@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 8 - Christmas

Han ler hånfullt åt mig. ''Twitter'', säger han med ett flin.
''Du skulle bara våga'', säger jag. Han visar mig sin senaste tweet.
''Hahah, visst är @CarterWilliams gullig som jultomte? ;)'' Står det. Jag skrattar och ger honom en hånfull blick. ''Vänta bara Bieber'', säger jag och ler. ''Vänta bara''.

Dagen före julafton. Jag springer mot köptcentret och in på någon smyckeaffär.
''Hon skulle älska det'', viskar jag och tänker på min mamma. ''Ursäkta, vad kostar den här?!'' Ropar jag åt kassörskan. Hon drar på sig sina glasögon och kommer fram till mig.
''1000 dollar'', säger hon. Jag spärrar upp ögonen och tar fram min plånbok. Jag hade sparat sen jag var 10.
''Öh..'' Börjar jag och tvekar. ''Jag vill köpa den'', mumlar jag.
*
Jag hade köpt presenter åt mamma, pappa, Alexander, Kimberly och Leah. Och nu var det bara Justin kvar.
Jag suckar för mig själv och drar fram min mobil och skriver in ett sms till honom.
''Vad önskar du dig? :)'' Skriver jag och skickar iväg meddelandet.
Jag går in på ännu en smyckeaffär och kollar på killhalsbanden. Det plingar till i mobilen och jag tar snabbt upp dom och ler när jag läser hans namn.
''Sålänge vi är vänner.. Inget :)'' Står det. Jag suckar och lägger ner mobilen i fickan igen och min blick fastnar på ett silvrigt halsband med ett stort svart kors på.
''Den där kostar 2000 dollar'', säger den snobbiga kassörskan bakom mig och ler stort. ''Lycka till med att få dom pengarna'', säger hon. Jag himlar med ögonen. ''Det är äkta silver plus en diamant! Rea du vet'', säger hon och blinkar med ena ögat. Justin skulle älska det. Jag vet det.
Jag biter mig hårt i läppen. Köper jag det har jag inga pengar kvar, men vad gör man inte för en vän?
''Jag vill köpa det'', säger jag och kassörskan kollar förvånat på mig. ''Jag har råd'', mumlar jag. Hon rycker på axlarna och tar fram halsbandet ur skåpet.
Hon ställer sig bakom kassan och knappar in något.
''2000 dollar'', säger hon. Jag biter mig hårt i läppen och räcker henne mina sista pengar.
NÄSTA DAG:
Julafton. Min första tanke när jag vaknar nästa morgon. Jag reser mig upp ur sängen och går fram till min garderob. Jag drar fram ett par vita tights, en svart lång T-shirt och en tomtemössa som jag drar på mig.
Jag springer glatt ner till köket och möts av en glad familj.
*
Jag hade fått en iPhone 4, en ny mp3 med headset och Adam Lamberts nya cd. Amazing.
''Jag springer bara över till Justin med hans julklapp!'' Ropar jag och smäller igen dörren efter mig. Jag börjar snabbt gå i kylan mot Justins hus.
Jag knackar glatt på dörren och han öppnar direkt. Bredvid han står.. Selena Gomez?
''Oh'', säger jag lågt och kollar ner i marken. ''Jag ville bara..'' Säger jag men får inte fram orden.
''Ge dig.. Det här'', mumlar jag och räcker honom påsen. ''Jag måste gå'', mumlar jag och börjar gå. Jag vänder mig om en sista gång och Justin står kvar och kollar sorgset på mig.
Jag suckar och springer hem igen och upp på mitt rum. Jag vet inte varför jag regaerade som jag gjorde. Dom verkar ju vara tillsammans, ljög han för mig? Det gjorde bara så ont att se han med en annan tjej. Jag har inget emot Selena men.. Allt är så komplicerat.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Du kanske borde gå till henne'' säger Selena allvarligt och ler åt mig. ''Hon verkar gilla dig eftersom hon tog det så hårt'' fortsätter hon. Jag skakar på huvudet.
''Vi är bara vänner'', säger jag och lägger ner påsen på byrån.
''Ska du inte kolla vad det är?'' Frågar hon. Jag skakar på huvudet igen. ''Jag gör det sen'', säger jag med ett leende.
''Okej'', säger hon och drar på sig sina skor. ''Min taxi är här nu, det var grymt kul att få träffa dig igen Justin! Hälsa Pattie när hon kommer tillbaka'', säger hon och ler stort. Jag nickar. ''Det ska jag göra, ta hand om dig'' säger jag och omfamnar henne i en kram. ''Du också'', ler hon och öppnar ytterdörren. Jag vinkar efter henne och stänger igen dörren när hon åker iväg.
Jag suckar tungt och öppnar påsen och får syn på en ask. Jag höjer på ögonbrynen och får syn på.. Ett halsband. Med diamanter? Äkta silver? Och ett kors?
Jag ler stort. Jag sa ju att jag inte önskade mig något. Carter var för bra. Men nu hade jag säkert sårat henne... Igen.

Comments
POSTAT AV: Ebba

GRYMT,mer!



//Ebba:)

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 23:15:41 /



POSTAT AV: sara

asså jag älskar ALLA DINA noveller ! så jävla braa

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 23:47:42 /



POSTAT AV: GabbiCoolingen

awesome! ;D

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 00:24:24 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 00:29:30 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: sabbe

Meeeeeeeeer :D

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 00:40:18 /



POSTAT AV: Felizia

ASM! :D Meeer! :D

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 01:07:20 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



POSTAT AV: felicia

meeeeeeeeer!!!!!!

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 10:19:15 /



POSTAT AV: nayara

MERRRRRRRRR

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 10:31:09 /



POSTAT AV: jennifer

sjukt bra!!!!!!! du är ju helt fucking awsome!! mer!!

POSTAT: 2011-08-09 / KLOCKAN: 11:16:26 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback