@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 10 - Old Times

''Jag försöker'' muttrade jag för mig själv och dunkade huvudet hårt mot väggen. Justin gick förbi mig med ett brett flin på läpparna. Han slog sig ned i våran soffa och började kolla på någon hockeymatch. Jag försökte kontrollera min ilska men det gick verkligen inte. Jag vill bara slå på något. Jag slog handen hårt i väggen så att det blev ett litet hål. Jag svor för mig själv och gick in till vardagsrummet där Justin satt. Jag stängde av tvn och ställde mig framför den.
''Hey, vad gör du?!'' Frågade Justin och jag skymtade ett flin.
Jag andades ett djupt andetag för att lugna ner mig.
''Jag försöker!'' Upprepade jag. Han höjde på ögonbrynen och kollade förvirrat på mig. ''Försöker vadå?''
''Jag har bett om ursäkt. Och visst, jag förstår om du inte förlåter mig! Men varför håller du på såhär för?! Du pratar med mig som att vi alltid varit vänner, flinar åt mig, gör narr av mig...'' Jag skrattade till åt hur gammalt det lät men fortsatte, ''och det är inte roligt Justin! Förlåt mig eller inte men snälla håll inte på såhär!'' Sa jag och suckade tungt. Justin log svagt innan han sa, ''du har rätt.'' Han reste sig upp ur soffan och kom fram till mig. Jag höjde på ögonbrynen. Han omfamnade mig i en kram och jag besvarade den med ett osäkert leende.
Han släppte taget om mig och log, ''vänner?'' Sa han. Jag nickade. Yes! ''Vänner'' sa jag och log.

*

''Vi kommer göra oss illa!'' Sa jag och kollade hopplöst på Justin. Han skakade på huvudet, ''det går bra'' sa han och satte sig på cykeln. Jag tog ett djupt andetag och satte mig ned där bak på pakethållaren.
''Jag fattar inte att jag gör det här'' mumlade jag. Justin skrattade till och hans blick fastnade på den branta backen. Jag kollade ner för den och svalde hårt. Den ända anledningen till att jag väljer att åka ned för den var för att Justin kallade mig feg. Han sa att han åkt ner för den flera gånger och att det gått hur bra som helst.
''Ska jag berätta en sak?'' Sa Justin plötsligt. Jag nickade, ''vadå?''
Han brast ut i skratt, ''ärligt talat så har jag aldrig åkt ner från den här backen.''
Jag spärrade upp ögonen, ''va?'' Han skrattade och började cykla. ''Nej!'' Skrek jag men det var försent. Vi åkte ner för backen riktigt snabbt och det ända jag hann göra var att knipa ihop mina ögon riktigt hårt. Jag skrek och kände hur vinden tog ett kraftigt tag om mitt hår. Allting gick så fort. Ifall vi skulle ramla nu, så skulle det sluta riktigt illa.
''Vi klarade det!'' Utbrast Justin. Jag slog upp ögonen och log lättat när jag såg att vi stod på en gräsmatta.
''Yes!'' Sa jag ivrigt och gav Justin en highfive. Han besvarade den glatt.

*

Det hade blivit mörkt. Vi gick tysta hemåt, ''så..'' Började jag för att avbryta tystnaden. ''Vad händer imorgon?'' Frågade jag. Justin gjorde en grimas, men log sedan.
''Ingen aning'' sa han och ryckte på sina axlar. Men jag såg på långa vägar att han döljde någonting för mig.
''Okej'', svarade jag. ''Vi ses väl någon gång'' sa Justin och log när vi stod utanför mitt hus. Jag nickade.
''Det gör vi nog.''
''Ta hand om dig då'' mumlade han. Jag nickade, ''du med.''
Han log. ''Kram?'' Sa han. Jag skrattade till och omfamnade honom i en kram. ''Hejdå'', sa han och log. ''Hejdå Bieber'' sa jag och kastade en slängkyss till honom. På skoj förstås.

Han skrattade, ''gör aldrig om det där'' sa han. Jag skakade på huvudet. ''I won't'', mumlade jag. Han skrattade till en sista gång innan han försvann in i mörkret. Jag log när jag öppnade dörren och stängde den bakom mig.
Idag hade jag varit med.. Den där gamla Justin. Justin som alltid log, skrattade, var glad, rolig, fantastisk, trevlig och han var min vän. Och det hoppades jag att han alltid skulle vara. Jag undrade om han såg samma sida ifrån mig. Mitt gamla jag, men ändå mitt nya. Det plingade till i mobilen, och där fick jag svaret.
''Jag är glad att du är tillbaka, the same Rose Stone! ;) /Justin''
Jag log.


Comments
POSTAT AV: Cherry

Aww, gulligt :) ♥

Jättebra skrivet också :) ♥♥

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 19:02:26 /



POSTAT AV: Becca♥

jätte bra skrivet!! borde bli författare? ;)

kommer nästa del imorrn? :D

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 19:28:29 / URL: http://beccaochlollo.blogg.se/



POSTAT AV: Lisa'

grymt :)

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 19:39:10 /



POSTAT AV: A

Jävla bitch härmapa! Skaffa dig ett liv!!!!!!1

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 21:08:16 /



POSTAT AV: Jojjo

Naw. Så gulligt

Mer

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 21:08:40 /



POSTAT AV: elena

super bra

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 21:16:14 /



POSTAT AV: NatNhalie

Super bra :) vill ha mer



A du kan dra här ifrån om du nu tycker att att hon är en härm apa !!!

Du kan vara de haha så deså 

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 21:27:01 /



POSTAT AV: Anonym

Denna novellen är BÄÄÄSSTT!!! Jag vill bara läsa mera hela tiden. Du är jätte duktig! Fortsätt så! :DD

POSTAT: 2011-10-10 / KLOCKAN: 22:22:46 /



POSTAT AV: Felizia

"A" enligt dig så verkar alla kopiera nån?

Va inne på en annan blogg tidigare som hade fått typ samma kommentar?

POSTAT: 2011-10-11 / KLOCKAN: 19:24:02 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



POSTAT AV: Felizia

"A" enligt dig så verkar alla kopiera nån?

Va inne på en annan blogg tidigare som hade fått typ samma kommentar?

POSTAT: 2011-10-11 / KLOCKAN: 19:24:18 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback