@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 40 - Unlucky

''Jag vet, men vi är väl vänner?'' Säger jag med ett leende och kollar in i Justins vackra ögon.
''Klart vi är!'' Säger han glatt.
Jag sträcker ut mina armar och omfamnar honom i en stor kram. Under kramen får jag syn på Mary och ler hånfullt mot henne. Hon kollar förvirrat på oss.
Kramen avslutas och jag ler stort mot Justin.
Han ska bli min, Mary.

MARY'S PERSPEKTIV:
''Mary vakna! Vi ska börja spela in Somebody to love om 20 minuter!'' Säger Chloé från badrummet. Jag kliar mig i ögonen och reser mig snabbt upp. Jag bäddar sängen och drar av mig pyjamasen och drar på mig andra kläder.
Jag borstar snabbt håret och drar några tag med mascaran sen springer jag ner till köket där jag möts av ingen mindre än Alexis. Jag tassar förbi henne och häller upp ett glas juice.
''Hoppas du är beredd på hård konkurrans'' säger hon och fejkler mot mig innan hon lämnar köket. Jag suckar och skyndar mig in i salen där jag möts av flera kameramän. Justin springer fram till mig och pussar mig på kinden.
''Jag skulle vilja kyssa dig nu, men då kommer det ut'' säger han med en ledsen min och jag skrattar.
''Nu filmar vi Somebody to love!'' Ropar en kameraman och vi ställer oss i rätt position och dansar precis som vi övat. Sida, sida, höger, vänster.
Mitt i låten snubblar jag på nånting och faller hårt mot golvet och slår hårt i min tand och får blodsmak i munnen.
''Bryt!'' Ropar en utav kameramännen och kollar strängt på mig.
Jag vänder mig om och möts av Alexis's glada ansikte. Justin springer genast fram till mig och hjälper mig upp.
''Vad hände?'' Frågar han och kollar oroligt på mig.
Jag öppnar munnen men stänger den snabbt igen.
''Jag snubbla, förlåt'' mumlar jag. ''Men du blöder ju!'' Säger han och kollar fortfarande oroligt på mig.
Jag tar upp en servett ur min jeansficka och torkar runt min mun. ''Så'' säger jag och ställer mig till rätta och börjar dansa igen medans männen filmar och den här gången snubblar jag inte. Eller snarare blir fälld av Alexis.
När låten tar slut kollar kameramännen stolta på oss och vi ler tillbaka mot dom.
''Fjant'' viskar Alexis i mitt öra och passerar mig. Hon går fram till en utav kameramännen och viskar något i hans öra och han kollar förvånat på mig.
''Mary! Kom hit!'' Ropar han och jag går tveksamt fram till honom och kollar frågande på honom.
''Du kan inte hota Alexis sådär!'' Säger han och kollar strängt på mig.
''V..Va?'' Säger jag och gapar.
''Upprepas det en gång till skickar vi hem dig!'' Säger han strängt och Alfredo kommer fram och ställer sig bredvid mig.
''Ey, den här tjejen hotar inte folk, hon BLIR snarare hotad av folk'' säger Alfredo och kollar förvånat på kameramannen.
''Hon sa till Alexis att om hon inte åkte hem skulle hon se till så att hon gjorde det'' säger kameramannen och kollar först på Alfredo och sen på mig.
''Det har jag inte alls sagt!'' Protesterar jag. Alfredo kollar på mannen och skakar på huvudet innan han drar med mig en bit bort.
''Strunta i honom, se bara till att hålla dig borta från Alexis så händer ingenting'' säger han och ler mot mig.
Jag nickar och lämnar danssalen och sätter mig ner i köket och funderar. Vad har jag gjort henne och vad är det för fel på bruden?
''Justin du har bara så rätt!'' Hörs Alexis's välbekanta röst och hennes hemska skratt ekar i mina öron.
''I know right? Kom, vi drar och köper glass!'' Säger Justin glatt och jag blir gråtfärdig.
''Visst, jag ska bara hämta min kofta på rummet!'' Säger Alexis lika glatt och hennes fotsteg hörs när hon springer upp från trappan.
Justin kommer in i köket och ler när han får syn på mig. Han kommer fram till mig för att kyssa mig men jag knuffar försiktigt undan honom.
''Inte nu Justin'' säger jag och känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken. Han kollar förvånat på mig.
''Vill du följa med och köpa glass?'' Frågar han efter en stund och jag skakar på huvudet.
''Du ska ju dit med Alexis och jag är inte så sugen på att umgås med henne'' säger jag lågt och börjar springa upp för trappan men krockar in i någon så jag ramlar ner för varenda trappsteg och hamnar på golvet.
''Men Mary, vad klumpig du är!'' Säger Alexis och jag får ännu mer blodsmak i munnen och ser hur det droppar blod på golvet från pannan.
Jag reser mig försiktigt upp och Justin kollar förskräckt på mig.
''Jag kommer snart Alexis, jag ska bara hjälpa Mary med allt blod'' säger han och drar med mig in på badrummet.
''Vad hände?'' Frågar han och börjar torka min panna.
''I danssalen eller nu?'' Frågar jag.
''Både och'' säger han och kollar allvarligt på mig medans han sätter fast ett plåster på min panna.
''I danssalen fällde Alexis mig, men det lär du ju inte tro på. Och nu i trappan så krocka jag in i Alexis så jag ramla ner'' säger jag ärligt.
Han suckar och låser upp badrummet.
''Justin, om du inte litar på mig så är det slut'' säger jag och håller tillbaka tårarna. Han kommer tillbaka och sätter sig på sina knän framför mig.
''Mary, det är klart att jag tror dig! Jag ska prata med Alexis nu när vi går och köper glass och jag köper hem nåt till dig också'' säger han och ler det leendet alla tjejer smälter för. Även jag. Jag nickar.
''Okej, tack Justin'' säger jag. Han ler stort mot mig och hjälper mig upp och går fram till Alexis.
''Ses sen!'' Säger han och jag nickar. Han smäller igen ytterdörren bakom dom och jag går upp och slänger mig i min säng.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Choklad eller vanilj?'' Frågar jag med ett leende mot Alexis.
''Choklad, men jag vill betala själv'' säger hon och ler tillbaka.
''Aldrig att jag låter en tjej betala'' säger jag och flinar.
''Du får betala om du ger mig en puss'' säger hon glatt och jag får en klump i halsen.
Jag skakar på huvudet och beställer tre glassar.
''Tre?'' Säger hon förvirrat.
''En till Mary också'' säger jag och ler mot henne.
Hon gör en äcklig min men ler snabbt och då reagerar jag.
''Vad har du emot henne egentligen?'' Frågar jag och räcker henne hennes glass.
''Ingenting, hon förtjänar dig bara inte'' säger hon och ler.

Det kanske kommer en till del sen om ni kommenterar! :D

Comments
POSTAT AV: Leah

Du är jätte duktig på att skriva, verkligen! :)

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 21:49:48 /



POSTAT AV: Anonym

Åh, jag klarar aldrig av folk som Alexis! Blir bara så sur och vill ju typ bara klappa till dem! Och liksom, herrregud, Mary förtjänar honom ju jättemkt! :o



(Du skriver väldigt jätteduktigt [fail], och jag kommer fortsätta att läsa tills slutet! Love it! )

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 22:02:07 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 22:17:39 /



POSTAT AV: Nathalie

ASSÅ MEEEEEEER :DD <3

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 22:52:12 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

ASSÅ MEEEEEEER :DD <3

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 22:52:23 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

meer :D

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 00:32:23 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

mermermer!

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 01:04:56 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback