@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 9 - Run!

Ett halsband. Med diamanter? Äkta silver? Och ett kors?
Jag ler stort. Jag sa ju att jag inte önskade mig något. Carter var för bra. Men nu hade jag säkert sårat henne... Igen.

CARTER'S PERSPEKTIV:
När jag vaknar nästa morgon får jag syn på Justin som ligger och sover i soffan bredvid min säng. Jag flämtar till och spärrar upp ögonen. Vad gör han här? Är inte han med Selena?
Han öppnar sakta ögonen och kollar trött på mig. Han bär halsbandet han fått utav mig. Jag ler lite åt det men slutar le direkt.
''Carter'', säger han med ett leende och sätter sig bredvid mig. Han drar upp något ur sin ficka och räcker mig det. En ask. Jag lägger asken bredvid mig på sängen och kollar in i Justins ögon.
''Är du inte.. Med Selena?'' Stammar jag fram. Han skakar snabbt på huvudet. ''Hon sa att jag skulle gå till dig. Hon åkte hem'' säger han och rycker på axlarna. Selena var alltså inte en snobbig diva.
''Oj'', säger jag och biter mig i läppen.
''Jag är inte tillsammans med henne'', säger han allvarligt och kollar in i mina ögon. Jag nickar. ''Okej. Jag tror dig'', säger jag med ett svagt leende. ''Öppna din julklapp nu'', säger han och flinar. ''Och tack för halsbandet! Det är awesome. Hur hade du råd med det?'' Frågar han allvarligt. Jag rycker på axlarna. ''Sparar man så gör man'', ler jag och tar upp asken. Tveksamt öppnar jag den och brister ut i skratt.
Han börjar också skratta hysteriskt men lugnar sen ner sig.
Jag undersöker halsbandet med Justins ansikte på. Det var av äkta silver och en liten diamant högst upp.
''Där har du mitt löfte'', säger han och ler. Jag kan inte låta bli att skratta åt halsbandet men ler sen. ''Tack Justin'', säger jag med ett leende. Jag reser mig upp och Justin tar mitt halsband och ställer sig bakom mig. Jag håller upp håret och han knäpper fast det.
Jag vänder mig om mot honom och ler mitt största leende någonsin. När han hade lämnat mig för tre år sedan och aldrig hörde av sig, trodde jag att jag aldrig skulle le igen. Det gjorde jag knappt heller. Men nu, det kändes så skönt att ha honom vid min sida igen. Och nu känns det som att han faktiskt ska stanna. Att han inte ska glömma mig, eller sluta höra av sig. För en gångs skull kände jag mig.. Lycklig.
''Dom här tre veckorna vi har på oss..'' Säger han och ler stort. ''Dom ska vi ta vara på'', säger han. Jag nickar och skrattar till åt att han låtit som en gammal gubbe.
*
''Justin Bieber!'' Ropar massa paparazzis när vi är på väg till stan. ''Nej snälla'', säger han irreterat och tar min hand. Vi börjar springa en bit och när vi nästan kommit undan dom halkar Justin på isen. ''Justin!'' Skrattar jag. ''Aj'' säger han och sätter sig upp. Jag drar upp honom och vänder mig om. Fan, nu kommer dom.

En liiiiten del hann jag med! :D

Comments
POSTAT AV: Felicia

MER MER MER!!! <3

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 15:50:20 / URL: http://escate.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

älskar din novell!

meer!

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 17:27:10 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Steffi xD

HhaHahah ASG i sista delen xD As bRa !

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 20:50:46 /



POSTAT AV: Ebba

awesome!



//Ebba:)

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 21:59:40 /



POSTAT AV: Fia

Sjukt bra kapitel, älskaar novellen!

Den är så himla gryyyym! <3

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 23:18:41 / URL: http://novellenomjbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Ceciliaa

Älskar den vill ha meeeer :) ((L)

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 01:39:20 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback