@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 21 - The Surprise

Jag tvättar ansiktet och drar på mig min lila pyjamas. Jag kollar på min spegelbild och får lust att gråta.
Av alla människor, varför just jag? Jag vänder mig om och lämnar badrummet. Jag fortsätter vidare till gästrummet och kryper ner i sängen.



Jag sitter framför tv:n och zappar mellan kanalerna när Justin kommer in i vardagsrummet. Jag ler mot honom.
''Jag har en överraskning till dig om en stund'' säger han med ett leende och sätter sig ner bredvid mig.
Jag vänder blicken mot honom och ger han en misstänksam blick. ''Snälla berätta?'' Säger jag och stannar på MTV.
Han skakar på huvudet och skrattar. ''Då är ju överraskningen förstörd, du får se lite senare'' ler han. Jag börjar fundera på vad det kan vara för något men får inte fram nåt.
Jag fortsätter zappa med kontrollen och stannar när jag ser att Big Time Rush går. ''Big time rush!'' Säger jag och ler stort.
''Vem gillar du mest utav dom?'' Frågar Justin och flinar mot mig. ''Carlos!'' Säger jag och ler stort.
Han ger mig en finurlig blick och vänder sig mot tv:n. Jag kollar på honom lite misstänksamt men vänder mig ändå mot tv:n jag med.
Jag har alltid varit ett stort fan av Big Time Rush, speciellt Carlos. Han är så cool, rolig och awesome! När jag var lite yngre brukade jag alltid låtsas att jag var en prinsessa, och att han var prinsen.
''Hur gammal är Carlos?'' Frågar jag plötsligt och kollar på Justin. Han skrattar och kollar på mig.
''Typ 16-17, tror jag'' flinar han och jag ler stort innan jag vänder mig mot tv:n igen.
Efter en liten stund plingar det på dörren och Justin reser sig upp från soffan och skyndar sig ut i hallen. Ytterdörren öppnas och jag lyssnar för att få höra vem som kommit.
''Tjena Justin! Det var länge sen!'' Hörs en välbekant röst. ''Ja det var det!'' Säger Justin glatt. Jag rycker på axlarna och fortsätter kolla på Big time rush. Efter en liten stund hör jag fotsteg närma sig.
''Åh kolla! Jag är på tv!'' Hörs en glad röst. Jag kollar upp och möts av.. Carlos Pena?! Jag spärrar upp ögonen.
Han sätter sig bredvid mig. ''Carlos'' säger han och blinkar med ena ögat. ''Ma..M..Mary!'' Stammar jag fram och det känns som att jag ska explodera av lycka.
''Justin berätta att du var ett stort fan av mig, grymt!'' Ler han och jag nickar ivrigt. Jag kan inte låta bli att krama honom. ''Jag är ditt största fan!'' Ler jag och känner mig som ett litet barn. Men hallå, det är inte ofta man träffar sin största idol!
Carlos skrattar och ler mot mig. ''Jag älskar att höra sånt där'' säger han och jag skrattar.
''Tack Justin, det här var den bästa överraskningen någonsin!'' Ler jag och vänder mig mot Justin. Han ler stolt. ''I know, right?'' Säger han och rättar till sin lila keps.
Vi fortsätter snacka om allt möjligt och till slut reser sig Carlos upp. ''Jag måste tyvärr kila, ska till studion med dom andra, men det var grymt kul att träffa er! Här är mitt nummer'' ler han och räcker fram en liten lapp.
Lyckligare än någonsin tar jag emot lappen. Han kramar Justin, sen mig. Vi följer han till dörren och vinkar efter honom.
När han inte syns längre vänder jag mig mot Justin. ''Tack så mycket!!'' Säger jag överlyckligt och kramar honom hårt.
Han skrattar. ''Men hur visste du att jag var ett stort fan av honom?'' Frågar jag och släpper taget om honom.
''Tami'' säger han och skrattar. Jag himlar med ögonen men ler ändå. ''Var är alla förresten?'' Frågar jag och går ut i köket. Justin följer efter mig.
''Ingen aning, dom är alltid ute när det är soligt ute'' flinar han. Jag nickar och sätter mig ner vid köksbordet.
''Vad ska vi göra?'' Frågar Justin och kollar på mig. Jag rycker på axlarna. ''Ingen aning''.
''Åh nej..'' Säger han och sätter sig på golvet. Jag kollar frågande på honom. Och när han tar händerna för sitt knä förstår jag direkt vad det är.
''Jag är så jävla trött på det här, vadfan är det för fel?!'' Säger han irreterat. ''Jag är också trött på det här så vi drar till sjukhuset'' säger jag och hjälper honom upp. Jag hjälper honom att ta på sig sina skor, drar på mina och hjälper honom ut till bilen. Jag sätter han i baksätet och hoppar in vid förarsätet.
''Ska du köra?!'' Frågar han panikslaget. Jag skrattar. ''Så dålig är jag inte''.
''Har du ens körtkort?'' Frågar han och sätter sig till rätta. Jag ler och skakar på huvudet.
''Men...'' Börjar han.
''Det är lugnt, sjukhuset ligger nära'' mumlar jag och gasar. Jag kollar i backspegeln och ser att Justin panikslaget spänner fast bältet och blundar.
Jag kan inte låta bli att skratta. Efter en stund har vi svängt in på sjukhusets parkering. Jag hoppar ur bilen, hjälper Justin ut och låser.
Jag hjälper honom till sjukhuset där vi möts av en tjej med blondt långt hår. ''Kan jag hjälpa er?'' Frågar hon med ett leende. Jag berättar om Justins såkallade kramper han får i sitt ben hela tiden och hon tänker fundersamt.
''Okej, vi får röntga ditt ben'' säger hon och vi hjälper Justin in till ett sjukhusrum. ''Du får vänta utanför'' säger hon och ler mot mig. Jag nickar och sätter mig på en stol utanför rummet och väntar.
Efter ett tags stirrande i väggen hör jag klackar närma sig. Jag kollar upp och möts av samma tjej som tagit hand om Justin. Hon kollar på mig med en ledsam blick.
''Nå?'' Säger jag och reser mig upp. ''Jag är ledsen men... Det rör sig om en tumör'' säger hon och kollar på mig.

5 Kommentarer för nästa del.

Comments
POSTAT AV: daniella

LOVE IT!<3

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 16:22:49 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

MEr! :)

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 19:14:58 /



POSTAT AV: Anonym

jätte bra! :)

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 19:15:42 /



POSTAT AV: Anonym

meeeer!

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 19:33:21 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

ahh ! :S tumör låter int direkt som det skulle va men men

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 19:41:02 /



POSTAT AV: Anonym

ahh!!!!! tumör låter det int som det skulle kunna va men men

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 19:42:22 /



POSTAT AV: Emilia

Hej jag undrar ifall jag skulle kunna få vara delägare? Ifall jag skulle kunna få det kan du bara mejla mig. så får du veta mer information om mig <3

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 20:51:52 / URL: http://millanmilon.blogg.se/



POSTAT AV: W

LOVE IT!!!! :D

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 20:57:15 /



POSTAT AV: Anonym

OMB ;(

POSTAT: 2011-07-04 / KLOCKAN: 21:55:48 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback