@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 59 - I Love You

''Hyr ett hotellrum!'' Säger Alfredo och kastar en tidning i Justins ansikte.

Jag brister ut i skratt.

''Det ska vi ju om några timmar'' säger Justin och blinkar åt Alfredo. Han gör en äcklig min och räcker sin hand efter sin tidning igen och börjar läsa.

Jag och Justin börjar skratta och jag vänder huvudet mot fönstret och kollar ut.


Jag kliver in i hotellrummet som jag, Justin och Alfredo ska dela på. Dom dyker upp bredvid mig.

''Asså varför får jag dela rum med er?'' Frågar Alfredo med en suck och sätter sig ner på en säng.

Jag rycker på axlarna. ''Dom bestämde väl det för att retas med dig'' säger jag med ett skratt.

 

*

''Mary, snälla följ med mig till apoteket?'' Säger Justin och håller handen för huvudet.

''För mycket konserter?'' Frågar jag och greppar tag i min handväska. Han nickar med en ledsen min.

''Och för lite vila'' säger han och vi drar på oss våra skor. Jag ger han en sorgsen blick och vi lämnar hotellet. Han tar min hand och håller den hårt när vi går.

''Hur ska jag klara mig utan dig i en vecka?'' Frågar Justin och håller om mig när vi står utanför Tamis hus.

Jag skulle stanna hos henne i en vecka och han skulle åka till Toronto för att hälsa på Chaz, Ryan och några fler.

''Du klarar dig Biebs'' säger jag och ler brett.

''Jag skulle döda för att få ditt leende'' säger han och jag slår till honom på axeln. Han kysser mig och jag blir tvungen att släppa taget. ''Vi ses om en vecka'' säger jag med världens största leende.

Han nickar. ''Jag ringer dig snart'' säger han och ler tillbaka. Jag nickar och kollar när han hoppar in i turnébussen och åker iväg. När jag inte ser bussen mer öppnar jag dörren till Tamis hus och innan jag hunnit reagera står hon framför mig.

''Maaary!'' Säger hon glatt och slänger armarna om mig.

''Tami'' säger jag och ler brett.

Kramen avslutas och hennes blick vänds mot min ring och sen på mig. Jag biter mig i läppen och nickar.
''Omg!'' Skriker hon och jag skrattar.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
När jag öppnar dörren till turnébussen och börjar gå mot mormor och morfars hus får jag syn på en blondin som står och kollar på mig. Jag höjer ögonbrynen och när jag kommer närmare ser jag direkt att det är Alexis.
''Vad vill du mig?!'' Ropar jag irreterat och hon hoppar till. ''Snälla lämna mig bara ifred!'' Ryter jag och hon tar bestämda steg fram till mig.
''Vi måste prata'' säger hon och kollar allvarligt in i mina ögon. ''Jag har inget att prata med dig om så dra härifrån!'' Säger jag högt.
''Det handlar om Mary!'' Säger hon och jag märker att hon börjar tappa tålamodet. ''Sluta håll på med Mary, kan du inte acceptera att det aldrig kommer bli du och jag? Jag älskar Mary och det får du respektera''.
Hon suckar. ''Justin, du förstår inte..'' Försöker hon men jag avbryter henne. ''Dra härifrån Alexis!'' Skriker jag men hon står kvar.
''Kenny, snälla kom hit!'' Ropar jag och han kommer fram och ställer sig bredvid mig.
''Alexis, jag måste be dig att gå härifrån och lämna Justin ifred'' säger han och Alexis suckar. ''Jag försöker få Justin att förstå att Mary är en famewhore'' säger hon.
''Och det ska komma från rätt käft!'' Säger jag och försöker lugna ner mig. Kenny suckar och bär upp Alexis och bär bort henne från våran tomt. Jag pustar ut och ringer på dörren till mormor och morfar.
MARY'S PERSPEKTIV:
Det hade gått fyra dagar och jag och Justin hade pratat så mycket som möjligt. Tur nog är det bara 3 dagar kvar innan han står framför mig igen. Jag ler lite åt tanken och precis i samma ögonblick ringer mobilen.
Jag tar upp den och lyser upp när jag ser Justins namn på skärmen och kontaktbilden jag har på honom.
Jag tycker på grön lur med ett brett leende.
''Hej Biebs!'' Säger jag och ler som ett fån.
''Hej Shawty'' säger han glatt.
''Jag saknar dig..'' Säger jag och tårarna bränner bakom ögonlocken.
''Jag saknar dig också, men vi får kämpa oss igenom dom tre sista dagarna..'' Säger han och jag ler svagt.
''Aa'' säger jag och lägger mig ner i sängen.
4 DAGAR SENARE.

Äntligen. Det skulle bli jobbigt att säga hejdå till Tami och Yu, men vi kommer tillbaka inom en månad. Jag drar igen resväskan och drar ner den till hallen. Jag ställer den mot väggen och går sen in till köket och omfamnar Yu och Tami i en stor kram. Justin är nog här alledes strax.
''Jag kommer sakna er'' säger jag och en tår rinner ner för min kind.
''Vi kommer sakna dig också'' säger Yu. ''Du får ringa oss så mycket du kan'' fortsätter Tami.
Jag släpper taget och nickar. Jag går ut i hallen och drar på mig mina skor och eftersom vintern närmar sig tar jag på mig min svarta skinnjacka och kastar en sista blick på Yu och Tami som står och ler svagt åt mig.
''Jag ringer ikväll'' säger jag och pressar fram ett leende. Dom nickar.
Jag vinkar och dom vinkar tillbaka innan jag stänger ytterdörren och suckar. När jag vänder mig om står Justin och kollar på mig med ett stort leende.
''Shaaawty!'' Säger han och kastar armarna runt mig.
''Biebs'' säger jag med ett brett leende och besvarar kramen. När den avslutas kysser han mig.
''Jag älskar dig'' säger han och kollar djupt in i mina ögon. Jag ler brett. ''Jag älskar dig också''.
''Hörrni kärleksparet, nu får ni komma hit!'' Ropar Alfredo från turnébussen och vi skrattar. ''Jag tar din väska'' säger Justin och innan jag hunnit protestera har han släpat iväg den mot bussen och vi hoppar in och sätter oss i den lila soffan.
''Vad är det där för ring?'' Frågar Dan nyfiket och börjar undersöka min ring. Jag ger Justin en orolig blick och han biter sig hårt i läppen.
''Öh..'' Börjar jag och han kollar frågande på mig.
''Jag fick den av min mamma innan hon gick bort'' ljuger jag och ler ett svagt leende. Han nickar.
''Din morsa hade grym smak iallafall, vitt guld är inte illa'' säger han med ett brett leende och jag skrattar. ''Tack Dan'' säger jag med ett leende.
Han blinkar och reser sig upp ur soffan och börjar spela xbox längre bak i bussen.
''Det där var nära'' viskar jag och Justin nickar. ''Vi berättar för dom nån annan gång'' viskar han och jag nickar.
Livet kunde verkligen inte bli bättre. Justin var världens bästa pojkvän, ingen kunde ta hans plats. Jag ska göra allt för att det ska hålla förevigt. Jag lutar mitt huvud på hans axel.
''Jag älskar dig'' viskar jag och han drar sin hand igenom mitt hår. ''Jag älskar dig också'' viskar han och jag märker att han ler.
Haha jag vill knappt avsluta novellen själv, men den måste ju få ett slut snart :(
Nästa kapitel kommer upp lite senare :)



Comments
POSTAT AV: Anonym

aaah så bra! ;D



meeeer!

POSTAT: 2011-07-26 / KLOCKAN: 13:46:57 /



POSTAT AV: Camilla

Jag kan inte heller kommentera på jdbdreams.blogg.se! Det står att ett fel har uppstått, fett weird och irriterande! :(

POSTAT: 2011-07-26 / KLOCKAN: 13:48:08 /



POSTAT AV: Alice

Super bra!!



ps. har skickat ett mejl till dig (skall göra design till www.justindrewbiebeer.blogg.se)

POSTAT: 2011-07-26 / KLOCKAN: 13:48:32 / URL: http://bieberismydestiny.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-26 / KLOCKAN: 14:02:55 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback