämtar till och kollar på mig med uppspärrade ögon. ''Vilken.. Djävul'' får hon fram. Jag skrattar till och nickar instämmande.
''Jag har en idé'' säger hon. Jag kollar frågande på henne. ''Imorgon ska du, jag, Angelica, Michelle, Ryan och Chaz ha filmkväll'' säger hon med ett brett leende. Jag lyser upp och svarar med en nickning.
''Och kanske Michelles nya pojkvän'' mumlar hon. Jag kollar nyfiket på henne. ''Pojkvän?'' Säger jag dumt. Hon nickar med ett skratt. ''Hon har skaffat kille. Tommy tror jag han hette'' säger hon med ett svagt leende.
Jag nickade långsamt. Allt prat om killar gjorde mig illamående. Men vissa killar var ju bättre än andra. Chaz och Ryan är bara roliga att hänga med.
''Kom, jag följer dig hem'' säger hon. Jag nickar och reser mig upp ifrån bänken och i tystnad börjar vi gå mot mitt hus.
''Vad gjorde du när han berättade?'' Frågar hon plötsligt. Jag kollar frågande på henne. ''Alltså att han hade känslor för den där Victoria'' mumlar hon. ''Jag sa inte så mycket. Bara att han får försöka glömma mig'' säger jag lågt. Hon nickar. ''Det var bra sagt tjejen'' säger hon med ett leende. Plötsligt står vi på tröskeln till mitt hus.
''Jag antar att vi ses imorgon?'' Säger hon och ler stort. Jag nickar med ett leende. ''Det gör vi, var ska vi mötas?'' Frågar jag och öppnar dörren. ''Hos Chaz'' säger hon glatt. Jag nickar. ''Hejdå'' säger jag och stänger dörren efter mig. Jag låser den och sparkar av mig skorna.
''Hallå?!'' Ropar jag och väntar på svar. Inget svar. Jag himlar med ögonen och går ut i köket där jag finner en gul liten lapp. Jag tar upp den och börjar läsa. ''Vi är hos Pattie, kom dit om du vill'' står det. Aldrig att jag går dit nu.

Vad tycker ni? :')

Comments
POSTAT AV: Emilija Romaiter

Jätte bra !



MER !

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 18:19:05 / URL: http://eemilijaa.blogg.se/



POSTAT AV: Emma

snälla du måste ha två till kapitel ikväll, för våran skull, du är bäääääääääst :D

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 18:55:12 / URL: http://grindisryttarna.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

grymt :D

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 19:00:49 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Michelle

SUPER BRAAA! SKRIV MERA! :D :D

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 20:07:04 / URL: http://mikkiwince.blogg.se/



POSTAT AV: sabbiiiish

awesoooome :')

MER! [gärna ikväll...hehe]

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 20:41:48 /



POSTAT AV: C

Men Justin, det var inge snällt mot Carter, bara sådär? D: Hon har ju sjukt grymma vänner iallafall! :D



Du skriver sjukt bra som vanligt, sitter varje dag och bara väntar o väntar på mer, hihi. ;)

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 20:45:43 / URL: http://biebereye.blogg.se/



POSTAT AV: Sandra

OH MY BIEBER MEEEEEEER

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 20:50:36 / URL: http://mileyfreak.blogg.se/



POSTAT AV: emma

OMB!!! ASBRA!

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 20:51:36 / URL: http://eemmmish.blogg.se/



POSTAT AV: sofia

awesome!

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 20:56:17 /



POSTAT AV: cathrine

den var jätte bra!!! mer kapitel idaaaag! :D

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 21:18:40 / URL: http://cattenz.blogg.se/



POSTAT AV: sara

MER MER MER MER ASSÅ GRYYYYYYYYYMT BRAAA , DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR <33

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 21:44:30 /



POSTAT AV: Jenny

OMBBBBBBBBBBB MERMERMER!!!! :)

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 21:57:36 /



POSTAT AV: Julia

Hihi, älskar ditt bloggnamn ^^<33

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 22:39:45 / URL: http://kidrauhlstorys.blogg.se/



POSTAT AV: Demhat

länkbyte?

POSTAT: 2011-08-17 / KLOCKAN: 22:43:34 / URL: http://justindrewbieberstoryys.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback