@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 21 - I'm Kat


''Fett soft hotellrum!'' Sa jag glatt när jag satt mig ned i sängen. Scooter och Usher nickade instämmande. ''Vi ses imorgon grabben, Alfredo kommer och joinar dig senare. Han är på väg. Se till och vila ordentligt nu'' sa Scooter och klappade mig på huvudet. Jag nickade. ''Det ska jag'' sa jag och log. Usher log, ''godnatt.''
''Godnatt'' sa jag. Dom stängde dörren efter sig och den gick själv i lås. Jag drog direkt upp mobilen ur fickan och tog ett foto på hotellrummet med den. Jag skickade iväg fotot till Rose. ''Well, en positiv sak är nog hotellrummet! ;) önskar bara att du var här :(''
Sedan laddade jag upp den på twitter också. ''This is where i'm spending the next two days, pretty good huh?''
Det plingade till i mobilen. Rose. Jag öppnade hennes meddelande. ''Åh! Fyfan vad soft! Om jag bara var där nu! :(''
Jag log lite och la huvudet på kudden.


Klockan slog 02.13. Jag kunde verkligen inte sova. Jag gnuggade mig i ögonen och satte mig upp. Jag tog upp mobilen ifrån skrivbordet och skickade iväg ett sms till Justin.
''Är du vaken? Förlåt om jag väckte dig!'' Skrev jag. Jag reste mig upp ur sängen och gick in till badrummet. Jag granskade min spegelbild. Mitt hår stod åt alla håll och jag såg väl rent ut sagt ut som ett spöke. Om jag hade varit mitt gamla jag så skulle jag bokstavligt ha skrikit av panik just nu och letat fram hårspray och smink. Det plingade till i mobilen ifrån mitt rum. Jag gick ut ur badrummet och la mig ned i sängen med täcket över mig. Jag tog fram min mobil och öppnade Justins sms.
''Det är lugnt Shawty, jag är vaken :) Kolla vilka underbara fans jag har!
''
Jag log stort. Jag knappade in ett svar, ''bästa fansen du har! ;) Eller snarare.. Beliebers :)''
Jag la undan mobilen på skrivbordet igen och stängde ögonen i hopp om att kunna somna.

*

''Rose! Vakna!''
Jag slog upp ögonen med ett ryck och satte mig snabbt upp i sängen.
''Godmorgon'' sa mamma och log åt mig. ''Godmorgon'' mumlade jag. Hon drog snabbt på sig sina skor.
''Klockan är halv två så jag tänkte väcka dig'' sa hon. Jag skrattade, ''du lyckades bra'' sa jag. Hon flinade och kollade sig en sista gång i spegeln innan hon kollade medlidande på mig.
''Jag börjar jobbet om en timme så jag måste gå nu. Jag slutar vid tio ikväll så jag är hemma elva'' sa hon och log. Jag nickade. ''Hejdå!'' Sa hon glatt.
''Hejdå'' sa jag och log. Jag reste mig upp ur sängen och gick in till badrummet.

*

Okej, att vara ute i skogen var inte riktigt min grej men jag kände ändå för en promenad. Jag svor för mig själv och knäckte kvisten istället för att den skulle vara ivägen. Jag kämpade mig förbi alla träd och kom till slut ut på en äng. Jag pustade ut och gick över ängen tills jag kom till ett berg. Jag suckade och började klättra upp för det. När jag väl kom upp kollade jag ut över vattnet. Det var världens finaste utsikt. Jag gick en liten bit över berget och ryckte till när jag fick se en annan tjej sitta och kolla ut över vattnet. Hon såg ut att vara i min ålder. Jag smög fram och satte mig försiktigt ned bredvid henne. Hennes ansiktuttryck såg... Sorgset ut. Hon verkade vara rädd för någonting.

''Hej'' sa jag försiktigt. Hon flämtade till och kollade på mig. ''Hej'' mumlade hon och kollade ut över vattnet. Det blev tyst. Jag visste inte vad jag skulle säga, men den här tjejen såg inte ut att må bra.
''Vad tänker du på?'' Frågade jag. Hon kollade förvånat på mig. ''Vad har du med det att göra?'' Frågade hon. Jag ryckte på axlarna, ''jag undrade bara.''
Hon himlade med ögonen. ''Allas liv är inte perfekta'' sa hon lågt. Jag spärrade upp ögonen. ''Påstår du att mitt liv är perfekt?'' Frågade jag. Hon ryckte på axlarna. ''Hörde du inte det?'' Mumlade hon.
Jag rynkade ögonbrynen. Okej, den här tjejen var långt ifrån schyst. Hon var iskall. Kaxig. Jag vet inte vad, men jag gillade det inte.
''Jag driver'' sa hon och log. ''Jag heter Kat'' sa hon och sträckte fram sin hand. Jag brast ut i skratt. ''Rose'' sa jag och skakade den.

Så, satt uppe och skrev eftersom att uppdateringen har varit lite låg! Men vad tycker ni? :)

Publicerades; 02.19.

Comments
POSTAT AV: Miche

MEEEEEEEEEEEEEEER!

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 02:23:43 / URL: http://mikkiwince.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

grymt

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 08:41:14 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Lovisa

JÄTTE BRA!!! MMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEERRRRRRRRR!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥♥

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 08:59:55 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

SÅ SJUKT JÄVLA BRA, MEEEEEEEER!!!!

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 11:38:45 / URL: http://mathildasliv.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Så braa :D ♥♥

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 14:40:07 /



POSTAT AV: Nathaliee

Ja super vem är tjejen liksom?

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 16:41:00 / URL: http://http:/



POSTAT AV: Josefin

DU SKRIVER SOM EN ÄNGEL! OMBBBBBB! :D <3 lOVE IT!

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 18:57:19 / URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/



POSTAT AV: Jenny

så grymt bra! ♥

POSTAT: 2011-11-06 / KLOCKAN: 19:36:20 /



POSTAT AV: elena

super duper bra

POSTAT: 2011-11-07 / KLOCKAN: 08:16:27 /



POSTAT AV: Anonym

Javisst! Det kan jag, skriv i en kommentar hur du vill ha den:)

POSTAT: 2011-11-07 / KLOCKAN: 10:31:52 / URL: http://[email protected]



POSTAT AV: Ida

Oj haha! Skrev fel info. Hehe!

POSTAT: 2011-11-07 / KLOCKAN: 10:34:50 / URL: http://idalager.blogg.se/



POSTAT AV: StoriesbyJulia - En novellblogg

Om du gillar Bieber-noveller är min blogg helt rätt för dig. Kika in den om du har lust och tid. Jag hoppas att du gillar den och stannar kvar. Annars skulle det vara jätte snällt om du bara läser någon del och berättar vad du tycker. Kramar från Julia :)

POSTAT: 2011-11-07 / KLOCKAN: 20:33:18 / URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback