@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 41 - Let's be friends

Jag skakar på huvudet och beställer tre glassar.
''Tre?'' Säger hon förvirrat.
''En till Mary också'' säger jag och ler mot henne.
Hon gör en äcklig min men ler snabbt och då reagerar jag.
''Vad har du emot henne egentligen?'' Frågar jag och räcker henne hennes glass.
''Ingenting, hon förtjänar dig bara inte'' säger hon och ler.

MARY'S PERSPEKTIV:
''Godmorgon sunshine!'' Hörs en röst jag aldrig förväntat mig. Jag rycker till och vänder mig mot Alexis.
''Vad gör du här?'' Får jag fram och kollar förvånat på henne.
''Jag kom för att be om ursäkt, du är verkligen en snäll tjej och jag behandla dig illa'' säger hon och ler mot mig.
Jag blir helt stum och får inte fram nånting, jag stirrar bara förvirrat på henne.
''Förlåter du mig?'' Frågar hon tveksamt och jag kollar på henne.
''Visst'' säger jag och ler mot henne.
Hon ler tacksamt mot mig och försvinner ut ur rummet.
ALEXIS'S PERSPEKTIV:
Hur kan vissa folk vara så himla lättlurade? Folk som Mary. Jag skrattar för mig själv och krockar in i Justin när jag kommer ner på nedervåningen.
''Oj, förlåt!'' Utbrister jag och kollar förtvivlat på honom och han ler.
''Oroa dig inte, det var mitt fel'' säger han och fortsätter le.
Jag ger han ett snabbt leende och skyndar mig ut i köket för lite frukost.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Det var nånting som inte stämde med Alexis. Visst, hon var snäll och söt men det känns som att hon försöker få mig bort från Mary. Jag suckar och öppnar dörren till Marys rum och hon verkar inte förvånad att se mig. Hon ler.
Hon bär en grön T-shirt med tryck och ett par svarta jeans.

Jag räcker henne hennes glass och hon skrattar.
''När jag kom tillbaka igår så sov du, så du kan få den nu'' säger jag med ett leende.
''Tack Bieber'' säger hon och ler tillbaka och ställer ner sin glass på byrån.
''Vad gjorde ni igår då?'' Fortsätter hon och börjar äta utav sin glass.
''Nja, vi köpte glass och jag fråga henne vad hon hade emot dig'' säger jag och sätter mig ner bredvid henne.
''Vad sa hon?'' Frågar hon spänt och jag tar ett djupt andetag.
''Att.. Du inte förtjänade mig, men skit i henne!'' Säger jag och ler mot henne. Hon rycker på axlarna och reser sig upp.
''Det är lugnt, vi är vänner nu'' säger hon och ler stort mot mig och jag höjer på ögonbrynen och ler jag med.
''Bra'' säger jag och kysser henne.
''Så.. Vad händer idag?'' Frågar hon och ler stort mot mig.
''Vi har en danslektion vid tolv till två, sen är det väl fritt resten av dagen'' säger jag och hon kastar en blick på klockan.
''Om en halvtimme alltså'' säger hon och ler. Jag nickar och ler tillbaka.
MARY'S PERSPEKTIV:
Efter danslektionen hoppar jag in i duschen och när jag dragit på mig ett par gråa tights tillsammans med en lång blå tröja med texten 'Be Yourself' börjar min mobil ringa. Jag springer fram till den och skärmen lyser 'Dolt nummer'.
Motvilligt trycker jag på svara och tar mobilen mot örat.
''Hallå?'' Svarar jag och sätter mig ner på sängen och börjar dra på mig ett par svarta strumpor.
''Det är Donna'' hörs en svag röst i andra änden.
''Hej Donna'' säger jag fundersamt och börjar bita på naglarna.
''Jag vill att du kommer hem'' säger hon och låter helt allvarlig.
''Nej, det här är mitt val'' säger jag bestämt.
''Du är 16 år och jag har vårdnaden om dig tills du fyller 18'' säger hon.
Jag börjar räkna med fingrarna. Jag fyller 17 om två veckor.
''Donna, jag kan komma tillbaka när dansskolan är slut. Men inte nu'' säger jag.
''När är den slut?'' Frågar hon fundersamt.
''Om sex månader typ'' säger jag och kniper ihop ögonen eftersom jag vet att svaret inte kommer bli bra.
''Nej...'' Börjar hon men jag får en idé.
''Donna, tvingar du mig att komma hem berättar jag för socialen att du tvingar mig ta hand om allt hemma, att du behandlar mig illa och inte tar hand om oss'' säger jag och ler åt mitt svar och det blir tyst på andra änden och efter en stund läggs det på. Jag ler stort och får syn på Justin i dörröppningen. Han flinar.
''Jag tänkte att du och jag kunde gå och se den sista Harry Potter filmen ikväll på bio, vad tycker du om det?'' Frågar han och ler.
''Mer än gärna'' säger jag och ler stort tillbaka.

Nästa chapter kommer troligtvis upp när jag vaknar imorgon, vaknar nog rätt sent. Kommentera mycket nu! :D

Comments
POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Superbra :)

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 05:39:25 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 10:57:37 /



POSTAT AV: alice

Love

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 14:53:46 /



POSTAT AV: linnea

mmmeerr :D:

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 15:16:11 /



POSTAT AV: Anonym

super :D

POSTAT: 2011-07-17 / KLOCKAN: 19:00:41 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback