@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 51 - Dance

''Vad taskiga vi är'' säger jag och försöker att inte skratta åt gubben.
''Äh, lite taskig får man väl vara'' säger han med ett flin.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Det skulle bli svårt att åka på ännu en turné om en månad. Men vi ska verkligen ta vara på den tiden vi har tillsammans tills dess. Jag börjar skriva lite på en låt.
''You mean to me, what i mean to you,
and together baby,
There's nothing we won't do''.

Jag skrattar åt min text och suddar snabbt bort det.
MARY'S PERSPEKTIV:
Jag drar på mig mina converse och lämnar huset. Jag börjar gå mot Justins hus och jag får syn på han utanför.
Jag springer glatt mot honom och kastar mig i hans famn.
''Hej shawty!'' Säger han och håller om mig och jag släpper taget och kollar förvirrat på hålen i hans trädgård.
''Och du gör vadå?'' Frågar jag och kollar förvirrat på honom och sätter mig ner på gräsmattan.
''Jag skulle plantera blommor..'' Säger han oskyldigt och jag brister ut i skratt. ''Jag hjälper dig'' ler jag och börjar plantera.
*
Jag reser mig upp med jord på byxorna och börjar skrapa bort det. Justin skrattar och försöker hjälpa mig.
''Jag har tänkt..'' Säger Justin och jag kollar på honom. ''På vadå?''
''På oss'' säger han och jag biter mig i läppen.
''Jag har ju massa turnéer och sånt och.. Jag undrar om du vill följa med på dom?'' Frågar han.
''Justin, jag har skola'' säger jag fundersamt.
''När du fyller 18 menar jag'' säger han och ler.
''Men jag måste fortsätta skolan om jag ska få nåt jobb'' säger jag bekymrat.
''Jag vet ett jobb'' säger han finurligt och jag kollar frågande på honom. ''Jaha, vadå? Ska jag stå och skura golven eller?'' Frågar jag med ett skratt och han skakar på huvudet.
''Justin, kom in hit!'' Ropar hans mamma inifrån.
''Kommer snart'' säger han med ett flin och springer in i huset. Jag skrattar och skakar på huvudet och börjar plocka undan efter oss. Jag kastar allt papper som fröna legat i och ställer bort krattan och spaden.
Ett jobb. Det var allt jag hade i huvudet för tillfället. Vad för jobb? Var någonstans?
Med en suck fyller jag en kanna med vatten och börjar vattna där vi planterat sen ställer jag undan kannan och med en suck väntar jag på Justin.
När han äntligen kommer tillbaka pustar jag ut.
''Förlåt!'' Säger han skamset och kommer fram till mig.
''Det gör inget, vad gjorde du där inne egentligen?'' Frågar jag fundersamt.
''Mamma fick ett samtal från Scooter som berättade när vi åker, vart vi ska och så vidare.. Så hon ville berätta allt för mig'' säger han och sätter sig ner i gräset. Jag nickar och sätter mig ner bredvid honom.
''Så.. Vad är det för jobb?'' Frågar jag med ett leende och han kollar allvarligt på mig.
''Du är ju helt awesome på dans..'' Börjar han och jag rycker på axlarna.
''Det är du!'' Säger han med ett brett leende och jag ler. ''Tack'' säger jag.
''Så jag pratade med Scooter och alla och dom tycker det var en bra idé..'' Fortsätter han och jag kollar nyfiket på honom.
''Vill du vara bakgrundsdansare med dom andra killarna i crewet?'' Frågar han och jag kollar förvånat på honom.

Kort del, förlåt. Men vad tycker ni hon ska svara?
Och förresten, jag har bestämt att novellen kommer vara runt 60 chapters. :) Hoppas det är okej, och självklart kommer jag börja på en ny efter, om ni vill det såklart! :D


Comments
POSTAT AV: Anonym

kan du skriva mer idag , plss ...



och ja jag vill att du ska börja på en ny sen men kan inte novellen vara till 75 iallafall . den är ju så bra ! ;)



kram

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 21:33:20 /



POSTAT AV: Anonym

Vill att den aldrig ska ta slut ju >:

men den nya kommer säkert bli ännu bättre :)



meeer!

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 21:39:11 /



POSTAT AV: Alva

lika bra som vanligt! :)

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 22:29:50 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer mer :D

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 23:24:02 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: julie

men omg, copycat. du skriver ju typ exakt som www.waytobieber.com gör.. asså seriöst om du inte har en egen fantasi så vf skriver du en novell ?-.-'

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 23:26:27 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback