@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 3 - Alfredo Flores

- Tami! Säger jag förskräckt.
- Äh, se det positivt! Han gillar dina moves! Ler hon.
- Han är kändis, det är hans jobb att få folk glada, suckar jag.
- Mary! Sluta ändra allting till negativt! Jag såg hur han kollade in dina moves, han gillar det! Ler hon och armbågar mig i sidan.
- Jag vet inte Tami.. Säger jag tveksamt.
- Kom igen Mary, för min skull! Ler hon och ger mig sin hundvalpsmin.



2 Veckor senare.

Här står jag. Ensam i en sal och alledes darrig i kroppen.
- Hej! Hörs en mörk röst bakom mig.
Jag vänder mig om och ler.
- Hej.
- Jag heter Alfredo Flores och är bakgrundsdansare till Justin Bieber, flinar han.
Jag nickar.
- Berätta varför du vill komma in på skolan, ler han och slår sig ner på en stol bakom ett bord.
- Jag har alltid gillat att dansa, och det känns som att jag borde ta ett steg längre med dansen, ler jag.
- Okej. Vilken låt vill du dansa till idag?
- Right Round med Florida, ler jag och kastar en skiva mot honom.
Han fångar den med handen.
- Ey, tänk om jag hade gjort illa mig! Skrattar han.
- My bad.. Ler jag.
Han går fram till stereon och lägger i skivan.


Musiken börjar spelas och jag börjar dansa till den. Jag koncentrerar mig som aldrig förr och bara drömmer mig in i dansens värld. När låten tagit slut stannar jag upp och vänder mig med ett leende mot Alfredo. Han kollar imponerat på mig.
- Damn girl! Du äger! Ler han.
- Tycker du? Tack! Ler jag och drar på mig min lila kofta.
Han skriver upp nånting på en lapp och vänder sig sedan mot mig igen.
- Vilka är det som är i juryn och bestämmer om man kommer med? Frågar jag med ett snett leende.
- Jag, Scooter Braun, Kenny Hamilton, Usher, Mama Jan och självklart Justin Bieber, flinar han.
- Har jag någon chans? Frågar jag tveksamt.
- Girl, du har nog störst chanser av alla! Ler han glatt och rättar till sin keps.
- Tack!
- Ett brev kommer skickas hem till dig inom en vecka om du klarar det, du heter Mary Jansen va? Frågar han.
- Japp.
- Okej, awesome!
- Hejdå, ler jag och vinkar.
- Hejdå! Flinar han innan jag lämnar byggnaden.
När jag kommer ut möts jag av en förväntansfull Tami.
- Hur gick det?! Frågar hon.
- Bra tror jag, Alfredo som han hette sa att jag nog har störst chans av alla och att jag äger, säger jag och skrattar.
Hon ger mig en highfive.
- Se! Jag sa ju det! Ler hon medans vi hoppar in i hennes minibuss.
Jag nickar glatt.
- Om jag kommer med kommer jag få träffa Justin Bieber också, coolt! Ler jag.
- Det har jag redan gjort, skrattar hon och blinkar med ena ögat.
- Ja, du skrämde väl skiten ur honom när du klättra in genom fönstret sådär! Skrattar jag.
- Ja omg, du skulle sett hans min! Säger hon och vi börjar asgarva.
Vi svänger in utanför ''mitt'' hus.
- Vi ses i skolan imorgon, ler jag och hoppar ur.
- Det gör vi! Ler hon och vinkar efter mig.
Jag springer in i huset, drar av mig skorna och skyndar mig ut i köket. Jag kastar en blick på klockan. 19,13. Fan också! Jag skulle fixat middag vid 6! Donna kommer rasande ut i köket.
- Du skulle fixat middag vid sex! Klockan är kvart över sju! Säger hon med armarna i kors.
- Jag vet, förlåt! Jag var upptagen! Säger jag och öppnar kylskåpet.
- Nu är det försent, jag har beställt kinamat. Du har utegångsförbud resten av veckan!
Jag tänker efter. Idag är det Torsdag, så det är nog inte så illa.
Jag nickar lydigt och skyndar mig sedan upp på mitt rum.
8 Dagar senare.

Som vanligt går jag trött ut för att hämta posten. Jag öppnar brevlådan och bläddrar igenom posten och stannar till på ett. ''Mary Jansen'' , jag spärrar upp ögonen och sliter upp brevet. Förväntansfullt börjar jag läsa.
''Du har blivit antagen till Junior Danceschool. En limousine kommer hämta upp dig den 10 Juni 10.00 på morgonen, se till att vara vaken och förberedd! M.V.H Bieber Crewet''
Jag ger ifrån mig ett glädjeskrik och springer glatt upp på mitt rum. Jag drar av mig pyjamasen och drar på mig nya, fräscha kläder. Jag äter en snabb frukost och skyndar mig ut med mitt brev, utanför står självklart Tami med sin minibuss. Jag attackerar henne i en stor kram och räcker henne brevet. Hon läser en liten stund och kollar sedan på mig med uppspärrade ögon.
- Oh my god Mary! Skriker hon glatt.
- Jag vet! Skriker jag tillbaka minst lika glad.
Kan livet bli bättre eller?

5 Kommentarer för nästa del!

Comments
POSTAT AV: sabbe

AWESOME !!

(den påminner rätt mycket om anoter cinderella story.. men det kanske blir mindre sen? iaf så tkr jag att den är bra:D)



MER (:

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 21:02:57 /



POSTAT AV: linnea

Suuppppeerrrr brraaa ! :D

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 21:12:19 /



POSTAT AV: Madde

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 22:07:06 / URL: http://karinbeatrice.blogg.se/



POSTAT AV: :D

fett nice fortsätt :D ! <3

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 22:17:25 /



POSTAT AV: ..

OMB! vill ha mer nuu ! ;)

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 22:18:04 /



POSTAT AV: Anonym

Skit bra mera!!!!! :)

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 23:14:21 / URL: http://jdrewbieberlovestory.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

aweezuuuuuuuuum

POSTAT: 2011-06-19 / KLOCKAN: 00:55:45 /



POSTAT AV: Sofia

Skit br nu när det inte är så likt another cinderella story längre :D

POSTAT: 2011-06-19 / KLOCKAN: 01:24:36 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback