@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 5 - Somebody to love

- Öh.. Mina intressen är att vara med Tami, lyssna på musik och självklart att dansa! Ler jag.
Jag stirrar ut över vardagsrummet och känner allas blickar på mig.
- Ja, det är väl typ allt? Avslutar jag med ett smile.
Crewet ler mot mig och skriver ner massa saker.
- Okej, alla vet vad danstävlingen går ut på? Ni ska lära er flera moves, två av er får medverka i Justins musikvideo Somebody To Love, vi kommer besöka massa platser och ja.. Ni kommer verkligen trivas! Ler Mama Jan varmt mot oss.
Vi alla nickar med ett smile.


Jag ringer upp Donna, hon undrar säkert var jag är.
- Donna, svarar hon.
- Hej Donna, ler jag.
- Var är du någonstans?! Frågar hon upprört.
- Du kommer nog aldrig se mig igen, säger jag glatt.
- Mary, sluta larva dig nu! Var är du?
- Hejdå Donna, ler jag och lägger på luren.
Därefter skyndar jag mig ner till danssalen och möts av alla blickar.
- Idag ska vi dansa till ''Who Dat Girl'' med Florida och Akon, därefter tränar vi på ''Somebody To Love'' , de två tjejerna som sticker ut mest får rollerna i den, flinar Alfredo.
Jag och resten av tjejerna nickar och Who Dat Girl börjar spelas.
- Gör som mig! Ler Alfredo och börjar visa oss danssteg.
När dom äntligen fastnat i mitt huvud sätter jag mig i ett hörn och väntar på att dom andra ska lära sig dom.
Justin slår sig ner bredvid mig.
- Lättlärd? Flinar han.
- Antar det, ler jag tillbaka.
- Jag är glad att du bestämde dig för att komma, du är verkligen duktig, flinar han.
- Tack, ler jag.
- Nu kör vi igenom Who Dat Girl helt! Ropar Alfredo ut över salen.
Jag reser mig upp och ställer mig bredvid Chloé för att börja dansa. Musiken startas och jag börjar dansa, det är förns nu jag inser hur roligt det faktiskt är.
När låten tar slut ställer jag mig som vanligt igen framför Alfredo.
- Bra tjejer! Nu kommer jag dansa med er en och en för att lära er Somebody To Love, ni kommer få sms skickade till er när det är eran tur. Sarah, du är först ut.
Vi andra lämnar rummet och börjar gå upp till våra sovrum. Jag hoppar utmattad in i duschen, därefter byter jag om till ett bar blåa shorts, ett vitt linne och en svart munkjacka, därefter kastar jag mig i sängen med mobilen bredvid mig.
Chloé skrattar och hoppar sedan in i duschen. Jag ligger och kollar upp i taket. Om mamma såg mig nu.
Efter en liten stund plingar det till i mobilen. Jag öppnar messet. ''Mary, det är din tur! Du får 5 minuter på dig att komma ner till danssalen! /Scooter''
Med ett leende drar jag på mig mina dansskor och springer sedan ner till danssalen.
- Hej, ler Justin när han får syn på mig.
- Hej, ler jag tillbaka.
Han tar av sig kepsen och kastar den på bordet.
- Idag ska jag lära dig lite moves, eftersom det är min video, flinar han.
- Kör på, ler jag och ställer mig till rätta.
Han trycker på ''play'' på stereon och musiken börjar. Jag härmar hans danssteg och nån timme senare har det fastnat i huvet.
- Försök själv nu, ler han och börjar om låten.
Jag nickar och börjar dansa. Kom igen Mary, du vill ha det här! Jag dansar så bra jag kan och avslutar det perfekt, hoppas jag iallafall. Jag vänder mig om mot Justin med ett stelt leende.
- Shit, du äger Mary! Ler han och drar på sig kepsen igen.
- Tack, ler jag.
- Det kommer bli ett nöje att få undervisa dig, säger han och blinkar med ena ögat.
Jag skrattar till och drar på mig munkjackan.
- Vi ses sen! Flinar han.
- Det gör vi säkert, ler jag och skyndar mig upp mot rummet igen.

Förlåt för kort del. Nästa kapitel kommer nog vara det ni har väntat på! :)
Vet inte om jag orkar skriva kapitlet idag, men jag ska börja på det iallafall!

Comments
POSTAT AV: :D

alltså fett bra fortsätt så =D ! <33 ^^

POSTAT: 2011-06-20 / KLOCKAN: 15:14:54 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback