@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 54 - Another Interview

Justin kliver ut ur rummet igen och sätter sig ner bredvid mig. ''Vad sa dom?'' Frågar jag nyfiket. Han tar ett djupt andetag. ''Dom sa att vi måste berätta för media'' säger han och jag kollar chockat på honom. ''Om oss alltså'' fortsätter han och jag får en klump i halsen. Det är nu hans fans ska hata mig ännu mer. ''Okej'' säger jag bestämt och han ler mot mig.

EN VECKA SENARE. MARY'S PERSPEKTIV:

Det var dags för min intervju och ifall dom frågade något om mig och Justin skulle jag svara ärligt.
Jag hoppar upp och ner och Justin skrattar åt mig. ''Det kommer gå bra'' ler han och jag nickar. ''Jag hoppas det''.
Jay Leno kommer fram till mig och skakar min hand. ''Välkommen Mary'' säger han med ett leende.
''Tack Jay'' säger jag och ler tillbaka. ''Jag kallar in dig om ungefär 5 minuter'' säger han och jag nickar. Han försvinner ut och publiken jublar.
Tänk om dom skriker massa saker i publiken? Tänk om dom buar? Tänk om dom hatar mig!
''Mary! Hallå!'' Hörs en röst på avstånd och jag skakar på huvudet och Justin flinar. ''It's your time to shine'' säger han med ett skratt.
Jag biter mig i läppen och reser mig upp. Kenny leder mig till dörren och jag ler tacksamt åt honom och tar ett djupt andetag innan jag kliver ut i den stora salen och publiken jublar. Jag pressar fram ett stort leende och vinkar åt dom och Jay omfamnar mig i en kramar mig innan jag sätter mig i en fåtölj.
''Hej Mary!'' Säger han glatt. ''Hej!'' Säger jag och ler stort. Publiken tystnar och Jay harklar sig.
''Så, hur känns det att vara dansare i Justin Biebers crew?'' Frågar han och jag ler. ''Det känns fantastiskt. Han är så begåvad och min dröm har alltid varit att bli en känd dansare'' säger jag och ler stort.
Han nickar. ''Vad ska du göra när du kommer hem om 3 veckor? Och hur länge är du ledig?'' Frågar han.
Jag rycker på axlarna. ''Jag ska umgås med mina vänner så mycket jag kan för jag blir bara hemma i en vecka, det är väldigt mycket arbete nu'' säger jag och ler stort. ''Exakt, du är ju faktiskt 18 nu!'' Säger han.
Jag skrattar och nickar.
''Så, nu har ni försökt hålla det hemligt i ett år.. Men ni kan inte gömma er för oss! Hur är kärleken mellan dig och Justin?'' Frågar han och jag kollar generat ner i golvet och skrattar.
''Har ni ett förhållande?'' Frågar han och jag biter mig i läppen. Jag måste svara ärligt.
Jag nickar. ''Ja''.
Publiken jublar och jag skrattar.
*
När intervjun är slut hoppar jag in i bilen med Justin, Alfredo, Kenny och Scooter. Justin pussar mig glatt på kinden.

Jag skrattar. ''Jag vill nog aldrig mer gå på en intervju!'' Han brister ut i skratt och flinar åt mig.

*

Jag vaknar nästa morgon av att mobilen vägrar sluta ringa. Jag öppnar ögonen och tar upp mobilen och utan att kolla vem som ringer svarar jag. ''Hallå?'' Svarar jag. ''Godmorgon shawty!'' Hörs Justin glada röst. ''Godmorgon Biebs'' mumlar jag med ett leende och reser mig upp ur sängen och kollar runt i hotellrummet. Jag bäddar min säng och häller upp ett glas juice. ''Så.. Wazzup?'' Frågar jag och tar en klunk. ''Well, kom till Starbucks så fort du kan'' säger han och jag nickar. ''Okej''. Jag lägger på luren och med pyjamas skyndar jag mig ner till starbucks. När jag kommer fram beställer jag en latte.

När jag betalat för den tar jag den och sätter mig ner mittemot Justin och kollar frågande på honom. ''Godmorgon sömntuta'' säger han med ett brett leende och jag skakar på huvudet. ''Vad är fel?'' Frågar jag och han flinar. ''Inget är fel, bara att vi får stressa lite..'' Säger han med ett skratt. ''Varför då?'' Frågar jag och tar en klunk av min latte. ''Vi åker till Argentina om en timme'' säger han och jag spottar ut min latte på honom. ''Om en timme?!'' Frågar jag och reser mig upp. ''Förlåt'' säger jag och skrattar. Jag räcker honom en servett och med ett fejk leende tar han emot den och torkar sitt ansikte. ''Kom'' säger han och vi springer tillbaka till hotellet.


Tråkig del, jag vet. Men nu börjar slutet närma sig :)


Comments
POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 13:35:43 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: noelle

nej snälla , inte slut ;)

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 18:24:57 /



POSTAT AV: Ebba

grymt, meer!

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 20:21:40 /



POSTAT AV: Steffi xD

Jätte bra :D argentina fett nice vill oxå åka dit =)

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 20:30:22 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback