@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 45 - Best Girlfriend

Inget mellan mig och Justin? Nej, vänta bara!
Jag går fram och tillbaka och till slut lyser jag upp.
Men om jag bara råkar ha en pojkvän som gör slut med mig, och sen råkar jag vara med Justin i den stunden och så råkar han vara den som får trösta mig. Jag ler stort åt min idé.


(Lyssna på låten medans ni läser om ni vill)
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Det finns fler killar i världen Alexis'' säger jag och håller armen om henne. Hon snyftar.
''Du är nog den ända som förstår'' säger hon och ler brett mot mig.

MARY'S PERSPEKTIV:
Jag kliver in i vardagsrummet och möts av en snyftande Alexis och Justin som har armen om henne.
''Wazzup?'' Säger jag och sätter mig ner i soffan bredvid dom och Alexis ser plötsligt orolig ut.
''Hennes kille har dumpat henne'' säger Justin och jag höjer på ögonbrynen. Hon har inte varit tillsammans med någon?
''Öhm Justin.. Hon har inte varit tillsammans med någon'' säger jag förvånat och han tar förvånat bort sin arm från henne och kollar skräckslaget på henne.
''Okej jag ljög, men jag har verkligen känslor för dig Justin'' säger hon och jag gör en äcklig min och vänder mig mot tvn och ser att Dance your ass off är på. Jag skrattar och börjar kolla.
''Alexis.. Du kunde sagt det istället för att ljuga för mig'' säger Justin allvarligt och jag vänder mig tveksamt mot dom igen. Jag biter mig i läppen och lyssnar på deras samtal.
''Förlåt'' säger hon och snyftar. Jag himlar med ögonen.
''Det är lugnt, men gör inte om det'' säger Justin och flinar och då orkar jag inte mer.
''Gör inte om det?! Ända sen hon kom hit är det ända hon har gjort att ljuga! Hon sa att jag utnyttja dig och du är inte ens arg på henne! Men mig blir du arg på och lämnar mig i Japan och skit! Fyfan för dig Justin'' säger jag förbannat och springer upp på rummet och kastar mig i sängen. Skit också.
Skuldkänslorna vräks över mig och eftersom jag vet att han kommer komma och be om ursäkt snart tar jag fram ett papper och en svart penna och funderar en stund innan jag skriver 'U smile, i smile''.

Jag lägger lappen på byrån bredvid mig och borrar ner ansiktet i kudden igen och i samma ögonblick öppnas dörren och fotsteg närmar sig. Han tar upp lappen och efter en stund snyftar han. ''Du är världens bästa flickvän Mary'' säger han och jag sätter mig upp och ler mot honom. ''Jag vet'' säger jag och skrattar men skrattet försvinner när jag ser att han har gråtit. ''Varför gråter du?'' Frågar jag. ''Jag är bara så trött på Alexis...'' säger han och jag klappar med handen på sängen och han sätter sig ner bredvid mig. Jag lägger armen om honom. ''Berätta'' säger jag och ler svagt. Han tar ett djupt andetag. ''Hon fortsätter säga att du utnyttjar mig, och.. Jag vet ju att du aldrig skulle göra det. Hon fortsätter säga att hon är bättre och så vidare'' säger han med en suck. Ilskan kokar snabbt upp inom mig och jag reser mig upp och springer ner till vardagsrummet och självklart sitter hon där. ''Alexis!'' Säger jag och kollar argt på henne och hon ger mig en frågande blick. ''Låt mig vara! Jag har inte gjort dig ett skit och du måste acceptera att Justin inte vill bli tillsammans med dig! Och sluta säg att jag utnyttjar honom för det vet du att jag inte gör! Det är det du gör! Snälla Alexis, lämna mig ifred och åk hem till ditt fängelse!'' Säger jag irreterat och hon kollar på mig och hennes blick är tom. ''Snälla!'' Ber jag och en tår rinner ner för min kind.


 

Förlåt för kort del + värsta deppkapitlet. Är inte på mitt bästa humör just nu, därför blev det som det blev. ♥

 

 


Comments
POSTAT AV: Anonym

fortfarande helt awesome kapitel som alltid.



meeer! :)

POSTAT: 2011-07-19 / KLOCKAN: 02:29:07 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Bra :)

POSTAT: 2011-07-19 / KLOCKAN: 06:57:41 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Olivia Beadles.<3

Meeeeeeeeeeer! <3

POSTAT: 2011-07-19 / KLOCKAN: 09:34:03 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback